handdator

Visa fullständig version : Fokusering på bröst och mage.


Kensha
2009-10-08, 21:18
Hej på er!

Idag, omkring 25kg lättare sedan maj så tänkte jag inleda min fas två deff. Detta innebär fokusering på gym samt kolhydratsrik mat istället för kolhydratsfattig mat och kondition som tidigare. Sunt välbefinnande på gymmet med inriktning på långvarig fettförlust med andra ord :)

Jag tänkte inleda denna guldvecka med inriktning på bröstträning samt magträning. Notera att jag är mycket kass på information när det kommer till olika typer av träningar på gymmet och behöver nu hjälp från er som vet bäst.

Vad för typer av träningsmetoder bör jag utföra för att på bästa vis träna mage samt bröst? Vad är namnet på dessa metoder så att jag kan googla dem för bildanvisningar? Jag hoppas att jag la denna tråd i rätt fack nu bara. Tack! <:

dream_theater_
2009-10-08, 21:29
Varför ska du inte träna hela kroppen?

Kensha
2009-10-08, 21:36
Varför ska du inte träna hela kroppen?

Självklart skall hela kroppen tränas. Men jag tänkte dedikera en hel vecka med fokus på bröst, serratus, mage. För att sedan veckan därpå fokusera på kanske biceps/triceps. Det kanske är dumt att utföra sådana upplägg utan kanske istället bör blanda och köra lite av varje under varje träningspass istället?

kungconny
2009-10-08, 21:40
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454 funkar nog finfint! *flex*

dream_theater_
2009-10-08, 21:40
Om du tycker att det är kul att träna dessa delar av kroppen, så kanske det är en bra start för att komma igång med träningen första veckan. Nu vet jag inte om du är nybörjare eller ej, men om så är fallet så hade jag nog börjat med en enkel halvsplit. Med det menas att du tränar igenom hela kroppen på två pass.

Skriv lite mer info: Hur länge du har tränat, hur ofta du kommer träna och syftet med träningen!

Kensha
2009-10-08, 21:49
Om du tycker att det är kul att träna dessa delar av kroppen, så kanske det är en bra start för att komma igång med träningen första veckan. Nu vet jag inte om du är nybörjare eller ej, men om så är fallet så hade jag nog börjat med en enkel halvsplit. Med det menas att du tränar igenom hela kroppen på två pass.

Skriv lite mer info: Hur länge du har tränat, hur ofta du kommer träna och syftet med träningen!

Dream Theater: Jag har tränat lite on/off i ett år nu, men med långa mellanrum mellan varje pass. Jag tänker träna 5 dagar i veckan ungefär 60min varje dag och sedan 20-40 min på motionscykel under dessa dagar as well med en hastighet på genomsnittliga 20km/h och högsta motstånd. Syftet med styrketräningen är för att kunna känna ett välbefinnande och en balans, samt för att muskelvärk är det bästa jag vet :D Jag känner mig ganska uppblåst och fet trots att jag har gått ner 25kg på mycket kort tid, har även tappat en stor del muskler som måste åtgärdas. Jag tror nog att med lite mer muskler på denna kropp så kommer jag se och känna mig lite smalare och vältränad. Med hjälp av kalorirestriktion så kommer jag att gå ner i vikt på kuppen, medans jag bygger och håller mina muskler uppe i skick.

Kungconny: Tack :)

dream_theater_
2009-10-08, 22:25
Det är en hel del volym du tänker hoppa på, inom så snar framtid. Ska du träna fem dar i veckan kanske en tresplit skulle passa dig bättre, så att 2/3 av kroppen tränas två gånger varje vecka. Jag tycker du bör tänka över din kalorirestriktion. Rent teoretiskt är det svårt att bygga muskler när man ligger på kaloriminus, och med det menar jag att det är inte lätt att bygga muskler samtidigt som du förlorar fett. Hade jag varit du så hade jag skyndat långsamt. Som det är nu tror jag att chansen för att du kommer bränna ut dig eller tröttna kommer bli stor.