handdator

Visa fullständig version : frekvent sex/onani och muskelökningar


BobaFett
2009-10-09, 15:41
Hej!

Om man som kille onanerar väldigt ofta typ 2-3 gånger om dagen, kan det ha positiv inverkan på muskeltillväxt?

Jag tänker att eftersom man behöver (väl) testosteron för att ens kunna bli hård så behövs det väl mer om man ska kunna bli det flera gånger om dagen och om mer testosteron finns i kroppen borde det vara bra för musklerna. Eller hur funkar det rent fysiologiskt?

Vad tror ni om det här?

Jpn
2009-10-09, 15:44
Skulle 2-3 gånger om dagen vara väldigt ofta menar du?

Hejnomax
2009-10-09, 15:48
Skulle 2-3 gånger om dagen vara väldigt ofta menar du?

Han menar förstås väldigt lite!

BobaFett
2009-10-09, 15:52
Skulle 2-3 gånger om dagen vara väldigt ofta menar du?

Han menar förstås väldigt lite!

Ni behöver inte skriva om ni inte har något att tillföra ;)

Rockhard
2009-10-09, 15:53
Men testosteronet sjunker väl efter utlösning?

Jag tror att medel-intensitet fickronk under hela dagen ger bäst effekt. Men ingen utlösning!

Everest
2009-10-09, 15:54
Det finns oändligt antal trådar på kollo som behandlar det här ämnet!

gnagaren
2009-10-09, 15:56
Så du menar alltså att ditt stånd är en indikator på hur mycket testo du har i kroppen?
Så om jag runkar 10ggr på en dag är jag hulken eftersom att 2-3ggr/dag är mycket?

Jpn
2009-10-09, 15:57
Frågan var helt seriöst ställd. Då jag anser att 1-3ggr per dygn är nog rätt normalt, visst varierar det endel, men 1-3ggr per dygn anser jag vara normalt.

1 gång i veckan = lite
1-3ggr/dygn = normalt
4 och uppåt = rätt mycket.
Det är iaf vad jag tror om vi iaf pratar om åldrarna 15-25

stridis
2009-10-09, 15:58
Han menar förstås väldigt lite!

Vänta bara tills ni blivit lite äldre...

BobaFett
2009-10-09, 16:01
Men testosteronet sjunker väl efter utlösning?

Jag tror att medel-intensitet fickronk under hela dagen ger bäst effekt. Men ingen utlösning!

Ja testot måste sjunka och det är precis det som är tanken, för om du gör det frekvent så måste kroppen kompensera med att producera mer.

Det finns oändligt antal trådar på kollo som behandlar det här ämnet!

Nej det finns det inte, det finns ämnen om avhållsamhet däremot.

Så du menar alltså att ditt stånd är en indikator på hur mycket testo du har i kroppen?
Så om jag runkar 10ggr på en dag är jag hulken eftersom att 2-3ggr/dag är mycket?

Nej men jag tänkte att om jag skulle sparka dig så hårt i pungen och på så sätt kastrera dig så skulle du inte kunna få stånd eller har jag fel?

BobaFett
2009-10-09, 16:04
Frågan var helt seriöst ställd. Då jag anser att 1-3ggr per dygn är nog rätt normalt, visst varierar det endel, men 1-3ggr per dygn anser jag vara normalt.

1 gång i veckan = lite
1-3ggr/dygn = normalt
4 och uppåt = rätt mycket.
Det är iaf vad jag tror om vi iaf pratar om åldrarna 15-25

Ok förlåt, välj en siffra själv då som du anser mycket.

Degpekka
2009-10-09, 16:05
Kan tänka mig att det ger motsatt effekt, iaf om man tittar på pappret... men någon praktiskt skillnad kommer man säkerligen aldrig uppleva genom att exmperimentera med sex.

Degpekka
2009-10-09, 16:06
Varför skulle kroppen kompensera genom att producera mer testosteron? :S det återgår väl till basnivåer en stund efter?

BobaFett
2009-10-09, 16:06
Kan tänka mig att det ger motsatt effekt, iaf om man tittar på pappret... men någon praktiskt skillnad kommer man säkerligen aldrig uppleva genom att exmperimentera med sex.

