handdator

Visa fullständig version : Gammal korv


Kischen
2009-10-08, 19:11
Köpte ett storpack med vanlig kok-korv eftersom jag tycker det är så gott och enkelt att bara koka och slänga i sig.

Nu är det så att jag köpte paketet i helgen, det har legat öppet i kylen sen dess då jag tagit några varje dag. Man kan tycka att det borde vara ok men desto mer man tänker på det desto mer äckelkänslor får man.

Skulle ni klämma dem? *popcorn*

Eddie Vedder
2009-10-08, 19:13
Får du äckelkänslor för att det smakar illa? Om inte så ät.

Kischen
2009-10-08, 19:24
Får du äckelkänslor för att det smakar illa? Om inte så ät.

Nej det smakar som vanligt *cupid*
Är korv lite mer stryktåligt pga skinnet? Som bekant är ju köttfärs ingen hit efter några dagar.

Eddie Vedder
2009-10-08, 19:29
Nej det smakar som vanligt *cupid*
Är korv lite mer stryktåligt pga skinnet? Som bekant är ju köttfärs ingen hit efter några dagar.

Korv är en blandprodukt och köttfärs är en "ren" produkt. De är knappt jämförbara som jag ser det.

Mjöl, socker, salt och nitrit förekommer ju i korven oftast. Köttfärs är just bara köttfärs.

Sverker
2009-10-09, 06:27
Nej det smakar som vanligt *cupid*
Är korv lite mer stryktåligt pga skinnet? Som bekant är ju köttfärs ingen hit efter några dagar.


Korv är mer hållbart ( mer stryktåligt ) eftersom korven är värmebehandlad.
Istället för 2 dygn vid 4 grader C så får du en produkt som håller kanske 7 dagar eller mer vid 8 grader C.

Kischen
2009-10-09, 07:10
Korv är mer hållbart ( mer stryktåligt ) eftersom korven är värmebehandlad.
Istället för 2 dygn vid 4 grader C så får du en produkt som håller kanske 7 dagar eller mer vid 8 grader C.

Hoppades att du skulle se tråden :thumbup: