handdator

Visa fullständig version : Finns det någon ålder där det är ok att dejta någon som är dubbelt så gammal?


Fredrik_S
2009-10-14, 01:15
Mellan vilka åldrar är det ok att dejta någon som är dubbelt så gammal?
I vilka åldrar är det inte ok?

Min gissning är att någonstans mellan 18 och 23 i princip är den enda åldern där det inte väcker jättemycket tveksamhet från omgivning. Även om det kanske kan vara tveksamt även där....

jesse
2009-10-14, 01:22
när man är 1 år så ligger en 2åring nära till hands.

stafh
2009-10-14, 01:31
din ålder/2+7 = lägsta datebara ålder. Gäller förstås inte jätteunga eller jättegamla.

Scratch89
2009-10-14, 06:11
Och som vanligt är det inte personen i filmen som skrivit brevet...

Trapper Buzz
2009-10-14, 07:02
Heter du Mick jagger eller Paul Anka är nog de flesta åldrar över 15/18 okej.

L Johnsson
2009-10-14, 07:06
Heter du Mick jagger eller Paul Anka är nog de flesta åldrar över 15/18 okej.

hahahaha +1:laugh:

Trapper Buzz
2009-10-14, 07:10
Fast det blir väl tre-eller fyrdubbla åldern ibland.
Och då har jag inte ens nämnt Wyman; men han har ju gift sig med
en mogen kvinna i Trapperns egen ålder nånstans.

Ganymedes
2009-10-14, 08:49
Man får lägga ihop åldrarna om man dejtar två?

stevebc
2009-10-14, 08:50
Mellan vilka åldrar är det ok att dejta någon som är dubbelt så gammal?
I vilka åldrar är det inte ok?

Min gissning är att någonstans mellan 18 och 23 i princip är den enda åldern där det inte väcker jättemycket tveksamhet från omgivning. Även om det kanske kan vara tveksamt även där....Woot? Det innebär ju att man skulle dejta folk som var 36-46. Jag skulle aldrig "vågat" dejta någon i den åldern, öppet, även om jag gärna skulle vilja. Lika lite som jag skulle våga dejta en 15-åring (nu är jag iofs under 30) t ex eftersom många skulle tycka det var sjukt. Själv är jag väldigt less på att åldersskillnader ska spela så stor roll. Så jävla dumt egentligen.

Griip
2009-10-14, 10:04
För mig är det helt ok om andra människor har sjukliga beteenden, så länge det inte skadar mig. En 20-åring kan dejta en 80-åring, jag bryr mig lika lite som när jag ser fetton käka snabbtmat eller alkoholister dricka sprit. Att jag anser att de behöver söka hjälp är en annan sak.

stevebc
2009-10-14, 10:53
För mig är det helt ok om andra människor har sjukliga beteenden, så länge det inte skadar mig. En 20-åring kan dejta en 80-åring, jag bryr mig lika lite som när jag ser fetton käka snabbtmat eller alkoholister dricka sprit. Att jag anser att de behöver söka hjälp är en annan sak.Jo men det är ju rätt bisarrt. Själv tycker inte jag det är sjukt sålänge det är ungefär dubbla åldern eller mindre, men 20 med 80 det är rätt onormalt. Jag snackar typ spannet 15-45 eller så.

Lind-Wall
2009-10-14, 11:01
Min farbror blev tillsammans med sin fru när hon var 16år, han var då 38år gammal.
Idag är han 52år och hon 30. Dom är gifta och har 3barn. Tycker inte det är konstigt alls idag men kan tänka mig hur det såg ut när en 38årig pojkvän kom och hämtade henne vid skolan för 14år sedan;)

Griip
2009-10-14, 11:27
Jo men det är ju rätt bisarrt. Själv tycker inte jag det är sjukt sålänge det är ungefär dubbla åldern eller mindre, men 20 med 80 det är rätt onormalt. Jag snackar typ spannet 15-45 eller så.

Det är inte sjukt med definitionen att det är sjukt ovanligt, nej. Men det är ändå sjukt beteende, om du frågar mig. Vad ska en 20-åring med en 40-åring till? En frisk 20-åring bör ha lite andra planer än vad en frisk 40-åring har, oavsett kön på de båda. Sen går det givetvis inte att döma alla efter samma mall, men de som då inte lider av ett "sjukt beteende" får helt enkelt leva med att folk som inte känner dem tror något om dem som inte stämmer. Precis som man själv får leva med att folk tror något om en trots att de inte känner en, big deal.