Varför skulle det ge motsatt effekt?

von huff
2009-10-09, 16:08
King Grub hade väl nån studie som visade att testonivån ökade efter 7 eller 9 dagar om man inte runkade men efter det återgick till det normala, man tömmer sig väl automatiskt efter det

Degpekka
2009-10-09, 16:09
För att du under en viss tid på dygnet har sänkta nivåer av testosteron istället för att ligga på dina normala värden... Men precis som jag sa tidigare så snackar vi i teorin nu och någon praktiskt märkbar skillnad är nog inte att tala om.

Degpekka
2009-10-09, 16:10
King Grub hade väl nån studie som visade att testonivån ökade efter 7 eller 9 dagar om man inte runkade men efter det återgick till det normala, man tömmer sig väl automatiskt efter det

haha, ja till 146% av basnivån eller vad det var... det gör ju stor skillnad. :D

BobaFett
2009-10-09, 16:15
King Grub hade väl nån studie som visade att testonivån ökade efter 7 eller 9 dagar om man inte runkade men efter det återgick till det normala, man tömmer sig väl automatiskt efter det
Fast om du inte använder en kroppsdel så förtvinar den till slut eller hur? Om man skulle sluta använda den så skulle kroppen till slut anpassa sig efter det.

Degpekka
2009-10-09, 16:18
Fast om du inte använder en kroppsdel så förtvinar den till slut eller hur? Om man skulle sluta använda den så skulle kroppen till slut anpassa sig efter det.

Vad har det för relevans? :P

von huff
2009-10-09, 16:20
Fast om du inte använder en kroppsdel så förtvinar den till slut eller hur? Om man skulle sluta använda den så skulle kroppen till slut anpassa sig efter det.

Altså om vi tänker en 16årig gossse som slutar runka så kommer hans sädesvätska endå att komma ut i sömnen i något skede

Hank
2009-10-09, 16:20
Jag lever i celebat och har sedan jag inträdde i detta för 2 år sedan märkt en markant större muskeltilläxt och styrkeökningar gentemot tidigare 4 år av kontinuerlig styrketräning.

Om detta och min avhållsamhet från diverse sexuella aktiviteter har något direkt samband är såklart svårt att svara på. Jag har dock inte ändrat något märkbart i det sätt jag tränar eller äter.

BobaFett
2009-10-09, 16:22
Vad har det för relevans? :P

att de där 147% inte skulle bli 147% efter ett tag utan att kroppen skulle anpassa sig och producera mindre så den slipper få en onödig förhöjning.

Degpekka
2009-10-09, 16:23
att de där 147% inte skulle bli 147% efter ett tag utan att kroppen skulle anpassa sig och producera mindre så den slipper få en onödig förhöjning.

Alltså det rör sig bara om en dag som värdena var så mkt förhöjda ju, efter det återgick dem till normalvärden.

hendrong
2009-10-09, 16:26
Jag lever i celebat och har sedan jag inträdde i detta för 2 år sedan märkt en markant större muskeltilläxt och styrkeökningar gentemot tidigare 4 år av kontinuerlig styrketräning.

Om detta och min avhållsamhet från diverse sexuella aktiviteter har något direkt samband är såklart svårt att svara på. Jag har dock inte ändrat något märkbart i det sätt jag tränar eller äter.

Får man fråga varför du valde att leva i celibat?

jwzrd
2009-10-09, 16:26
Men vad fan?

Degpekka
2009-10-09, 16:27
men vad fan?

+1

Degpekka
2009-10-09, 16:27
Trådskaparen har nog missuppfattat uttrycket optionani! ;D

BobaFett
2009-10-09, 16:28
Jag lever i celebat och har sedan jag inträdde i detta för 2 år sedan märkt en markant större muskeltilläxt och styrkeökningar gentemot tidigare 4 år av kontinuerlig styrketräning.

Om detta och min avhållsamhet från diverse sexuella aktiviteter har något direkt samband är såklart svårt att svara på. Jag har dock inte ändrat något märkbart i det sätt jag tränar eller äter.

Jag onanerar 2-3 ggr dagligen (som jag anser mycket) och ökar 3 ggr fortare än nån annan på mitt gym, därför jag gjorde tråden.

Alltså det rör sig bara om en dag som värdena var så mkt förhöjda ju, efter det återgick dem till normalvärden.

