handdator

Visa fullständig version : Kreatinsorter - hur bra är dom?


Kero
2003-09-04, 20:43
Kan nån här säga på rak arm att citrat/pyruvate har gett er större styrkeökningar än monohydrat? Har puryvate gett mer än citrat?

Vill gärna veta era resultat och inte studiernas :angel:

Petrus
2003-09-04, 20:59
Jag har inte sett några studier som jämför de olika...

Personliga erfarenheter:
Monohydrat är det som jag tycker är mest prisvärt... Kreatinpyruvate hade jag mycket svårt med då det smakade :booty: Käkade trots allt upp det men märkte ingen skillnad från vanligt kreatin..

Vänligen,,,
Petrus

Kero
2003-09-06, 08:47
ja det var ju inte många som kunde säga att dom fått bättre resultat av citrat/pyruvate än monohydrat....

EiseltUK
2003-09-06, 09:50
Det finns flera studier som gjorts, men ännu ej är publicerade. Det är naturligtvis inte frågan om några otroliga skillnader och alla märker säkert inte av dem, i varje fall på kort sikt. I studierna har man kunnat se tydliga skillnader där Kreatinpyruvat är betydligt bättre än de andra. Sedan får man väl göra en bedömning om man tycker effekten är värd priset.

Kreatincitrat är väldigt likt monohydrat i effekten.

Jag ska försöka lägga upp resultatet av en studie som kommer att publiceras på vår websida.

/ Henrik

Kero
2003-09-06, 17:29
ok, tack

Bamse
2003-09-07, 20:49
Går det att göra någonting åt kreatinpyruvatsmaken, Eiselt?

Från tillverkarens sida alltså.

Typ mixtra med molekylen så att den vidriga smaken försvinner? :MrT:

Ozz
2003-09-07, 21:29
Mixtrar du med molekylen så ändras ju ganska troligt molekylens egenskaper också. Smaktillsatser blandat med kreatinet kanske vore bättre ide.

Tompi
2003-09-07, 22:16
Bli prisskillnaden mellan monohydrat och kratinpyruvat så stor med tanke på att man tydligen inte ska behöva köra nån uppladdningsfas utan bara ta det dom dagar man tränar? För om man bara behöver ta en påse/träningsdag räcker ju en förpackning i över en månad!