<Mike>
2009-10-14, 11:51
Finns en ungdomspastor här i stan som blev ihop med en av sina konfirmander. Vad tycker man om det? Hon är 18 nu och han är över 40. Frågar man mig så tycker jag han är en idiot. Tycker verkligen det är respektlöst att bli tillsammans med någon så mycket yngre. Många unga tjejer som blir attraherade av så mycket äldre män letar efter någon slags fadersfigur i sitt liv och därmed blir det något slags utnyttjande av de äldre männen när dom uppmärksammar intresset.
Sedan förstår jag inte hur man som så mycket äldre man kan vara intresserad av en tonåring? Jag är snart 20 och det räcker med att tjejerna är mer än 3 år yngre än mig så har jag väldigt svårt att bli intresserad.

Aja, nu handlade inte tråden om vad man tyckte om det här så mitt svar på frågan är nej; det finns ingen ålder där det är ok att vara dubbelt så gammal som sin partner.

tsp
2009-10-14, 12:17
Woot? Det innebär ju att man skulle dejta folk som var 36-46. Jag skulle aldrig "vågat" dejta någon i den åldern, öppet, även om jag gärna skulle vilja. Lika lite som jag skulle våga dejta en 15-åring (nu är jag iofs under 30) t ex eftersom många skulle tycka det var sjukt. Själv är jag väldigt less på att åldersskillnader ska spela så stor roll. Så jävla dumt egentligen.

Jävlar, du kan inte ha det lätt om någon outar dig! Inte nog med att du röker på, du är smygpeddo också! Inte direkt svärmorsdrömmen om man säger så! :D














:naughty:

High1ander
2009-10-14, 13:06
Som Hugh Hefner svarade till en ung modell på 18 år...

"When [Hefner] asked me out, I was 18 and he was 42," Barbi Benton recalls. "I said I'd never gone out with anyone older than 24, and he said, 'That's all right. Neither have I.'

stevebc
2009-10-14, 14:23
Jävlar, du kan inte ha det lätt om någon outar dig! Inte nog med att du röker på, du är smygpeddo också! Inte direkt svärmorsdrömmen om man säger så! :D
:naughty:Hahaha, ja men det är ju det jag menar. Folk får pedovibbar så fort dom ser en 19-åring med en 15-åring men herregud, pedofili är ju när man tänder på barn alltså, den biologiska definitionen av barn, inte den lagliga.

Det är ju inte så att en gammal gubbe ser en tjej och sen tänker... aaah hon kanske är het, jag ska bara kolla på hennes ålder först. Ja!! Bingo!! Hon är 13 år, nu genast blev jag attraherad. Det funkar ju inte så.

Det som gör att förhållanden på det här sättet inte funkar är ju såklart att man inte har så mycket gemensamt när det skiljer 10+ år mellan, men om det är det fysiska som är det absolut viktigaste i förhållandet ser jag verkligen inte något konstigt i stora åldersskillnader. Här är det t ex mycket vanligt att unga kvinnor dejtar äldre män, typ 20-35 som dejtar 45-60 (ta bara Sarkozy som får cred av sina landsmän för detta beteende). Trots det är det tabu för det omvända: äldre kvinnor och yngre män. Är fasansfullt trött på det här, men man får väl börja hos sig själv och försöka ha en neutral syn på stora åldersskillnader och hoppas att fler sluter upp, det är väl det enda man kan göra.

Raschmus
2009-10-14, 16:48
18<

Gabriel174
2009-10-14, 17:14
Vet om en snubbe i närheten som dejtade en 15åring när han var 30~år gammal.

tejpis
2009-10-14, 20:51
18-24½. Det är konsteegt att dejta 50-åringar som 25-åring... 60-åringar som 30-åring är än konstigare!

shadowfire
2009-10-14, 21:19
konstigt nog så känns det som om det är olika för olika kön... det känns vanligare att random 40-man träffar 20-årig tjej, än att 20-årig kille träffar 40-årig kvinna

Cilia
2009-10-14, 21:24
konstigt nog så känns det som om det är olika för olika kön... det känns vanligare att random 40-man träffar 20-årig tjej, än att 20-årig kille träffar 40-årig kvinna
Så är det men jag får intrycket att det verkar börja ändra sig lite. Men tror fortfarande att det drar större uppmärksamhet till sig om kvinnan är äldre.