Ja jag är bekant med studien i fråga. Tror fortfarande att kroppen borde producera mer testo i och med den ökade användningen av organet.

jwzrd
2009-10-09, 16:30
Jag onanerar 2-3 ggr dagligen (som jag anser mycket) och ökar 3 ggr fortare än nån annan på mitt gym, därför jag gjorde tråden.



Ja jag är bekant med studien i fråga. Tror fortfarande att kroppen borde producera mer testo i och med den ökade användningen av organet.

Bor du längs blå linjen?

BobaFett
2009-10-09, 16:30
Trådskaparen har nog missuppfattat uttrycket optionani! ;D

vad är optionani då? :D

BobaFett
2009-10-09, 16:31
Bor du längs blå linjen?

Vad menar du?

jwzrd
2009-10-09, 16:32
Vad menar du?

Just nu når den linjen inte hela vägen fram till t-centralen...

BobaFett
2009-10-09, 16:37
Just nu når den linjen inte hela vägen fram till t-centralen...

Jag bor inte i stockholm så jag fattar inte vad du pratar om.

Men du får gärna låta bli att skriva mer i tråden för du vill bara tjafsa.

hendrong
2009-10-09, 16:50
Tror fortfarande att kroppen borde producera mer testo i och med den ökade användningen av organet.

Man kan vända på det också, om man utnyttjar allt testosteron till att producera spermier, så blir det inget kvar att bygga muskler med.

Doctor Snuggles
2009-10-09, 16:54
Jag onanerar 2-3 ggr dagligen (som jag anser mycket) och ökar 3 ggr fortare än nån annan på mitt gym, därför jag gjorde tråden.
.

Tror det finns ngn tysk studie som säger att testoteronet ökar vid upphetsning. Så torr-runka bara.

Du har kanske missat en premiss - att du redan har ganska mycket testosteron vilket förklarar din libido, och dina ökningar.
Tänk hur mycket du skulle öka om du inte sprayade t-shirten stup i kvarten!

Doctor Snuggles
2009-10-09, 16:57
Just nu når den linjen inte hela vägen fram till t-centralen...

Men mondieu, makalösa metaforernas mästare!

Liven
2009-10-09, 16:58
Nu får ni väl ändå ta o kamma er.

BobaFett
2009-10-09, 16:59
Du har kanske missat en premiss - att du redan har ganska mycket testosteron vilket förklarar din libido, och dina ökningar.
Tänk hur mycket du skulle öka om du inte sprayade t-shirten stup i kvarten!

Hmmm så kan det också vara i för sig...

Doctor Snuggles
2009-10-09, 17:01
Hmmm så kan det också vara i för sig...

http://www.smileyvault.com/albums/character/smiley-vault-character-012.gif

BobaFett
2009-10-09, 17:05
Man kan vända på det också, om man utnyttjar allt testosteron till att producera spermier, så blir det inget kvar att bygga muskler med.

Så kan det vara men jag tvivlar på att det bara finns en viss begränsad mängd utan kroppen producerar nog efter behov och om behovet är stort så produceras mer. Nu svamlar jag bara, det skulle vara kul om nån som faktiskt kan nåt om det här uttalade sig (nu vet jag inte om föregående poster är gjorda av experter eller inte).

Nitrometan
2009-10-09, 17:07
Just nu når den linjen inte hela vägen fram till t-centralen...

Bob A Fett: Han menar att hissen inte går ända upp.
Lyset är tänt, men ingen hemma.
Alla hästarna är inte hemma.

Osv.


Lysande metafor förresten, jwzrd!

hendrong
2009-10-09, 17:43
Så kan det vara men jag tvivlar på att det bara finns en viss begränsad mängd utan kroppen producerar nog efter behov och om behovet är stort så produceras mer. Nu svamlar jag bara, det skulle vara kul om nån som faktiskt kan nåt om det här uttalade sig (nu vet jag inte om föregående poster är gjorda av experter eller inte).

Som jag ser det så borde kroppen i så fall bara producera så man ligger på samma halt som normalt. Möjligen att du får ett överskott om du tokrunkar och sedan slutar tvärt.

Nitrometan
2009-10-09, 17:44
Som jag ser det så borde kroppen i så fall bara producera så man ligger på samma halt som normalt. Möjligen att du får ett överskott om du tokrunkar och sedan slutar tvärt.

