handdator

Visa fullständig version : Testohöjare


jaaaaag
2009-10-11, 21:12
Sökte efter liknande tråd men hittade inget, flåt om det finns.

Jag undrar då om de "tesohöjare" som man kan köpa i olika kosttillskottsbutiker på nätet är något att ha eller om det bara är skit överlag?

Jag vet inte riktigt hur jag ska formulera mej här, men är det möjligt att höja sina testonivåer bara med hjälp av lagliga kosttillskott? om det hade gått, hade folk då använt sig av anabola då.. hehe.. Måste vara en väldigt liten skillnad som de här lagliga kosttillskotten ger i så fall? Alltså, obetydande liten?

Tankar? Jag blir assugen när jag ser alla överdrivna reklamer om de här testohöjare, men något inom mej säger ändå att det inte är sådär gott som det verkar.

mikaelj
2009-10-11, 21:26
Generellt vad gäller tillskott: härmar det något som är olagligt kommer det inte ge effekt och/eller bör doseras av läkare.

Dreas
2009-10-11, 21:50
Ja och nej säger jag, endel höjer testosteronnivåerna, men det rör sig om skillnader som inte gör någon direkt skillnad när det kommer till byggande. Men sen är det ju möjligt att placebon gör att du ökar mer än utan så visst kan det ha sina fördelar.

Degpekka
2009-10-11, 22:10
Höjs testot så pass mkt att det ger något märkbart resultat kan man ju förvänta sig liknande biverkningar som "vanliga" steroider. Inte speciellt klyftigt att mixtra med sina hormoner. :)

cyclist_90
2009-10-12, 07:18
aromatashämmare kanske är något? står dock på dopinglisstan nu.. Men jag antar att du är kvinna, är verkligen testohöjare något att sträva efter som kvinna eller är jag aldeles ute å cyklar?

Langster
2009-10-12, 07:21
aromatashämmare kanske är något? står dock på dopinglisstan nu.. Men jag antar att du är kvinna, är verkligen testohöjare något att sträva efter som kvinna eller är jag aldeles ute å cyklar?

Dessutom tror jag inte aromatashöjare funkar på samma sätt för en kvinna som de gör för män.

Mourten
2009-10-12, 08:20
Som kille skulle jag aldrig mixtra med sånt där, men vore jag tjej skulle jag verkligen inte göra de. Inte så sexigt kanske när tjejen har raspigröst och manlig käke :/

CVN
2009-10-12, 08:28
För det första, hur gammal är du? Om du är runt 18 så ska du inte ens överlägga en testobooster då din testosteron produktion redan är jätte hög. Det är senare i ditt liv du kan överväga att börja med en testosteron booster då din egen produktion har börjat att avta.

Hoppas detta hjälpte dig lite på vägen i alla fall.

Mvh

Kauppi
2009-10-12, 08:34
bättre att masturbera.. ökar inte de teston eller ngt? :D


jag tänkte testa jungle warfare så småningom :o , fast är född 1991.. kanske inte så bra då?

Dreas
2009-10-12, 08:37
bättre att masturbera.. ökar inte de teston eller ngt? :D


jag tänkte testa jungle warfare så småningom :o , fast är född 1991.. kanske inte så bra då?Jungle Warfare är dopingklassat och diskuteras inte här!

Kauppi
2009-10-12, 08:38
okej.. låt oss säga en annan testohöjare då som funkar..

Mourten
2009-10-12, 09:47
Nu e juh linn en tjej så tror inte riktigt hon har samma produktion, men jag skulle aldrig röra en testobooster iaf, dels tror jag bara de är blajj och om de funkar på riktigt kmr de vara farligt också. Isf kan ni lika bra dopa er på riktigt och få massa negativt men de är säkerligen billigare än att lalla runt med massa värdelösa testobooster.
Men som sagt, jag avstår båda.

mini me
2009-10-12, 10:03
Finns en bok som heter något i stil med "Mat som Doping" eller något, som handlar om hur man kan maximera sina hormon-nivåer med hjälp av att äta rätt kost. Blir aldrig samma sak dom Doping men vill man verkligen bli fuska sig till sina muskler? Skulle aldrig kännas rätt att göra det!