Tror alltid att sådan stor åldersskillnad drar till sig uppmärksamhet från omgivningen och frågor och funderingar även om dom inte alltid ställs öppet.

hultman
2009-10-15, 09:50
Jävlar, du kan inte ha det lätt om någon outar dig! Inte nog med att du röker på, du är smygpeddo också! Inte direkt svärmorsdrömmen om man säger så! :D



Driver du eller? Om inte så kan jag meddela dig att svärmorsdrömmar sällan eller aldrig får ligga. Det finns inte många brudar som inte imponeras av kriminalitet och machomentalitet ;)

Griip
2009-10-15, 10:21
konstigt nog så känns det som om det är olika för olika kön... det känns vanligare att random 40-man träffar 20-årig tjej, än att 20-årig kille träffar 40-årig kvinna

Konstigt nog? Varför är det konstigt? Det är ju MYCKET vanligare att den äldre i ett förhållande är kille. Detta har ju tom en biologisk förklaring: Män kan få barn tills dem dör ,det kan inte kvinnor.

shadowfire
2009-10-15, 10:53
Driver du eller? Om inte så kan jag meddela dig att svärmorsdrömmar sällan eller aldrig får ligga. Det finns inte många brudar som inte imponeras av kriminalitet och machomentalitet ;)

hahah, nej inte i din världsbild kanske, men surprisesurprise så skiljer sig den världsbilden en del från verkligheten.. du har sett på för mkt film hultman. :)

Wille005
2009-10-15, 10:58
Kärleken har inga (ålders)gränser. Saxat ur Pedoboy_63's blogg

Ironbabe
2009-10-15, 11:00
Konstigt nog? Varför är det konstigt? Det är ju MYCKET vanligare att den äldre i ett förhållande är kille. Detta har ju tom en biologisk förklaring: Män kan få barn tills dem dör ,det kan inte kvinnor.
Nu tror jag iofs inte att alla äldre kvinnor som skaffar/träffar yngre män gör det för att de vill ha barn :)

stevebc
2009-10-15, 11:03
hahah, nej inte i din världsbild kanske, men surprisesurprise så skiljer sig den världsbilden en del från verkligheten.. du har sett på för mkt film hultman. :)Filmer som Pretty Woman, Revenge of the Nerds, American Pie, Love Actually osv? :)

mangemani
2009-10-15, 11:04
who cares vad omgivningen tycker.
har sett 14 åringar som är ihop med 30 åringar,i dont care,varför skulle jag bry mej=/?
när man var yngre så kunde man väl kanske höjja på ögonbrynen en aning när man fick reda på att en 14 åring var ihop med en 30 åring,men nu rycker man bara på axlarna.
jag själv dejtar en 38 årig tjej,vissa har ju nån konstig inställning att det ska vara tvärtom,att killen ska vara äldre än tjejen och har själv fått lite blickar efter en.

Griip
2009-10-15, 11:17
Nu tror jag iofs inte att alla äldre kvinnor som skaffar/träffar yngre män gör det för att de vill ha barn :)

Det tror inte jag heller :)

JustinCredible
2009-10-15, 14:34
Jag skulle vilja ligga med en het 50 + åring, men inte dejta henne. Vafan skulle i prata om på dejten liksom. Det skulle bli som att prata med min mamma typ "vad har du gjort i skolan idag?"

stevebc
2009-10-15, 15:06
Jag skulle vilja ligga med en het 50 + åring, men inte dejta henne. Vafan skulle i prata om på dejten liksom. Det skulle bli som att prata med min mamma typ "vad har du gjort i skolan idag?"Ja, men, ska du trolla dig in i hennes sovrum :)

Diggler
2009-10-15, 15:32
Skulle jag dejta någon dubbelt så gammal som mig hade jag fått ragga fossil på museum. Helvete vad jobbigt det är att bli gammal.

tsp
2009-10-16, 01:38
Hahaha, ja men det är ju det jag menar. Folk får pedovibbar så fort dom ser en 19-åring med en 15-åring men herregud, pedofili är ju när man tänder på barn alltså, den biologiska definitionen av barn, inte den lagliga.

