handdator

Visa fullständig version : IF under uppbyggnads perioden!


Simon_aeg
2009-10-11, 15:19
Tjena allihopa!

Jag hade tänkt att köra periodisk fasta (IF) under kommande deff. Så jag har läst på lite gran och har blivit lite sugen på att prova det! Har hört att det fungerar bra under uppbyggnads perioden också!

Så då undrar jag om det stämmer? För jag är i en uppbyggnadsperiod nu och jag hör bara en massa fördelar med IF.

Sedan var det en sak till. När man fastar, kan man ha en vattenflaska med aminosyror och smutta på under fastan? Eller förstör det själva upplägget?


Tack på förhand! *flex*

dt06mj2
2009-10-11, 15:47
Du kan ha en flaska och sutta på, frågan är vad du hade tänkt att det skulle tillföra. Du får inte slut på aminosyror under fastan.

Eddie Vedder
2009-10-11, 15:49
frågan är vad du hade tänkt att det skulle tillföra. Du får inte slut på aminosyror under fastan.

Det är skillnad på akut stimulans och konstant upprätthålande av balansen.

Små intag av EAA ger små pikar, stora intag innebär långsam utsöndring som motverkar nedvrytningen. Visst är det hårklyveri så det står härliga till men hur mycket man är beredd att krångla är ju upp till en själv.:)

Simon_aeg
2009-10-11, 15:52
Tack för svaren!

Men som jag förstår det så behöver jag inte någonting under fastan..

Men 16h är en ganska lång tid så man blir misstänksam..

Men anser ni då att IF är effektivt under uppbyggnads perioden som sagt?

Madame
2009-10-11, 16:11
Du får väl testa och se om det passar dig, du är ju uppenbarligen pepp på idén och alla fördelar som du hittat, så kör på du. Du kan alltid avbryta om det inte är till belåtenhet :)

Sniggel
2009-10-12, 09:23
Tack för svaren!

Men som jag förstår det så behöver jag inte någonting under fastan..

Men 16h är en ganska lång tid så man blir misstänksam..

Men anser ni då att IF är effektivt under uppbyggnads perioden som sagt?

Jag har tänkt att testa det under andra halvan av december (startar då, ska hålla på längre en en halv månad givevis)