Troikha
2009-10-12, 10:06
Vet inte om det är till någon hjälp, men kolla upp om din kost är rik på zink eller inte. En studie, som visserligen är gjord på män, visade att en del som åt zinkfattig mat och sedan tog 30 mg zink om dagen fick fördubblad testosteronproduktion. Zink ska väl också ge bättre sömn har jag för mig.

Kan ju vara värt att kolla upp?

Aromatashämmare kommer för övrigt att tas bort från dopinglistan efter den 1/1 2010, om du/ni tycker det verkar intressant.

Troikha
2009-10-12, 10:08
Finns en bok som heter något i stil med "Mat som Doping" eller något, som handlar om hur man kan maximera sina hormon-nivåer med hjälp av att äta rätt kost. Blir aldrig samma sak dom Doping men vill man verkligen bli fuska sig till sina muskler? Skulle aldrig kännas rätt att göra det!

Sökte på boken men hittade inte den. Du skulle inte kunna leta reda på boken och skriva exakt vad den heter?

EDIT: Tror jag hittade den nu. Är det boken "Istället för doping"?

mikaelj
2009-10-12, 10:10
Sökte på boken men hittade inte den. Du skulle inte kunna leta reda på boken och skriva exakt vad den heter?

"Istället för doping", kolla Google.

Trance
2009-10-12, 10:11
Den boken skall vara väldigt dålig.

CrazyJoeDavola
2009-10-12, 12:03
http://traningslara.se/blogg/bokrecension-istallet-for-doping-av-frank-nilsson/

Silverfang
2009-10-12, 12:08
Testa Novedex XT

Dreas
2009-10-12, 12:10
okej.. låt oss säga en annan testohöjare då som funkar..Som funkar? Bara för att produktionen höjs så betyder inte det att det blir märkbar skillnad. Fast de polare som testat det "funkar" det bra för, placebo eller ej vet jag inte, men som sagt, det spelar ingen roll sålänge skillnad märks.

Vet endel personer som fått nedsatt produktion efter det (någon undersökning på internet), så PCT av något slag, tex Alris Restore kanske är nåt att ta efter man testat ett tag.

Sebbe_H
2009-10-12, 18:00
Tipsa inte om produkter ni inte vet hur dom funkar, och tänk på att det är till en kvinna.

Lajne
2009-10-12, 18:51
Tipsa inte om produkter ni inte vet hur dom funkar, och tänk på att det är till en kvinna.
+1 kunde inte sagt det bättre själv. Våra endokrina system skiljer sig en hel del, speciellt i fråga om produktionen av könshormonerna. Aromatashämmare bör exempelvis såvitt jag vet inte användas annat än som en del i bröstcancerbehandling.

CVN
2009-10-12, 22:33
Tipsa inte om produkter ni inte vet hur dom funkar, och tänk på att det är till en kvinna.

Hur skulle dem som tipsade kunna veta det?

jaaaaag
2009-10-12, 22:47
"Tipsa inte henne om det, hon är kvinna!". Jag kommer faktiskt inte testa på allt ni skriver om här, tkr bara det här är intressant =)

Jag vill bara ha en diskussion om lagliga testohöjare öht kan ha någon effekt då de faktiskt är lagliga.

Sen så kan väl en kvinna höja sina testonivåer litegrann utan att få den där äckliga basrösten, bredare käkar osv? Då snackar vi väl ändå bruk av rätt tunga grejer.. Kvinnor har ju naturligt testo i kroppen också, det är ju när det går till absolut överdrift som man får de där biverkningarna. Och då jag tänkte att de här lagliga grejerna kanske just är lagliga därför att de höjer testonivåerna väldigt lite. Men så lite att det för en tjej kanske ändå ger resultat?

Jag vet inte vad jag tänkte eg, jag blev bara allmänt nyfiken när jag kom in på "testohöjare" igår på en stor kosttillskottshemsida.

jaaaaag
2009-10-12, 22:49
Hur skulle dem som tipsade kunna veta det?

Trodde att det framgick av min profilbild (:

Cerberus
2009-10-12, 22:50
östrogen-hämmare hämmar väl omvandling från testo till östrogen och kvinnor gör ju inte speciellt mycket testosteron. Förutom det vet ja inte hur det skulle påverka en kvinna.

