handdator

Visa fullständig version : Vad kan man göra i stockholm en lördagkväll?


tsp
2009-10-16, 02:20
Ska upp en sväng till stockholm på en utbildning som är förlagd till dagtid lördag och söndag. Behöver därför något att hitta på under lördagkvällen då jag åker upp ensam. Antagligen träffar man väl nån skön snubbe/snubba att umgås med, men tänkte höra om ni har något tips annars. Känns trist att ligga hemma på hotellet och läsa när man ju faktiskt är i Hufvudstaden!

fetochdryg
2009-10-16, 04:45
Patricia eller götakällare på söder :naughty:

coxie
2009-10-16, 06:01
Nu ska vi inte dissa Patricia för det är väl bara Gay-only på söndagar?

Förkröka på Kelly´s och sedan viadre till någon klubb långt bort från Stureplan är alltid trevligt, Kelly´s ftw.

19kr för en öl och riktig musik gör mig alltid glad.

ryss
2009-10-16, 08:17
Nu ska vi inte dissa Patricia för det är väl bara Gay-only på söndagar?

Förkröka på Kelly´s och sedan viadre till någon klubb långt bort från Stureplan är alltid trevligt, Kelly´s ftw.

19kr för en öl och riktig musik gör mig alltid glad.

är det alltid 19kr ölen på kelly's eller bara under typ happyhour? :)

jens__E
2009-10-16, 08:19
Gå på Norra Brunn kanske?

benya
2009-10-16, 08:23
Var ligger Kellys?

Ta med ditt sällskap till Vapiano på östermalm och avnjuta någon schysst italiensk rätt där med god dryck till. Det är en fantastisk restaurang med lite annorlunda koncept och där allt serveras nylagat och med färska råvaror. De till exempel ett rum där alla kryddor planteras och annat tillbehör, och menyn är varierad med det mesta från det italienska köket. Mycket pasta,pizza och sallader. Detta tillsammans med en trevlig miljö och separat bar för drycker gör det hela väldigt trevligt och mysigt. Därifrån beroende på hur man vill spendera kvällen så har du ju nära till stureplan och allt nöjesutbud. Vapiano har öppet till 01 btw.

(Y)

benya
2009-10-16, 08:26
Glömde att tillägga att priserna ligger rätt trots placeringen och den klassfulla miljön. Det är alltså inga överpriser i klass med lyxrestauranger i omnejd.

rapzidi
2009-10-16, 08:45
Var ligger Kellys?

Folkungagatan 49.

Har bara varit på Vapiano en gång och det var rätt nice.
Fick vänta väldigt länge på maten dock eftersom det var mycket folk och som sagt så tillagas allting färskt och på plats.
Dessutom spenderades mycket av den väntant ståendes i kö.

daja
2009-10-16, 09:17
Det är en fantastisk restaurang med lite annorlunda koncept och där allt serveras nylagat och med färska råvaror.
(Y)

Stoppa pressarna!! Du menar att den mat de serverar är nylagad? Ja det var sannerligen ett annorlunda koncept, tänk att inga andra har kommit på detta före dem.

benya
2009-10-16, 09:23
Sluat märk ord, ja Vaipani har ett annorlunda kocept för hur en restaurang/bar drivs och ser ut, förutom det jag tog upp. Besök det själv så får du. ÖH

benya
2009-10-16, 09:25
*Vapiano

daja
2009-10-16, 09:28
Ska upp en sväng till stockholm på en utbildning som är förlagd till dagtid lördag och söndag. Behöver därför något att hitta på under lördagkvällen då jag åker upp ensam. Antagligen träffar man väl nån skön snubbe/snubba att umgås med, men tänkte höra om ni har något tips annars. Känns trist att ligga hemma på hotellet och läsa när man ju faktiskt är i Hufvudstaden!

Gå på en vanlig krog kan du säkert göra på fler ställen och Sthlms nattklubbar är kanske lite småkul om man aldrig varit ute här men inget märkvärdigt. Jag har lite idétorka just nu men gör nåt lite mer udda, försök få plåtar till nån match/show/teater tex.

Chrilli
2009-10-16, 09:31
Är du fotbollsintresserad kan du sätta dig på en sportbar och se lite av lördagensmatcher och samtala med några där som också ser på matcherna.

Om du skall ha utbildning på söndagen så kanske inte supa ner sig är det bästa, men hade försökt ta och gå ut och njuta av lite stadens mat. East erbjuder skönt koncept med japansk mat och sen kan man vara kvar och käka lite. Råkultur, om det inte har stängt ner för säsongen(?) är också trevligt.

grondahl
2009-10-16, 09:42
Vapiano har väl fått sisådär omdöme av bekanta. Jag skulle hellre söka upp en bra resturang.

