handdator

Visa fullständig version : Videobloggar med samhällsinnehåll


Chaan
2009-10-15, 20:00
Detta är början till vad jag tror kommer bli det nya medielandskapet. Jag skrev i en annan tråd att fokus kommer skifta från att man lyssnar på stora företag/institutioner till mer personcentrering. Jag skulle faktiskt vilja påstå att Alfredius och compani kommer TVINGAS anpassa sig till konkurrens från amatörer - och någonstans i denna process kommer samhällsrapporteringen ritas om - till decentralicerad (eller om man så vill multipolär). Bu eller bä?

Jag har ingen lust att förklara det hon säger. Hon är dock det bästa jag hittat ur amatörligan (ja hon är snygg också). Hajar man inte detta är det iaf ingen idé att prenumerera på hennes videoblogg - men tyvärr kan jag inte rekommendera det ändå. Hon har postat stora mängder med musikklipp nu som gör det svårt att hitta åsikterna!

Tänkte höra vad ni snokat upp - och jag vill att det ska vara public-service i den meningen att man ska slippa logga in på någon site för att få ta del av det.

Det finns ju en massa tv-kanaler som sänder på nätet redan men det roliga med Youtube är ju att det går att visa det direkt på skärmen.

Ironiskt nog fick jag 21:00 på detta - starten för de mest seriösa nyheterna i SVT.

v0FfLeV0qyE
0gEWfxaGg-8

kalle_banan
2009-10-15, 21:14
Liberal viewer på youtube, han är advokat och har en del jävligt bra poänger, han hatar fox news till exempel.
http://www.youtube.com/user/liberalviewer?blend=1&ob=4#p/u

5188tkiNtU4
XsbF80HUc-Q
b-R-wX2gUzU

Tay Zonday har en del också
DHc8Qz3WNMA
22-OU827uLY

ahl-
2009-10-15, 23:26
oj oj oj!

Denna tråden har potential! Postar inom kort.

Manta
2009-10-16, 05:42
oj oj oj!

Denna tråden har potential! Postar inom kort.

Joe Rogan och diverse konspirationsteorier räknas inte som samhällsrapportering.