Trance
2009-10-12, 22:55
Det vanliga svaret är att om det faktiskt påverkar mängden testosteron märkbart så är det olagligt eller kommer bli olagligt. Då kan du lika gärna dopa dig på "riktigt" med preparat som kvinnor testat innan. Fast som du vet så bör du inte dopa dig alls, speciellt då det tyvärr är risk för lite värre permanenta biverkningar för kvinnor.

jaaaaag
2009-10-12, 23:00
Okok, verkar som om jag ska hålla mej borta då, hehe.

Antingen blir jag androgen eller så är det bara skit i burken.

Tack för alla svar.

Morty
2009-10-12, 23:04
Att lägga testoboost-pengarna på EAA kommer nästan garanterat att ge bättre resultat. Även om detta EAA intas bortanför träningsfönstret.

jaaaaag
2009-10-12, 23:07
Nu när EAA ändå kom på tal, gick nyss ut i köket å kollade på min burk.. står att den går ut 09/2010 men gäller det om burken är öppnad också? skulle vilja börja med det igen =)

SweLabs
2009-10-12, 23:08
Dock får ju inga kemiska östrogenhämmare egentligen säljas i Sverige som kosttillskott. Att de ändå gör det beror ju på att myndigheten i detta fall läkemedelsverket inte lyckas hålla koll på marknaden.

kalajset
2009-10-12, 23:28
Sorry om jag går för mycket OT nu:

Aromatashämmare, som enligt tidigare inlägg i tråden kommer tas bort från dopinglistan 2010, kan dessa, generellt sett, sägas ha några biverkningar?. Vilka isåfall?. Jag har inte bra koll alls på dessa ämnen, (vilket märks väldigt väl nu kan jag lova), men noterat att en rad produkter påstår sig vara just aromatashämmare, men eftersom de inte syftar till att s as "direkt" producera mer testosteron, så borde ju inte biverkningarna vara i storlek jämförbar med s as kraftfullare preparat heller?.

SweLabs
2009-10-13, 06:11
Sorry om jag går för mycket OT nu:

Aromatashämmare, som enligt tidigare inlägg i tråden kommer tas bort från dopinglistan 2010, kan dessa, generellt sett, sägas ha några biverkningar?. Vilka isåfall?. Jag har inte bra koll alls på dessa ämnen, (vilket märks väldigt väl nu kan jag lova), men noterat att en rad produkter påstår sig vara just aromatashämmare, men eftersom de inte syftar till att s as "direkt" producera mer testosteron, så borde ju inte biverkningarna vara i storlek jämförbar med s as kraftfullare preparat heller?.

Nu har du förstått något galet. Aromatashämmare kommer INTE tas bort från dopinglistan.

Östrogen är något som även vi män behöver och att mixtra med hormoner är inte bra i längden. Väldigt många som får problem med leder osv när de sänker östrogennivåerna.

Mourten
2009-10-13, 06:30
Nu när EAA ändå kom på tal, gick nyss ut i köket å kollade på min burk.. står att den går ut 09/2010 men gäller det om burken är öppnad också? skulle vilja börja med det igen =)

Alltså om 1 år? :smash: Självklart gäller de som öppnat, om oöppnat oftast längre.

CVN
2009-10-13, 07:01
Trodde att det framgick av min profilbild (:

Visste inte att det var du ;) Av det jag har sett tidigare på detta forum så är det faktiskt fler killar som har en avatar på snygga tjejer än tvärtom.

Vincent Vega
2009-10-13, 21:14
Som kille skulle jag aldrig mixtra med sånt där, men vore jag tjej skulle jag verkligen inte göra de. Inte så sexigt kanske när tjejen har raspigröst och manlig käke :/

Raspigröst och manlig käke av testosterone höjande kosttillskott? Bright kille..

jaaaaag
2009-10-13, 21:50
Raspigröst och manlig käke av testosterone höjande kosttillskott? Bright kille..

mm.. eller hur..

Troikha
2009-10-13, 22:41
Borde väl vara som med andra livsmedel, d.v.s. att de håller sig i öppnad förpackning till angivet bäst-färe-datum så länge det inte står annat på förpackningen? Definitivt inte säker på det men jag har för mig att någon sagt det till mig. Annars har jag druckit totalt 400g utgångna EAA:P

Sverker
2009-10-14, 06:18
En tillverkare kan aldrig ge ett Bäst före på en öppnad förpackning. Tillverkaren har ingen aning om vad ni gör med burken/påsen.
Däremot kan tillverkaren skriva t e x " Öppnad förpackning är hållbar X antal dagar".