Hade jag inte bott här så skulle jag nog passat på att se en spelning (kolla upp Debaser, Hornstull Strand, Berns, Södra teatern) och druckit rolig öl (Akkurat, Oliwer Twist, Bishop Arms på Folkkunga, Café Duvel, Svejk).

rooz
2009-10-16, 10:00
Akkurat, beställ en rolig/ god öl och bara softa;)

tsp
2009-10-16, 11:28
Stoppa pressarna!! Du menar att den mat de serverar är nylagad? Ja det var sannerligen ett annorlunda koncept, tänk att inga andra har kommit på detta före dem.

Du kanske inte visste det, men en majoritet av "vanliga" restauranger lagar till stora mängder mat vid ett tillfälle som sedan värms och serveras under dagen/flera dagar. Såser osv brukar nästan alltid vara någon dag gamla.

Gå på en vanlig krog kan du säkert göra på fler ställen och Sthlms nattklubbar är kanske lite småkul om man aldrig varit ute här men inget märkvärdigt. Jag har lite idétorka just nu men gör nåt lite mer udda, försök få plåtar till nån match/show/teater tex.

Näae, jag är inte så sjukt mycket för att ge mig ut och veva på diverse klubbar direkt. Tänkte mig någon annan sorts nöje faktiskt.

Är du fotbollsintresserad kan du sätta dig på en sportbar och se lite av lördagensmatcher och samtala med några där som också ser på matcherna.

Om du skall ha utbildning på söndagen så kanske inte supa ner sig är det bästa, men hade försökt ta och gå ut och njuta av lite stadens mat. East erbjuder skönt koncept med japansk mat och sen kan man vara kvar och käka lite. Råkultur, om det inte har stängt ner för säsongen(?) är också trevligt.

Det är ju aldrig fel med lite fotboll! :D Tips på någon shysst sportbar?

Vapiano har väl fått sisådär omdöme av bekanta. Jag skulle hellre söka upp en bra resturang.

Hade jag inte bott här så skulle jag nog passat på att se en spelning (kolla upp Debaser, Hornstull Strand, Berns, Södra teatern) och druckit rolig öl (Akkurat, Oliwer Twist, Bishop Arms på Folkkunga, Café Duvel, Svejk).

Tack, grymt tips. Ska kolla upp dessa förslag! Någon av de pubarna verkar kul att besöka också!

L-Sami
2009-10-16, 11:35
Det är ju aldrig fel med lite fotboll! :D Tips på någon shysst sportbar?


O'Learys finns ju i varje hörna. Den på Götgatan (Södermalm) är trevlig, Haninge också fast den ligger 2mil söder om stan.

daja
2009-10-16, 11:40
Haha lura inte ner honom till Haninge när han väl är på besök i storstan, tro mig, du vill inte åka till Haninge för att se lite fotboll på tv.

Lemmy
2009-10-16, 11:52
Var ligger Kellys?

Ta med ditt sällskap till Vapiano på östermalm och avnjuta någon schysst italiensk rätt där med god dryck till. Det är en fantastisk restaurang med lite annorlunda koncept och där allt serveras nylagat och med färska råvaror. De till exempel ett rum där alla kryddor planteras och annat tillbehör, och menyn är varierad med det mesta från det italienska köket. Mycket pasta,pizza och sallader. Detta tillsammans med en trevlig miljö och separat bar för drycker gör det hela väldigt trevligt och mysigt. Därifrån beroende på hur man vill spendera kvällen så har du ju nära till stureplan och allt nöjesutbud. Vapiano har öppet till 01 btw.

(Y)

Ehh, nej det är det inte.

Chaan
2009-10-16, 12:02
Ett besök på den här sidan fungerar som vattendelare. Beroende på vem du är så vill du eller så vill du inte hamna på de ställena.

http://www.syltor.se/senasterec.php?typ=rundor

Tryman
2009-10-16, 12:08
Mustasch lirar på annexet, kanske finns biljetter kvar. http://www.myspace.com/mustasch
Slömber från Trondheim på Snövit vid Skanstull http://www.myspace.com/slomber
Mowgli på debaser medis http://www.debaser.se/kalender/3223/
Daniel Gilbert + The Mare på debaser slussen http://www.debaser.se/kalender/3185/

ThisIsTheOne
2009-10-16, 12:50
Ehh, nej det är det inte.

