handdator

Visa fullständig version : Speedfight 2


BB1942
2009-10-08, 18:53
Tjo, kanske fel foru men någon måste väl ha kört moppe :)

Jo, jag har nyligen köpt moppe (begagnad) och den har just nu gått ca 35 mil (köpte den när den hade gått 20). Problemet är det att ifall jag inte har full gas utan ligger runt 3/4-gas så slutar den att reagera efter ett tag (ca 500m). Då är jag tvungen att dra gasen i bott och då reagerar den igen samma sak när jag ska vända så kan jag inte bara köra iväg utan är tvungen att dra gasen i bott och springa för att sedan hoppa på den när den "sticker". Efter ett tag så går det heller inte att gasa fullt utan man får snällt väntta till den går ned i varv och slutligen dör/stängs av.

Så jag tänkte att eftersom jag kan låta den stå på tomgång i ca 5min utan att något händer (inte testat längre) så borde det inte ha med tomgångsskruven eller luftskruven att göra och när jag har gasen i botten så kan jag ju köra utan problem. Då tänkte jag att det måste vara för att trottelnålen är för fett inställd (det är väl ändå bara den som jobbar vid gas-intervalet som jag har problem med, eller??) så då tog jag ut trottelnålen och skulle ställa in den. När jag hade plockat ut den så sitter det inte något jävla clips på nålen!
Förslag på vad jag kan göra?

Fakta:
Speedfight 2 ac (WRC 307)
Förgasare: Gurtner 12mm

G_lund
2009-10-08, 19:00
borde det inte finnas nån sorts garanti om den är såpass ny?

BB1942
2009-10-08, 19:21
Nej, tyvärr så är det en 05:a även om den inte gått så långt
Tack i alla fall

EDIT* Den är ju inte sönder egentligen utan bara fel bestyckad.

G_lund
2009-10-08, 19:34
nått som vart trimmat på den innan?

Andy.da.wohoo
2009-10-08, 19:35
Vill inte vara negativ men tror du får mer kvalificerade svar på moppenet.

BB1942
2009-10-09, 18:12
mm, vet men jag har väntat i 4 dagar på att ngn moderator ska kolla på min registreringsanmälan och jag ville ju ha igång moppen så fort som möjligt.
Tack för förslagen G_lund och Andy men nu funkar den :)

Visade sig att man inte alls skulle pilla på trottelnålen utan "bara" byta stiftet (tändstiftet).

Hej svejs