Det är ju inte så att en gammal gubbe ser en tjej och sen tänker... aaah hon kanske är het, jag ska bara kolla på hennes ålder först. Ja!! Bingo!! Hon är 13 år, nu genast blev jag attraherad. Det funkar ju inte så.

Det som gör att förhållanden på det här sättet inte funkar är ju såklart att man inte har så mycket gemensamt när det skiljer 10+ år mellan, men om det är det fysiska som är det absolut viktigaste i förhållandet ser jag verkligen inte något konstigt i stora åldersskillnader. Här är det t ex mycket vanligt att unga kvinnor dejtar äldre män, typ 20-35 som dejtar 45-60 (ta bara Sarkozy som får cred av sina landsmän för detta beteende). Trots det är det tabu för det omvända: äldre kvinnor och yngre män. Är fasansfullt trött på det här, men man får väl börja hos sig själv och försöka ha en neutral syn på stora åldersskillnader och hoppas att fler sluter upp, det är väl det enda man kan göra.

Där håller jag med dig till viss del! Jag skulle dock flippa ur om t.ex min 15 åriga syster, kusin eller eller på annat sätt närstående raggades upp/blev tillsammans med någon över 18-19år. Dock ser jag ingenting konstigt i ett förhållande mellan två människor över 20 år, vilket är en ålder jag ser som en slags vuxengräns, man har tagit sig ur skolan och ut i arbetslivet eller universitetsstudier, oftast flyttat hemifrån osv. Så en 20 åring och en 50 åring tillsammans tittar jag inte snett på. Men ett förhållande mellan en 18 åring och en 34 åring skulle jag inte "tycka om".

Driver du eller? Om inte så kan jag meddela dig att svärmorsdrömmar sällan eller aldrig får ligga. Det finns inte många brudar som inte imponeras av kriminalitet och machomentalitet ;)

Du läste nog mitt inlägg väldigt konstigt...

Tolkia
2009-10-16, 07:45
Finns en ungdomspastor här i stan som blev ihop med en av sina konfirmander. Vad tycker man om det?
Det är inte OK i relation till hans yrke, även om man inte hade åldersdubier. Att som präst dejta konfirmander eller konfidenter (personer som kommer till en för själavård), som psykolog dejta sina klienter, som läkare dejta sina patienter ... nej, det är inte OK, och det är inte bara som undertecknad tycker, utan en "allmän" syn som inskärps i studenterna under utbildningen. Man får vackert vänta tills det är en f.d. konfirmand.
Driver du eller? Om inte så kan jag meddela dig att svärmorsdrömmar sällan eller aldrig får ligga.
Jo, med brudar som är över fjorton.
Skulle jag dejta någon dubbelt så gammal som mig hade jag fått ragga fossil på museum.
Vi får satsa på att dejta de som är hälften så gamla som oss. Mums (eller inte).

För att vara lite seriös så tycker jag att stevebc skriver bra saker. Samhället skulle rent allmänt må bra av lite mindre fixering vid ålder och yta. När det gäller vem man "får" dejta tycker jag dock att man skall vara ett barn själv för att dejta ett barn.

joriice
2009-10-16, 08:08
Byxmyndig o över. ;)

ryss
2009-10-16, 10:08
Dubbelt som gammal blir lite för stor skillnad tycker jag

Mimix
2009-10-16, 10:58
18 skulle jag säga.

Därmed inte sagt att jag skulle vilja dejta någon hälften så gammal som jag.

Min 'taboo limit' har ökat lite med åldern. Nu råkar jag i och för sig ha ett penisembargo,
men om jag skulle låta mig bli upphånglad så hade det inte varit av någon under 24.

L Johnsson
2009-10-16, 11:06
Det är inte OK i relation till hans yrke, även om man inte hade åldersdubier. Att som präst dejta konfirmander eller konfidenter (personer som kommer till en för själavård), som psykolog dejta sina klienter, som läkare dejta sina patienter ... nej, det är inte OK, och det är inte bara som undertecknad tycker, utan en "allmän" syn som inskärps i studenterna under utbildningen. Man får vackert vänta tills det är en f.d. konfirmand.