Haha, jag reagerade också på det där. En lurar i honom att Vapiano är en stjärnkrog och nån annan vill skicka honom till O'Learys i Haninge. Bussiga klubben. :D

TS, lista några önskemål så blir det lättare att komma med bra tips.

tsp
2009-10-16, 13:11
Önskemål:

-Billigt nöje är bra nöje
-Nöje med högre procentuell utdelning på sällskap till hotellrummet är bäst nöje :D
-Inte alltför mycket alkohol inblandat då det är utbildning på schemat även söndag
-Konstiga/okända metal-band som "Slömber" går absolut bort
-Upplevelsefaktor premieras högt! Gillar sevärdheter, kultur och att uppleva staden

Tryman
2009-10-16, 13:23
-Konstiga/okända metal-band som "Slömber" går absolut bort


Så går det när man inte preciserar med önskemål :D

L-Sami
2009-10-16, 13:36
Det är inget fel med Haninge :D Vegabaren (sveriges första hamburgerbar finns där, bästa snabbmatstället i hela världen)

http://www.hamburgerbar.com/

Man blir nästan vattnig i munnen när man läser deras meny.

daja
2009-10-16, 13:40
Det är inget fel med Haninge :D Vegabaren (sveriges första hamburgerbar finns där, bästa snabbmatstället i hela världen)

http://www.hamburgerbar.com/

Man blir nästan vattnig i munnen när man läser deras meny.

Jo jag bor i Haninge själv så jag vet att det är ett rejält fel med att tipsa Herr Landsort om förorten när man väl besöker huvudstaden. :)
Dessutom är Vegabaren rejält överskattad, den var mycket bättre för 10-15 år sedan.

L-Sami
2009-10-16, 13:42
Jo jag bor i Haninge själv så jag vet att det är ett rejält fel med att tipsa Herr Landsort om förorten när man väl besöker huvudstaden. :)

Bättre förorten än kungahuset ;)

benya
2009-10-16, 13:42
Oj hoppas trådskaparen tar hänsyn till att det handlar om högst subjektiva omdömen när det handlar om nöje och underhållning, och kanske gör en egen liten efterforskning själv.

Men vad det gäller kvinnligt sällskap så finns det gott om fagra damer på Vapiano, speciellt lördagskvällar. Sen ligger ju mycket i ens egna händer hur man förvaltar den omgivningen. ;)

benya
2009-10-16, 13:46
http://www.pastan.nu/ataute/vapiano-1.17435

en rescension av DN´s krogkomission med massor av kommentarer nertill.

Chaan
2009-10-16, 14:08
Det är inget fel med Haninge :D Vegabaren (sveriges första hamburgerbar finns där, bästa snabbmatstället i hela världen)

http://www.hamburgerbar.com/

Man blir nästan vattnig i munnen när man läser deras meny.

Haha så där skrev de på zatzy 2004 också. Så jag åkte dit och testade med flickvännen. Var inte direkt bättre än Burger King. Knappt ätbart. Var iofs deras slarvsyltemeny.. alltså burgare.

L-Sami
2009-10-16, 14:24
Haha så där skrev de på zatzy 2004 också. Så jag åkte dit och testade med flickvännen. Var inte direkt bättre än Burger King. Knappt ätbart. Var iofs deras slarvsyltemeny.. alltså burgare.

Sambalburgare. Rostbiff i pitabröd med bea och rostad lök + pommes. Man ska äta det som är ovanligt i deras meny.

andeN.
2009-10-16, 14:42
Börja med förkrök på Nivå 22, bege dig sedan till Blekholmen (toxic). :thumbup:

Commando1980
2009-10-16, 14:45
plocka upp en hora som du face fuckar brutalt i en nedpissad gränd. sen back till hotellet och läs coq rogue.

Wille005
2009-10-16, 15:34
Föra på treat, 29kr för 50cl öl. Lite trångt men inga drägg hänger där. (Gå inte på nivå22, starbar eller viper, det är rent hästpiss.)

Klubb Ace vid hötorget har 2 våningar o kör ofta bra musik, kostar dock inträde. Annars finns det ställen med gästlista, t.ex. The Bridge, Metro, Pilot. Det funkar om man är ett gäng och bara är ute efter att ha kul.

Wille005
2009-10-16, 15:42
Sorry för DP men tänkte bara passa på att slänga in ett par bra länkar med uppdaterad info.

DN på stan http://www.pastan.nu/ bara att välja från GUIDE-lista.

Allt om Stockolm http://www.aos.se/ se länkar på vänster sida.

tsp
2009-10-16, 16:15
Så går det när man inte preciserar med önskemål :D

Haha jo det förstår jag! :D Tackar liksom så hemskt mycket för tipset, men som sagt är det inget för mig. ^^

Oj hoppas trådskaparen tar hänsyn till att det handlar om högst subjektiva omdömen när det handlar om nöje och underhållning, och kanske gör en egen liten efterforskning själv.

Men vad det gäller kvinnligt sällskap så finns det gott om fagra damer på Vapiano, speciellt lördagskvällar. Sen ligger ju mycket i ens egna händer hur man förvaltar den omgivningen. ;)

Ja det är klart det blir en hel del blandade tips, men det är bara kul! :) Dock kan du sluta tipsa om den där restaurangen nu då det är uppenbart att du antingen är ägare eller arbetar där, och jag blev jävligt otaggad på den efter DN-länken. Verkade ju vara nån snabbmatssylta typ mcd osv