handdator

Visa fullständig version : Vilket kosttillskott är bäst att ta efter träning Protein,gainer etc?


rudess
2009-10-11, 01:28
Jag håller just nu på och defftränar och dricker eaa innan träning och under träning.
Då det är ett tag innan man tar sig hem för att äta vill jag ta något mer kosttillskott då jag oftast känner mig väldigt hungrig efter ett träningspass.

Så jag undrar vad som är bäst, att ta vid deff träning efter ett pass?
Det jag funderar just nu på är att ta antingen eaa, protein eller gainer.
Det som jag tvekar på vid gainer är kolhydraterna i en gainer, ska man undvika de även efter träning vid deff?
:Virro

Sniggel
2009-10-11, 01:53
Skulle gissa på EAA igen, fast med reservation för hur mycket du doserar före och under träning. Om proteinsyntesen är maxad så att du inte kan stimulera den mer kanske kasein kan vara smart om det dröjer tills du ska äta. Då borde det finnas aminosyror i omlopp för att inte proteinnedbrytningen ska börja öka efter ett tag. (pulver)Kolhydrater under diet efter träning är i de flesta onödigt med avseende på nytta vs kcal-mängd.

rudess
2009-10-11, 02:32
Jag kör fairings amino och det står att en halv skopa är 7 g och en hel är 15 g. Så jag försöker hålla mig till ca 70 procent av en hel skopa...så de blir ca 10 g innan träning och 10 g under träning.

Vill tillägga att mina pass brukar se ut följande ifall det nu spelar någon roll för kosttillskotts intaget:
Eaa intag
*35 min cardio
*styrke träning + eaa intag
*25 min cardio