Torrt och rumstemperatur gäller för alla pulver. Det är fuktigt på hösten och det bilda lätt kondens inomhus i t e x kalla skafferier.


Vitaminer och antioxidanter skulle jag aldrig ta efter Bäst före. De är för kännsliga. Gainer och proteinpulver brukar fungera men förvänta er inte att pulvret ska smaka som vanligt. Själva proteinet klarar sig. Aminosyror ligger lite i gränslandet. Fria aminosyror är känsligare men några månader BÖR inte vara några problem.

Mourten
2009-10-14, 07:17
Raspigröst och manlig käke av testosterone höjande kosttillskott? Bright kille..

mm.. eller hur..

Funkar KOSTTILLSKOTTET på riktigt är de helt klart realistiska bieffekter efter ett tags bruk som kvinna. Men eftersom de säkert inte funkar lär de inte vara någon risk.
Till båda, sök gjärna på valfri anti-dopingssida lr motsv och kontrollera bieffekter för kvinna vid bruk av AAS å sen kom å kalla mig bright kille tack.

Mourten
2009-10-14, 07:18
En tillverkare kan aldrig ge ett Bäst före på en öppnad förpackning. Tillverkaren har ingen aning om vad ni gör med burken/påsen.
Däremot kan tillverkaren skriva t e x " Öppnad förpackning är hållbar X antal dagar".

Torrt och rumstemperatur gäller för alla pulver. Det är fuktigt på hösten och det bilda lätt kondens inomhus i t e x kalla skafferier.


Vitaminer och antioxidanter skulle jag aldrig ta efter Bäst före. De är för kännsliga. Gainer och proteinpulver brukar fungera men förvänta er inte att pulvret ska smaka som vanligt. Själva proteinet klarar sig. Aminosyror ligger lite i gränslandet. Fria aminosyror är känsligare men några månader BÖR inte vara några problem.

De är juh inte vakum i burken när man köper den, varför skulle de va så stor skillnad på oöppnat burk och återslutet burk, bakterier/mögel etc finns ju redan i burken men ej utvecklat.

Dreas
2009-10-14, 07:59
Funkar KOSTTILLSKOTTET på riktigt är de helt klart realistiska bieffekter efter ett tags bruk som kvinna. Men eftersom de säkert inte funkar lär de inte vara någon risk.
Till båda, sök gjärna på valfri anti-dopingssida lr motsv och kontrollera bieffekter för kvinna vid bruk av AAS å sen kom å kalla mig bright kille tack.Eller så går man in på Flashb, faqn,söker eller liknande och får en mer realistisk syn, det eller en neutral sida på internet. Sidorna för och emot brukar gömma eller ta fram saker på ett vis som får det att framstå felaktigt :)

Mourten
2009-10-14, 08:04
Eller så går man in på Flashb, faqn,söker eller liknande och får en mer realistisk syn, det eller en neutral sida på internet. Sidorna för och emot brukar gömma eller ta fram saker på ett vis som får det att framstå felaktigt :)

De är klart anti-dopingsbyråer överdriver, men kvinnor som brukat/brukar AAS brukar iaf i mina ögon tappat mkt av de vackra. Titta på MissO motsv. (de är klart en helt annan nivå men vet inte så många tjejer som brukar så e svårt å ge en mer normal person)

jaaaaag
2009-10-14, 08:36
Alltså snälla.. självklart kan man få raspig röst och breda käkar, jag känner nåra st som råkat ut för de biverkningarna. Men nu snackar inte jag AAS så blanda inte in det tack.

SweLabs
2009-10-14, 09:27
Vitaminer och antioxidanter skulle jag aldrig ta efter Bäst före. De är för kännsliga.