Stort jävla +1 på det!

Allan
2009-10-16, 11:34
who cares vad omgivningen tycker.
har sett 14 åringar som är ihop med 30 åringar,i dont care,varför skulle jag bry mej=/?
när man var yngre så kunde man väl kanske höjja på ögonbrynen en aning när man fick reda på att en 14 åring var ihop med en 30 åring,men nu rycker man bara på axlarna.
jag själv dejtar en 38 årig tjej,vissa har ju nån konstig inställning att det ska vara tvärtom,att killen ska vara äldre än tjejen och har själv fått lite blickar efter en.

Om min fjortonåring dejtade en trettioåring skulle jag ha en del att säga den där trettioåringen.....

Scratch89
2009-10-16, 11:39
Om min fjortonåring dejtade en trettioåring skulle jag ha en del att säga den där trettioåringen.....

Åh, du ger mig verkligen skottchans på öppet mål. Synd att du är moderator med kort stubin. :D

Medusa
2009-10-16, 11:41
Åh, du ger mig verkligen skottchans på öppet mål. Synd att du är moderator med kort stubin. :D

Ja, Scratch kan du inte ragga upp Allans dotter och sedan hänga med hem bakdörren och låta Allan upptäcka dig, skulle vara riktigt underhållande, glöm inte att posta bilder efteråt..Före och efter din sjukhusvistelse :naughty: :naughty:

Allan
2009-10-16, 11:44
Min dotter är äldre än så. Och vuxna män som är intresserade av fjortonåringar ska få den vård de behöver

Medusa
2009-10-16, 11:48
Min dotter är äldre än så. Och vuxna män som är intresserade av fjortonåringar ska få den vård de behöver

I second that... När jag var yngre träffade en tjejkompis till mig, hon var då 14 år, en snubbe som var 25... vidrige sate.. avskydde den jäveln.. tydligen var hon inte den enda kom det fram efteråt.. aaaa blir grinig bara jag tänker på det..

ARMSTARK
2009-10-16, 11:53
Ge fan i tanten Fredrik, ta en tjej i din egen ålder istället!

dt06mj2
2009-10-16, 12:47
din ålder/2+7 = lägsta datebara ålder. Gäller förstås inte jätteunga eller jättegamla.

ålder/2+7 = 2 * ålder

ålder/2 - 2 ålder = -7
1.5 ålder = 7

ålder = 4.6 år

joriice
2009-10-16, 13:28
I second that... När jag var yngre träffade en tjejkompis till mig, hon var då 14 år, en snubbe som var 25... vidrige sate.. avskydde den jäveln.. tydligen var hon inte den enda kom det fram efteråt.. aaaa blir grinig bara jag tänker på det..

Du e bara sur för du inte satte henne då ; P

stevebc
2009-10-16, 18:15
Min dotter är äldre än så. Och vuxna män som är intresserade av fjortonåringar ska få den vård de behöverJa, det är pedofili och kriminellt enligt lagboken, men det finns flertalet 14-åringar som inte ser ut att vara 14 och biologiskt faktiskt inte är barn. Så jag kan förstå de gånger det händer att äldre killar/män har sex med 14-åringar utan att syftet bakom är pedofili eller att ens vetskapen fanns där. Herregud, hur många gånger har det inte kommit fram efteråt att vissa tjejer varit 16 när man trott att dom var 19-20?

Dock, ett seriöst förhållande mellan en tjej under 15 år och en man över 20 tycker jag faktiskt är sjukt, även om nu tjejen är "vuxen" biologiskt.

Wille005
2009-10-16, 18:20
Haha jag hade camsex med en 30 årig tjej när jag var 15, fast hon var iofs från USA.

Det var rätt spännande. :$

coxie
2009-10-16, 18:23
18-25 är okej för mig den dagen jag kliver upp mot 35-40+.

Archos
2009-10-16, 18:37
18-25 är okej för mig den dagen jag kliver upp mot 35-40+.

