handdator

Visa fullständig version : Push-ups, negativt under bulkperiod?


Seduced
2009-10-18, 02:01
Hejsan

Jag sitter och funderar över om push-ups kan vara dåliga att utföra i en hög volym när man är under en bulkperiod där man har som mål att bygga maximalt?

Mitt mål är att kunna utföra non-stop push-ups i ett 3-4 siffrigt antal någon gång i framtiden. Tänkte kolla här hur detta skulle påverkas då det är en annan form utav träning.

Tack på förhand :)

Seduced
2009-10-18, 12:10
Ska även lägga till att jag styrketränar 4gg/v med 1 och 2 dagars vila mellan passen.

dt06mj2
2009-10-18, 12:26
Om du har både massa och många push-ups som mål har du nog inget annat väl än att utföra båda?:)

Seduced
2009-10-18, 12:34
Om du har både massa och många push-ups som mål har du nog inget annat väl än att utföra båda?:)

Det är onödigt att utföra det ena ifall det påverkar det andra grovt så jag vill veta ifall jag kan lägga upp det på ett bättre sätt kanske.

Mr.Sarkastisk
2009-10-18, 12:37
Varför inte köra push-ups som uppvärmning inför det riktiga passet?

burre
2009-10-18, 12:38
Du vill på bästa sätt nå ett efterblivet mål, kan du inte bara nöja dig med ett bra sätt att nå ett bra mål?

pwnyou
2009-10-18, 12:42
Du vill på bästa sätt nå ett efterblivet mål, kan du inte bara nöja dig med ett bra sätt att nå ett bra mål? Varför är det ett efterblivet mål att vilja kunna göra 100-1000 armhävningar?

Varför skulle det vara mer efterblivet än att vilja göra 100-300kg i bänkpress?

Seduced
2009-10-18, 12:45
Varför inte köra push-ups som uppvärmning inför det riktiga passet?
Tror inte detta räcker för att kunna nå de höjderna + att jag då inte blir "uppvärmd" utan även tappar energi till det riktiga passet ifall jag ska köra hårt.

Du vill på bästa sätt nå ett efterblivet mål, kan du inte bara nöja dig med ett bra sätt att nå ett bra mål?

Det är detta jag försöker kolla, kan jag kombinera dessa utan att den ena ska få lida markant?

z_bumbi
2009-10-18, 13:20
Det är detta jag försöker kolla, kan jag kombinera dessa utan att den ena ska få lida markant?

Ja, för att du ska märka någon markant skillnad så krävs det betydligt mer och att du kör typ 5 set med 20 reps i varje av armhävningar två gånger i veckan kommer inte att påverka något muskelbyggande så att du märker det. Det är inte ovanligt att någon kör 15-20 reps på de sista seten i ett vanligt bröstpass och nu gör du bara marginellt mer.

Matsa
2009-10-18, 13:42
+1 på bumbi. Dessutom kan det rentav vara nyttigt för dig att köra lite armhävningar så att t.ex avsluta bröstpassen med ett par set ska nog inte vara några problem.