Vi har faktiskt gjort analyser på vitamin preparat som gått ut för flera år sedan tror det var 2 år och 5 år och det enda som hänt var att själva halten vitaminer sjunkit. Så dessa tillskott är väldigt säkra. Detta var tabletter så jag skulle gissa på ett annat resultat med flytande tillskott.

jontet
2009-10-14, 09:40
Alltså snälla.. självklart kan man få raspig röst och breda käkar, jag känner nåra st som råkat ut för de biverkningarna. Men nu snackar inte jag AAS så blanda inte in det tack.

du skriver att du blir assugen när du läser om testosteronhöjande kosttillskott. Är det endast på premissen att de för tillfället är lagliga till skillnad mot aas? Känns det tryggare för dig att svälja ett "kosttillskott" som du hämtat på posten utan studier bakom sig än pillren från dragans baklucka som har studier bakom sig när båda påstår sig ha ungefär samma effekter? Du får gärna förklara den stora skillnaden mellan lagliga och olagliga preparat eftersom du märkbart skiljer på dem.

Lajne
2009-10-14, 09:48
Alltså snälla.. självklart kan man få raspig röst och breda käkar, jag känner nåra st som råkat ut för de biverkningarna. Men nu snackar inte jag AAS så blanda inte in det tack.
Vad mourten förmodligen försöker säga är att om ett testohöjande tillskott faktiskt fungerar som det ska, dvs höjer testo-halten, så kommer biverkningarna vara desamma som ifall testohalten hade höjts av AAS (i just det avseendet; sedan kommer leverpåverkningar etc bli lite annorlunda beroende på andra saker, som vilket lösningsmedel som används i tillskottet/steroiden etc). Det brukar runt om på forum påpekas att de totala biverkningarna per extra mg fritt testo i blodet eller liknande mätenhet också oftast är värre med lagliga kosttillskott, men det bör isf bero på lösningsmedel (ta t.ex. JW som jag har för mig är löst i tetrahydrofuran, som kanske inte är opti för levern direkt) och jag kan inte på något sätt garantera att så är fallet.

jaaaaag
2009-10-14, 15:55
du skriver att du blir assugen när du läser om testosteronhöjande kosttillskott. Är det endast på premissen att de för tillfället är lagliga till skillnad mot aas? Känns det tryggare för dig att svälja ett "kosttillskott" som du hämtat på posten utan studier bakom sig än pillren från dragans baklucka som har studier bakom sig när båda påstår sig ha ungefär samma effekter? Du får gärna förklara den stora skillnaden mellan lagliga och olagliga preparat eftersom du märkbart skiljer på dem.

Jag har märkbart skiljt på dom eftersom jag tänkt mej att det kanske finns något kosttillskott som är testohöjande men inte speciellt mkt, en liten höjning som ändå ger lite resultat i det långa loppet. Jag menar man kan ju påverka sin testonivå bara med hjälp av kost och rätt vitaminer/mineraler/zink och blabla så varför skulle man inte kunna höja den LITE med något kosttillskott? När vi snackar AAS är det enormt starkt och speciellt för en tjej och då kommer de här rejäla biverkningarna som rösten, käkarna och inuti kroppen med osv, osv.

Jag kan ingenting (!!) om testohöjande kosttillskott och det var därför jag var sugen och ville ha mer information. Är väl kanske lite blåögd och tror att allt som tex GG har är godkänt och kollat även om jag innerst inne vet att det inte är så alla gånger.

Jag ville mest ha information allmänt om testohöjande kosttillskott, vad som helst mellan himmel och jord då jag inte ens känner någon som tar något sådant så blev jag baa nyfiken när jag läste en massa om det. Och som jag redan sagt, kan ingenting om detta och därför startade jag en tråd.

Verkar dock som att det antingen är rent skit eller som om det faktiskt finns AAS i grejerna och då är jag självklart inte intresserad.

Sen vet inte jag vad det finns för grejer ute på marknaden som kanske funkar bra som jag inte hört något om än, var mer nått sånt jag ville få ut av detta.

Trance
2009-10-14, 16:25
De är klart anti-dopingsbyråer överdriver, men kvinnor som brukat/brukar AAS brukar iaf i mina ögon tappat mkt av de vackra. Titta på MissO motsv. (de är klart en helt annan nivå men vet inte så många tjejer som brukar så e svårt å ge en mer normal person)

Det är självklart dosrelaterat, beroende på vilket preparat samt olika från person till person. Sjukvården använder vissa av de skonsammare steroiderna i behandling av kvinnor med framgång, då är det lågdos och ganska noggrant övervakat efter bieffekter.

Dreas
2009-10-14, 17:00
Läs vad jag sa, den skillnad de gör är inte värd pengarna, och är de värda pengarna så blir de olagliga inom en snar framtid. En ökning av testosteronet på tex 50% är betydligt mycket mindre än vad man kan tro.