:D, nej det tror jag inte coxie! Jag e redan där, och det är för ungt, tro mig! Endast som ögongodis i så fall! :)

stevebc
2009-10-16, 18:39
Haha jag hade camsex med en 30 årig tjej när jag var 15, fast hon var iofs från USA.

Det var rätt spännande. :$Haha hur fan lyckas du? Går väl typ 3 miljarder killar på kanske 5 tjejer, och 4 av dom lär ju vara transvestiter/botar/utklädda.

:D, nej det tror jag inte coxie! Jag e redan där, och det är för ungt, tro mig! Endast som ögongodis i så fall! :)Ah, jag trodde du var 19 typ! :D

Cilia
2009-10-16, 18:41
Jag har oerhört svårt att förstå vad en 30-åring kan få för utbud av en 14-åring. Javisst sex men det är inte så svårt att skaffa sig. Vad pratar man med? Hur kan man endast vara ihop med någon för det fysiska?

Archos
2009-10-16, 18:42
Ah, jag trodde du var 19 typ! :D

Tack så mycket stevebc, den värmde så här på fredagkvällen! :furious:

:laugh:

Wille005
2009-10-16, 18:43
Haha hur fan lyckas du? Går väl typ 3 miljarder killar på kanske 5 tjejer, och 4 av dom lär ju vara transvestiter/botar/utklädda.

Hon blev kär i mig. Helt sjukt jag vet haha jag har typ inte berättat detta för någon faktiskt. Hon hade två barn, en dotter som var äldre än mig (HAHA!) och en son som var nåt år yngre. *popcorn*

stevebc
2009-10-16, 18:44
Hon blev kär i mig. Helt sjukt jag vet haha jag har typ inte berättat detta för någon faktiskt. Hon hade två barn, en dotter som var äldre än mig (HAHA!) och en son som var nåt år yngre. *popcorn*Ja, jag glömde kanske säga, att den femte som verkligen är en genuin tjej/kvinna är givetvis ett psykfall :)

Typiskt!!111

Tack så mycket stevebc, den värmde så här på fredagkvällen! :furious:

:laugh:Jag är iofs samma person som trodde jwzrd vägde under 100 kg.

coxie
2009-10-16, 18:45
Jag har oerhört svårt att förstå vad en 30-åring kan få för utbud av en 14-åring. Javisst sex men det är inte så svårt att skaffa sig. Vad pratar man med? Hur kan man endast vara ihop med någon för det fysiska?

Lzz4QtbTu6M

Wille005
2009-10-16, 18:47
Ja, jag glömde kanske säga, att den femte som verkligen är en genuin tjej/kvinna är givetvis ett psykfall :)
Hon var inte det, hon var depressiv och sjukskriven från sitt arbete sedan länge om nu det räknas som psykfall, synd om henne hehehe. Rätt kul med skilda amerikanska kvinnor, hon såg inte direkt dålig ut heller. :D

stevebc
2009-10-16, 18:49
Hon var inte det, hon var depressiv och sjukskriven från sitt arbete sedan länge om nu det räknas som psykfall, synd om henne hehehe. Rätt kul med skilda amerikanska kvinnor, hon såg inte direkt dålig ut heller. :DMm, dumt skrivet av mig, ville bara ranta lite ;)

Wille005
2009-10-16, 18:55
Mm, dumt skrivet av mig, ville bara ranta lite ;)
På tal om offtopic, haru också lämnat hälso? *flex*

Archos
2009-10-16, 18:55
Jag är iofs samma person som trodde jwzrd vägde under 100 kg.

Ja, men det är ju ändå inte så svårt att tro, med de litenhetskomplex som den snubben har!.. ;)

Att jag skulle vara nitton, är dock faan OFÖRLÅTLIGT att du trodde! *grr27*

stevebc
2009-10-16, 20:15
På tal om offtopic, haru också lämnat hälso? *flex*Ja, jag är inte aktiv där längre. Tröttnade på att skriva i en dagbok ingen läste/kommenterade så jag beslutade mig för att hålla mig till dagboken här. Å andra sidan är jag rätt trött på det här forumet också, men har ju journalen här och jag orkar inte ha en "privat".

[/ot]

Ignatius72
2009-10-16, 20:39
Det finns definitivt en övre åldersgräns. Den har jag passerat-37. Brrr.