handdator

Visa fullständig version : 91an Efterlyser Formen


Köttarn
2009-10-12, 16:39
Nu är det dags att se till att jag sköter mig och skapar nu en journal för att hålla koll på mig själv och mina framsteg och se till att det inte blir några baksteg.

Om mig, Jag är en 91a som alltid har hållit på med träning men nu på de senaste åren har det blivit mindre och efter att inte ha kommit igång riktigt efter en långvarig knäskada så är jag väldigt ur form. Har en del kunskaper om styrketräning då jag hållit igång från och till men det har aldrig blivit några riktiga resultat eftersom det inte har varit kontinuerligt.

Längden: ca 180 cm
Vikt: ca 76 kg

Mitt första mål:

Jag ska gå ner till under 70 kg för att bli fettfri och kunna ha bra koll på min vikt vid fortsatta träningen.

För att nå målet ska jag lägga mycket tid på att få upp min kondis som nu är obefintlig jag har inte lagt upp något tränings schema än med tanken är att klämma in 2 halvkroppspass i veckan å köra på löpning när jag känner att min kropp orkar med.

I journalen kommer jag inte gå in på vikter jag tränar med då det inte är intressant i början när jag inte orkar något skrivbart men det kanske kommer i framtida mål.

Har inte satt upp någon tidpunkt för när jag ska vara klar med det första målet men det kanske jag bestämmer när jag ser vilken takt jag går ner.

Köttarn
2009-10-12, 19:11
Gav mig ut på en 4km joggings tur ikväll i ett väldigt lugnt tempo kände mig rätt seg i kroppen efter springpasset igår och känner att det kommer ta sin lilla tid att få upp flåset

Köttarn
2009-10-14, 20:54
Hade tänkt att köra ett gympass men det passade inte in i planeringen idag så det blev min 4km runda idag där jag fick kämpa mot kylan men blev ett lugnt tempo som jag ska hålla ngn vecka till

tj_fmx
2009-10-19, 17:31
Lägg ut lite bilder sen, ska jag också göra, blir roligare då :)

Köttarn
2009-10-28, 21:54
Har blivit dåligt med träning ett tag på grund av förkylning men kom igen nu i måndags med ett spinning pass och idag blev det en löp runda på 40 min. hoppas nu att jag kan köra på utan att bli förkyld igen så jag hinner få upp kondisen.