handdator

Visa fullständig version : Ont ovansidan av foten


juulia_
2009-10-15, 18:35
Löptränar en del, men efter ett 10 km pass för 3,5 veckor sedan fick jag så sjukt ont på ovansidan av vänsterfoten, upp mot framsidan av vaden. Smärtan kom några timmar efter passet och sedan dess har det smärtat varje gång jag har försökt mig på ett löppass.

Tog en timmes morgonpromenad i morse och efteråt kände jag samma smärta när jag gick. Kan det vara någon typ av infektion eller är det bara resultat av överansträngning?

Har snart varit tvungen att pausa från löpningen i en månad och börjar bli orolig. :/

dojjan
2009-10-15, 20:30
Alt. 1. Vila HELT från löpträning och längre gå-sträckor (tänker inte skriva det äckliga ordet pr....) ett tag till och se om det blir bättre.

Alt. 2. Uppsök vårdcentral eftersom du börjar bli orolig.

LadyG
2009-10-15, 21:05
Stämmer något av det som står där på dig?

http://www.benhinneinflammation.se/

juulia_
2009-10-18, 15:36
Stämmer något av det som står där på dig?

http://www.benhinneinflammation.se/

Har haft benhinneinflammation tidigare (flera år sedan) när jag spelade basket, men sedan jag slutat med det och börjat styrketräna och löpträna istället har jag inte haft några problem med detta, så länge jag använt bra skor när jag tränat.

Det är inte i benhinnorna det gör ont, utan mer på ovansidan av fotan, där fot och vad liksom går ihop.

Känns dock aningen bättre nu (efter 4 veckors vila från löpning), så jag ska försöka böja lite lätt att jogga snart igen. :)

Storoxen
2009-10-18, 18:44
March fraktur?

juulia_
2009-10-18, 19:44
March fraktur?

... detta måste googlas :P

Är svårt att säga, det har hänt att det har varit svullet efter ansträngning, men nu, efter en dryg månads vila känns det mycket bättre.

Gäller väl att plåga sig och försöka vila från löpningen ett tag till, fastän det kryper i benen och jag är rastlös som aldrig förr.. :/

Chaan
2009-10-18, 19:46
bursit?

juulia_
2009-10-18, 20:02
bursit?

Googlade även detta och blev typ stel av skräck;
- Sticka hål i skiten?

Hypokondriker som jag är tycker jag ju att samtliga symptom, för det mesta, mer eller mindre stämmer in på mig.

Nejfan, hoppades det skulle var ngt som självläker fort, helst igår. :(