handdator

Visa fullständig version : Olika svar överallt!


the thing
2009-10-08, 21:53
tjena, har kollat runt lite på forumet och jag skulle vilja gå upp i muskelmassa men nu är det så att jag har lite fett på kroppen, inte jättemycket men ganska(tror jag räknade ut förrut att jag hade 14% BF)
i alla fall min fråga är ifall jag kan bygga muskler alltså styrketräna 3-4 ggr i veckan och bli större och starkare och att det syns med konturer och sånt, eller kommer mitt fett dölja allting och jag ser bara tjock ut?
sen har jag beställt whey 100 som jag tycker passar bra med nästan bara protein. de hade jag tänkt ta 2 ggr om dagen, en på morgonen, en efter träning och på vilodagarna en på morgonen och en på kvällen

jag är 15 år 174 lång väger 75 kg (jag har väl okej med muskler, spelade hockey i 6 år)

tack för svar

dream_theater_
2009-10-08, 22:36
När jag började styrketräna för ca ett år sedan, så var jag slät som en säl. Nu ett år senare har jag väl gått upp minst 10 kg. Och jag lär ha sänkt bf ett par %, och det syns. Så ja, gud ja, det går att träna på din bf. Ät bra och kör hårt som fan.

Yeahvlen
2009-10-09, 02:09
Jag hade utan tvekan fokuserat på att öka i muskelmassa med din kroppsfettprocent.

Överät bara inte för hårt, så blir det nog fint.

Pepz
2009-10-09, 09:04
en person med 14% fett ser aldrig tjock ut...

userfriendly
2009-10-09, 12:08
Lägger du på dig mer muskelmassa får du ju också en längre BF% även om du har lika mycket fett på kroppen som förut? Så klart kommer du lägga på dig lite fett också, men det går att sänka fett% samtidigt som du ökar i styrka. Men du tappar inte fett under tiden.

sweaberg
2009-10-09, 15:37
klart det syns, du får mer muskler än fett, ät mycket betyder inte att du ska äta onyttigt. ät bara mycket av det nyttiga och skippa godis/chips så kommer du bygga muskler snabbt och enkelt. hade´