Periodisering?

hendrong
2009-10-09, 17:51
Periodisering?

Borde funka!

NiklasAlm
2009-10-09, 17:58
Vore kul om det kom en studie att onani 2-3 ggr om dagen ökade testoproduktionen. Folk hade tvångsrunkat och vi hade haft trådar om förhudsskav o.s.v :D.

jens__E
2009-10-09, 18:05
Just nu når den linjen inte hela vägen fram till t-centralen...

Hahahahaha!! Klockrent:thumbup:

Doctor Snuggles
2009-10-09, 18:09
Erigera mera.
---------------
Cavernous and systemic testosterone levels in different phases of human penile erection*1
Urology, Volume 56, Issue 1, July 2000, Pages 125-129
Armin J. Becker, Stefan Ückert, Christian G. Stief, Michael C. Truss, Stefan Machtens ...

Abstract: Objectives. To examine changes in testosterone levels in the cavernous and peripheral blood during different phases of erection because, although the determination of systemic testosterone levels has been well established in the diagnostic workup of erectile dysfunction, the exact role of testosterone in adult male sexual function remains unclear.Methods. Blood samples were drawn simultaneously from the corpus cavernosum and the cubital vein of 54 healthy and normally potent volunteers during four different stages of the cavernous erectile tissue (flaccidity, tumescence, rigidity, and detumescence). Penile erections were induced by audiovisual and tactile stimulation, and testosterone levels were determined by radioimmunoassay.Results. The mean testosterone level in the corpus cavernosum plasma during the flaccid state was 2.9 ± 1.2 ng/mL. During tumescence and rigidity, the testosterone levels in the cavernous blood significantly increased, to 4.3 ± 1.3 ng/mL and 4.4 ± 1.4 ng/mL, respectively. During detumescence, the cavernous testosterone levels dropped to 3.5 ± 1.4 ng/mL. The changes in the testosterone levels in the peripheral plasma were less pronounced. A significant increase was also found in the peripheral testosterone levels from flaccidity (4.1 ± 1.1 ng/mL) to tumescence (4.4 ± 1.4 ng/mL). No further increase in testosterone occurred during the phase of rigidity. From rigidity to detumescence, the peripheral testosterone levels dropped to 4.1 ± 1.2 ng/mL.Conclusions. Penile erection was found to be accompanied by a significant increase in cavernous and systemic testosterone plasma levels. The estimated difference between the systemic and cavernous testosterone levels during penile flaccidity, when blood flow through the cavernous body is minimized, might be a diagnostic tool to evaluate the amount of bioavailable testosterone and the activity of testosterone receptors in the corpus cavernosum smooth musculature.

Piranha
2009-10-09, 19:54
Om så vore skulle jag haft 50+ i arm redan i yngre tonåren.

stevebc
2009-10-09, 19:58
Men testosteronet sjunker väl efter utlösning?

Jag tror att medel-intensitet fickronk under hela dagen ger bäst effekt. Men ingen utlösning!Nej jag tror inte det, det är dopaminet som går upp (så man blir lugn och "feminin").

Sen, i det långa loppet, tror jag bestämt att frekvent sex/onani (jag har läst att det gäller om sex iaf) ökar testosteronet.

Frågan var helt seriöst ställd. Då jag anser att 1-3ggr per dygn är nog rätt normalt, visst varierar det endel, men 1-3ggr per dygn anser jag vara normalt.

1 gång i veckan = lite
1-3ggr/dygn = normalt
4 och uppåt = rätt mycket.
Det är iaf vad jag tror om vi iaf pratar om åldrarna 15-25Woot? Haha jävlar, och jag som trodde jag hade mycket fritid.

- Kreh
2009-10-09, 20:14
Man behöver väl inte direkt ha mycket fritid för att runka 1-3 ggr per dag.

T ex: en innan man går till skolan/arbetet precis när man vaknat, en direkt efter skolan/arbetet och sen en direkt innan man somnar.

Skippar man någon så skippar man den när man precis vaknat. Hur kåt man än är på morgonen så blir orgasmen ändå förjävlig.

Doctor Snuggles
2009-10-09, 20:23
Nej jag tror inte det, det är dopaminet som går upp (så man blir lugn och "feminin").