Larsson85
2009-10-14, 17:06
Vitaminer och antioxidanter skulle jag aldrig ta efter Bäst före. De är för kännsliga.

Menar du att det kan vara farligt att äta dom, eller bara att dom inte fyller sin funktion?

Lajne
2009-10-14, 18:28
*massa text*
Vill du leta vidare av ytterligare nyfikenhet kan du alltid prova optimalbodys forum, det är fullt av användarskrivna recensioner av tillskotten och är över huvud taget ett tillhåll för folk som nästan har tillskott som en större hobby än träning :)

Sverker
2009-10-14, 18:41
Menar du att det kan vara farligt att äta dom, eller bara att dom inte fyller sin funktion?

Knappast farligt. Mängderna blir för små. Däremot så förlorar de sin funktion.

Nu skriver SweLabs att vissa antioxidanter är stabila. Skulle de falla sönder så finns risken att de istället blir prooxidativa. Säkrast är att gå på datummärkningen.

Sverker
2009-10-14, 18:44
De är juh inte vakum i burken när man köper den, varför skulle de va så stor skillnad på oöppnat burk och återslutet burk, bakterier/mögel etc finns ju redan i burken men ej utvecklat.

Inte vakuum men en förpackning som är tät mot vatten. De flesta plasterna PE, PP, pollyester mm är täta mot vattenånga.

Att alla inte är gastäta och kan hålla syre ute är en annan sak. Torrt och rumstemperatur håller pulvren intakta.

Momo
2009-10-18, 14:31
Någon som provat Mega Test? Fungerar det eller är de skit som alla andra?

Zorgus
2010-01-13, 11:09
Det verkar finnas ett samband mellan D-vitaminnivå i blodet och testosteronhalt:

"Association of vitamin D status with serum androgen levels in men."
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20050857

Results: Men with sufficient 25(OH)D levels (>/=30 mug/l) had significantly higher levels of testosterone and FAI and significantly lower levels of SHBG when compared to 25(OH)D insufficient (20-29.9 mug/l) and 25(OH)D deficient (<20 mug/l) men (p<0.05 for all).

Dreas
2010-01-13, 17:39
Det verkar finnas ett samband mellan D-vitaminnivå i blodet och testosteronhalt:

"Association of vitamin D status with serum androgen levels in men."
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20050857Yay, nu ska alla testojagare springa och börja äta D-vitamin som bara den!

Doctor Snuggles
2010-01-13, 17:47
Som redan sagt ovan. Brist på vissa vitaminer kan leda till sänkta nivåer av testosteron, och hälsokostpreparat fungerar eventuellt bara på äldre eller folk med redan sänkt nivå. I vilket fall så är det marginellt.
Alla lagliga prestationshöjare ger för övrigt marginell effekt i jämförelse med AAS, men av dem så ger kreatin och betaalanin bäst (dokumenterad) effekt.

Trapper Buzz
2010-01-13, 17:48
Morötter, rödbetor och stekta ägg med kvarg.
Åt det före träning engång och fick gå dubbelvikt hela helgen.

Commando1980
2010-01-13, 20:09
Sökte efter liknande tråd men hittade inget, flåt om det finns.

Jag undrar då om de "tesohöjare" som man kan köpa i olika kosttillskottsbutiker på nätet är något att ha eller om det bara är skit överlag?

Jag vet inte riktigt hur jag ska formulera mej här, men är det möjligt att höja sina testonivåer bara med hjälp av lagliga kosttillskott? om det hade gått, hade folk då använt sig av anabola då.. hehe.. Måste vara en väldigt liten skillnad som de här lagliga kosttillskotten ger i så fall? Alltså, obetydande liten?

Tankar? Jag blir assugen när jag ser alla överdrivna reklamer om de här testohöjare, men något inom mej säger ändå att det inte är sådär gott som det verkar.

save your money.

Zorgus
2010-01-13, 21:35
Som redan sagt ovan. Brist på vissa vitaminer kan leda till sänkta nivåer av testosteron, och hälsokostpreparat fungerar eventuellt bara på äldre eller folk med redan sänkt nivå. I vilket fall så är det marginellt.
Alla lagliga prestationshöjare ger för övrigt marginell effekt i jämförelse med AAS, men av dem så ger kreatin och betaalanin bäst (dokumenterad) effekt.

