handdator

Visa fullständig version : Styrkelyftarbälte


MEGA_MAN
2003-09-04, 08:35
Jag ska nu köpa nytt styrkelyftarbälte.

Och jag tror det blir något av dessa: Eleikos
Big Boss
Twinlabs

Finns det något av dessa bälten som är bättre än de andra enligt er?
Eller det kanske finns något helt annat fabrikat som är bättre?
Det lutar åt ett Eleiko.

Det är ju inte så stor skillnad på dem.

shirunai
2003-09-04, 09:18
jag skulle satsat på eleikos de står mer för kvalité för mig

snart kommer nitrometan säga att du ska satsa på ett bälte från Wahlander http://www.wahlanders.se/

MEGA_MAN
2003-09-04, 11:15
Jag anser också att eleiko har kvalite så det blir nog ett sådant!!!

Fultjack
2003-09-04, 11:19
har själv twinlab , tycker det är helskönt , iofs det enda jag testat såjag kan inte jämföra med något ..

MEGA_MAN
2003-09-04, 11:32
Twinlab är rätt ok.
Jag vet i alla fall att det ska vara snabb-spänne, jag klarar inte av att stå ock fipla med bältet och ta slut på alla kraftet bara för att ta på det.
Och inte minst ta av det.

Nitrometan
2003-09-04, 11:57
Jag tänkte säga att du ska köpa ett bälte från Yngve Wahlander. Men eftersom nån har hunnit före så gör jag inte det.
Yngve har utvecklat snabbspännet en bit till, lätt att spänna hårt och gör inte märken i bältet och snabbt att öppna.

MEGA_MAN
2003-09-04, 12:08
Nu har du satt mig i ett svårt val.:confused:

Henke
2003-09-04, 12:18
Det är väl roligare att köpa en bra grej från en liten enskild tillverkare och sponsra hans verksamhet än att köpa något från jätten twinlab, Kolla på Wahlanders bälten, de är verkligen välgjorda. Lite dyrare, men o andra sidan behöver du nog ej köpa ett nytt bälte igen.

Tycker helt klart att du ska köpa från Wahlander, hand gjord kvalité.

MVH

shirunai
2003-09-04, 13:41
precis om pengarna räcker, annars köp eleikos

O.W.
2003-09-04, 16:10
Wahlanders bälten är bra, de är rätt stela från början men när man har använt bältet ett tag blir det smidigare och skönare. Kvaliteten är helt klart bättre än vissa andra märken tex så ser man inte hålen bli helt uppnötta som på en del andra bälten jag sett (twinlab, better bodies).

Eleikos bälten vet jag inget om men såg att de hade ett styrkelyftsbälte och ett för tynglyftning.

Grahn
2003-09-04, 17:26
Beror väl lite på hur seriöst man går in för styrkelyft med.

Nitrometan
2003-09-04, 17:44
Jag tycker att alla som tar tung träning seriöst har nytta av dem. Man lär aldrig behöva köpa ett bälte till om man inte växer ur det. Jag funderar på vem som ska få ärva mitt bälte om en sådär 50 år när jag inte behöver det själv längre.

Grahn
2003-09-04, 18:28
Nåja men som första bälte till de som kanske just börjat behöva ett så behöver man inte köpa värsta modellen heller.

Castro
2003-09-04, 18:46
Wahlanders styrketräningsutrustning är säkert top class, men som en liten parentes var jag bara tvungen att påpeka det gulliga framförandet av hardcoreprodukterna. På en vit skinpläd framför ett gäng tulipaner i mitten av sommaren. Det såg verkligen sött ut :D

MEGA_MAN
2003-09-05, 09:16
När det gälller bälte så är det väl viktigast att man trivs med det, jag har fått tips om enn annan tilverkare som gör egna bälten som lär vara bra.
När det gäller linder och annan utrustning är väl kvaliten viktigare.
Och sen kan det vara lite mycket att lägga ut 900kr på ett bälte nu, men om jag senare börjar tävla seriöst så kan man ju byta upp sig.