Sen, i det långa loppet, tror jag bestämt att frekvent sex/onani (jag har läst att det gäller om sex iaf) ökar testosteronet.

Woot? Haha jävlar, och jag som trodde jag hade mycket fritid.

Nej, dopaminet sjunker ordentligt direkt efter och en massa prolactin utsöndras istället (som också hämmar dopaminet en tid efter, särskilt hos män). Vilket är varför "efter-sex-ciggen" blev så poppis.
Det är prolaktinet som gör en "feminin" (hormonet produceras hos kvinnor vid amning, för övrigt).
Dopaminet höjs när man bli kåt och kan funka omvänt också.
Man blir för övrigt inte lugn av dopamin (om man inte har ADHD), utan pigg, alert, social, motiverad och välmående.

Karvig
2009-10-09, 22:11
Just nu når den linjen inte hela vägen fram till t-centralen...

Hahaha. Fruktanvärt roligt. :D Du är på topp jwzrd.

CVN
2009-10-09, 22:21
Jag onanerar 2-3 ggr dagligen (som jag anser mycket) och ökar 3 ggr fortare än nån annan på mitt gym, därför jag gjorde tråden.

Ja jag är bekant med studien i fråga. Tror fortfarande att kroppen borde producera mer testo i och med den ökade användningen av organet.

Hahah, klockren! Blir fan signatur!

Cerberus
2009-10-09, 22:34
nu jävlar ska det runkas kuuk!

stevebc
2009-10-10, 14:31
Nej, dopaminet sjunker ordentligt direkt efter och en massa prolactin utsöndras istället (som också hämmar dopaminet en tid efter, särskilt hos män). Vilket är varför "efter-sex-ciggen" blev så poppis.
Det är prolaktinet som gör en "feminin" (hormonet produceras hos kvinnor vid amning, för övrigt).
Dopaminet höjs när man bli kåt och kan funka omvänt också.
Man blir för övrigt inte lugn av dopamin (om man inte har ADHD), utan pigg, alert, social, motiverad och välmående.Åfan, då har jag fått en hel del om bakfoten här. Jag trodde dopamin var endorfinliknande :)

Pejij
2009-10-14, 09:46
Just nu når den linjen inte hela vägen fram till t-centralen...

hahahahahha :laugh:

smeander
2009-10-14, 14:15
Hur fan har folk ork att runka 1-3gånger per dag? Har ni inget jobb? Eller runkar ni på jobbet?

gnagaren
2009-10-14, 14:22
Hur fan har folk ork att runka 1-3gånger per dag? Har ni inget jobb? Eller runkar ni på jobbet?



Har du inte tid att dra i snabeln tre gånger om dagen måste du nog vara världens mest upptagna människa.
Eller gör du det bara ibland tillsammans med ett glas rött och Barry White i bakgrunden? I så fall kan jag förstå att du inte hinner...

Yes
2009-10-14, 14:24
Ork eller inte, tänk om man måste?

Mats J
2009-10-14, 14:38
Har du inte tid att dra i snabeln tre gånger om dagen måste du nog vara världens mest upptagna människa.
Eller gör du det bara ibland tillsammans med ett glas rött och Barry White i bakgrunden? I så fall kan jag förstå att du inte hinner...

Ja du, lämna barn på dagis, arbeta, hämta barn på dagis, fixa mat, handla, städa osv.. Därutöver försöker man klämma in några pass träning också.

Men är man endast ca 20 år är det nog svårt att föreställa sig ett liv utan tid till att dra i snabeln.

tjabon
2009-10-14, 15:27
Ingen som har provat att fluffa upp den,
torrunka lite och sedan gå in och träna med stånd ??

:D

Poxeman
2009-10-14, 15:28
Ingen som har provat att fluffa upp den,
torrunka lite och sedan gå in och träna med stånd ??

:D

:laugh:

Verbatim
2009-10-14, 15:42
Ingen som har provat att fluffa upp den,
torrunka lite och sedan gå in och träna med stånd ??

:D

Jo, ett flertal.

http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=104880

beckman88
2009-10-14, 16:00
Nu har jag suttit här i timmar och väntat på att Grub ska komma med ett inlägg och få död på tråden *mini