handdator

Visa fullständig version : Alli vid carb-refeed


RebelYell
2009-10-14, 18:03
Vad tror ni? Kan det vara någon idé att tugga lite Alli när man ska köra en carb refeed i syfte att sänka fettintaget något? Så länge man håller fettet på låga nivåer ändå så borde det väl endast vara positivt?

Apos78
2009-10-14, 18:10
Tror aldrig det är en bra tanke att tugga Alli. Och du sänker inte fettintaget. Du sänker fettupptaget, vilket för med sig en rad dåliga saker.

My God! Ät mat, träna och var nöjd med livet. Verkar ha blivit en sport att söka den simplaste av genvägar.

Ashenshugar777
2009-10-14, 18:11
Tror aldrig det är en bra tanke att tugga Alli. Och du sänker inte fettintaget. Du sänker fettupptaget, vilket för med sig en rad dåliga saker.

My God! Ät mat, träna och var nöjd med livet. Verkar ha blivit en sport att söka den simplaste av genvägar.

+1

Alli är nog aldrig en bra sak att ta.

Eddie Vedder
2009-10-14, 18:14
Alli och Xenical är medel som gör det de utgör sig för att göra. Fettupptaget hämmas och du lär få spendera mer tid på toaletten.

Som du säger lär en dag med minimalt fettintag såklart innebära mindre rännskita. Gör som du vill, vilka svar förväntar du dig?

RebelYell
2009-10-14, 18:17
Alli och Xenical är medel som gör det de utgör sig för att göra. Fettupptaget hämmas och du lär få spendera mer tid på toaletten.

Som du säger lär en dag med minimalt fettintag såklart innebära mindre rännskita. Gör som du vill, vilka svar förväntar du dig?

Tänkte mest om det finns några 'problem', typ att det effekten håller i sig över flera dagar, osv osv... Någon som testat och kan ge sin syn, eller liknande.

Erik_Hellström
2009-10-14, 18:25
Varför inte bara försöka hålla fettet naturligt lågt under den dagen det gäller?

Har svårt att tro att de lilla fett som ris/pasta innehåller kommer göra så ditt kaloriintag vida överstiger ditt behov så du får någon nagativ effekt av kolhydratsladdningen.

Bara min personliga syn på det hela, har aldrig använt produkten ifråga så kan inte ge dig något ur erfarenhetssynpunkt.

Eddie Vedder
2009-10-14, 18:27
Tänkte mest om det finns några 'problem', typ att det effekten håller i sig över flera dagar, osv osv... Någon som testat och kan ge sin syn, eller liknande.

Jag ogillar själv hela grejen med att Alli inte är receptbelagt och jag tycker idén om att ta "fettantabus" känns obehaglig. Men jag tänker inte moralisera på individnivå (dvs mot dig) bara för att jag är tveksam mot själva produkten i fråga och framför allt dess allmänna tillgänglighet.

Så bilda dig en uppfattning själv, jag tänker inte skrika "Ätstörning OMG!!!" utan något mer på fötterna om dig som person.

En stor tråd om produkten:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=130116&highlight=Alli

mikaelj
2009-10-14, 19:01
Så länge man håller fettet på låga nivåer ändå så borde det väl endast vara positivt?

Håll dig till potatis och tomatsås.
Kolhydratladdning är ingen ursäkt för svullardag, lessen. Det är inte ment att vara roligt bara för att det är kolhydrater...

Och sen, om du får i dig 20g fett och Ali blockerar 10g, tja, det känns lite fånigt.

RebelYell
2009-10-14, 19:05
Håll dig till potatis och tomatsås.
Kolhydratladdning är ingen ursäkt för svullardag, lessen. Det är inte ment att vara roligt bara för att det är kolhydrater...

Och sen, om du får i dig 20g fett och Ali blockerar 10g, tja, det känns lite fånigt.

Vem fan har nämnt svullardag?

Pepz
2009-10-14, 19:05
Jag ogillar själv hela grejen med att Alli inte är receptbelagt och jag tycker idén om att ta "fettantabus" känns obehaglig. Men jag tänker inte moralisera på individnivå (dvs mot dig) bara för att jag är tveksam mot själva produkten i fråga och framför allt dess allmänna tillgänglighet.

Så bilda dig en uppfattning själv, jag tänker inte skrika "Ätstörning OMG!!!" utan något mer på fötterna om dig som person.

En stor tråd om produkten:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=130116&highlight=Alli

verkligen +1

jag tycker att man ska se till ursprungsproblemet och ändra sin kost. inte äta sin kost och använda diverse piller för att uppnå någonting..

undvika fett under en eller ett par dagar är inte svårt.. frågan är dock varför?