handdator

Visa fullständig version : kvällsmat


theden
2003-09-04, 01:26
Tja!

Undrar bara om det är bra att äta tonfisk i olja med pasta som uppladdning eftersom jag ska träna nästa morgon....

Har hört att man inte ska käka för mycket kolhydrater och fett innan man ska lägga sig för att det lägger sig som fett på kroppen.

Ska jag byta ut tonfisken i olja mot tonfisk i vatten eller???


YOYO KING GRUB SVARA PÅ MITT INLÄGG DU SOM KAN ALLT OM MAT :D

Sverker
2003-09-04, 05:53
Här gäller att vara snabb:D KING GRUB är både snabb och duktig.


Det är bra att äta ordentligt på kvällen om man skall träna på morgonen. Desto mer fyllda förråd du har desto bättre tränar du och risken för att du förlorar något muskelprotein är minimalt.

Om du nu skulle lagra in något fett i fettcellerna under natten kommer du också att förbränna det på morgonen under träningen när dina insulinnivåer är låga.

Titta i spegeln och se vad du vill göra. Är du nöjd med formen så fortsätt ät. Tycker du att du är lite rund och därför tränar på morgonen kanske det är dax att sänka kalorierna något.
Det kan du göra med att antingen äta tonfisken med vatten för att minska fett eller mindre pasta för att minska kolhydraterna.

Oljan i tonfisk är oftast sojaolja som både är billig och en bra olja.

King Grub
2003-09-04, 06:19
Kolhydrater i massor på kvällen är kung om man skall träna på morgonen. Ett måste faktiskt! Jag trycker garanterat i mig 150-250 gram pasta eller motsvarande direkt innan sängdags varenda kväll, utan minsta fettökningar.