Frågan är dock hur många som når upp till den tillräckliga gränsen som angetts i studien (30 mug/l eller 80 nmol/L). Tittar på studier som gjorts visar det sig att det inte är speciellt många. Här (http://www.iofbonehealth.org/download/osteofound/filemanager/health_professionals/pdf/Vitamin-D-reports/Vitamin_D-North_America.pdf) är en. I en (opublicerad) ny studie mättes 25OH(D)-nivåerna bland unga människor i Toronto på vintern, och 93% av dem hade nivåer understigande 75 nmol/L, dvs väldigt få av dem uppfyllde kravet på tillräckliga nivåer. 75% av de undersökta hade <= 50 nmol/L (20 mug/l) och hade således brist. Fenomenet med D-vitaminbrist är mer utbrett än man tidigare trott och även om nivåerna stiger under sommaren räcker det ofta inte till för att nå upp till tillräckliga nivåer.

Doctor Snuggles
2010-01-14, 01:17
Frågan är dock hur många som når upp till den tillräckliga gränsen som angetts i studien (30 mug/l eller 80 nmol/L). Tittar på studier som gjorts visar det sig att det inte är speciellt många. Här (http://www.iofbonehealth.org/download/osteofound/filemanager/health_professionals/pdf/Vitamin-D-reports/Vitamin_D-North_America.pdf) är en. I en (opublicerad) ny studie mättes 25OH(D)-nivåerna bland unga människor i Toronto på vintern, och 93% av dem hade nivåer understigande 75 nmol/L, dvs väldigt få av dem uppfyllde kravet på tillräckliga nivåer. 75% av de undersökta hade <= 50 nmol/L (20 mug/l) och hade således brist. Fenomenet med D-vitaminbrist är mer utbrett än man tidigare trott och även om nivåerna stiger under sommaren räcker det ofta inte till för att nå upp till tillräckliga nivåer.

Jahapp.

Crocker
2010-01-14, 17:31
Va! Räcker inte ens nivåerna på somrarna då en 20min i solen,sommarklädd ger 2500% av det nusatta RDI?!!
Direkt-länk på det tack.

Eddie Vedder
2010-01-14, 17:58
Va! Räcker inte ens nivåerna på somrarna då en 20min i solen,sommarklädd ger 2500% av det nusatta RDI?!!

Då vill det ju till att man faktiskt utsätter tillräckliga delar av kroppen för det solljuset varje dag under så lång tid vid de rätta tidpunkterna också. Och folk vistas inne då, folk går inte alltid klädda i tillräckligt lite kläder och solen skiner inte varje dag.

Dessutom är det skillnad på att man tillfredsställer behovet under sommaren och att lagren skulle räcka året runt därefter.

Exhale_
2010-01-14, 18:34
Är väl bara i maj, juni och juli som solen står tillräckligt högt i Sverige för att vi själva ska kunna producera D-vitamin?

LPA
2010-01-14, 18:51
Undrar om men käkar testosteronhöjade piller från exempel vis GG och det står att de är godkännda och inte räknas som doping och att de andvänds av folk som tävlar osv.

Om man skulle göra ett test för anabola eller likande skulle det då se ut som att man använde det fast man inte gör det?

Crocker
2010-01-14, 18:58
Skrev aningen förhastat, logiskt svar som bara den.

LPA
2010-01-14, 19:16
Skrev aningen förhastat, logiskt svar som bara den.

okej. så om jag skulle börja med något likade tex http://www.*************.com/1/sv/artiklar/muskelokning/17-t-somatocri-mx-180-caps så skulle det se ut som om jag käkade steroider om jag skulle ta ett piss prov? :S

denna produkt verkar inte alls vara olaglig som anabola och liknade?

LPA
2010-01-14, 19:18
såg att inte länken funkade men produkten heter 17-t-somatocri-mx-180-caps och finns på GG.

Crocker
2010-01-14, 19:21
Visst, men varför gjorde du quote på mitt inlägg? :)
Länka inte till andra försäljare det är en lag på detta forum btw. :)

Dreas
2010-01-14, 20:12
såg att inte länken funkade men produkten heter 17-t-somatocri-mx-180-caps och finns på GG.Läs igenom tråden för svar.