handdator

Visa fullständig version : Hur ska man lägga upp detta !


pettan
2003-09-03, 19:05
tjaba, har lite funderingar på hur man ska träna.
Just nu kör jag såhär.

Måndag.
bröst
axlar
triceps
biceps

Onsdag
rygg
ben
mage


Fredag
axlar
triceps
biceps
bröst
rygg
ben
mage

sen kör jag vader 2 ggr i veckan.

Problem 1, Om man ska splitta fredagens pass till en annan dag gärna på helgen då tid finns, vilka övningar är då lämpliga att köra tillsammans?. Menar man orkar mycket mer och får ut mer av träningen?

Problem 2, Jag har nu hållt på med boxning ett tag och tycker det är grymt kul, förut körde jag gym samma dag som boxningen men det är rätt tungt,, säg att den är mån, ons kväll..
Menar kan man köra gym och boxning olika dar även fast kroppen hinner vila?

Problem 3, Tänkte också simma ett par dagar i veckan som jag gjort förut.. Så det ska också in på 7 dar..

Någon KUNNIG som får ihop denna ekvation?
:rolleyes:

Martin
2003-09-03, 20:36
Tycker att du kan stryka fredags träningen som du har nu och istället köra igenom hela kroppen en gång per vecka.
Du kan ju splitta upp hela kroppen på tre dagar istället om du vill det, låter annars som om det skulle bli för mycket träning.

Ett förslag: pass1 bröst, triceps,mage

pass2 ben,axlar

pass3 rygg, biceps,vader

pettan
2003-09-03, 21:09
Läste lite andra trådar och det Olov Wiklund sa med

dag1:ben,vader
dag2:bröst, axlar, triceps
dag3:rygg, biceps, mage

tycker jag låter väldigt bra bland annat beroende på att jag gillar att köra dom där muskelgrupperna tillsammans och börjat med marklyft på senare tid.

Nån som har nått förslag gällande boxningen och simmningen?

andersw
2003-09-03, 22:28
Originally posted by pettan
tjaba, har lite funderingar på hur man ska träna.
Just nu kör jag såhär.

Måndag.
bröst
axlar
triceps
biceps

Onsdag
rygg
ben
mage


Fredag
axlar
triceps
biceps
bröst
rygg
ben
mage

sen kör jag vader 2 ggr i veckan.

Problem 1, Om man ska splitta fredagens pass till en annan dag gärna på helgen då tid finns, vilka övningar är då lämpliga att köra tillsammans?. Menar man orkar mycket mer och får ut mer av träningen?

Problem 2, Jag har nu hållt på med boxning ett tag och tycker det är grymt kul, förut körde jag gym samma dag som boxningen men det är rätt tungt,, säg att den är mån, ons kväll..
Menar kan man köra gym och boxning olika dar även fast kroppen hinner vila?

Problem 3, Tänkte också simma ett par dagar i veckan som jag gjort förut.. Så det ska också in på 7 dar..

Någon KUNNIG som får ihop denna ekvation?
:rolleyes:

Det är bra att du är villig och träna mycket, men lugna dig ett par kilo! Fredagens pass innehåller i princip hela kroppen (hinner du med ett set mer mucskelgrupp?), som du redan kört igenom en gång samma vecka..

Gör istället som Martin skrev, dela upp kroppen på en vecka.
Själv kör jag 4 dagar men vill du hinna med boxning/simning kan du splitta den på tre istället.

Köra igenom hela kroppen på gymmet, boxas två gånger OCH simma ett par gånger samma vecka tycker jag låter som lite overkill

Ett exempel på schema kan va:

Måndag: Boxning
Tisdag: Vila/Simning
Onsdag: Boxning
Torsdag: Rygg, biceps
Fredag: Bröst, axlar, triceps
Lördag: Vila/Simning
Söndag: Ben, vader, mage

Även det här är en del träning..har aldrig testa boxning så jag vet inte vad det sliter på mest, du får helt enkelt prova dig fram.

Rock on! :hbang:

//Anders