handdator

Visa fullständig version : Bra lagringsutrymme online?


Skalgeten
2009-10-08, 09:57
Jag ska ut och resa en längre tid, och har hört folk som fotat en massa för att sedan bli av med kamera/minneskort, så därför tänkte jag om det finns någon bra sida där man enkelt kan ladda upp bilder/filmer som en backup.

Det ska givetvis bara vara jag som kommer åt dem, gärna vara gratis och så mycket utrymme som möjligt. Sen om jag inte loggar in på någon månad så ska ju filerna inte försvinna.

Hittade www.humyo.com, någon som testat? 10 GB gratis, men är det säkert osv?

King Grub
2009-10-08, 09:58
50 GB gratis:

http://www.adrive.com/static/storageplans_basic

shut teh face
2009-10-08, 10:47
Hur säkra är dessa gratis alternativ?

Vet inte hur stora bilder kan vara men gmail stödjer ju ganska mycket. Borde ju kunna bara sitta och maila dem till din gmail när du har tillgång till dator.

Baskagge
2009-10-08, 11:06
Det kanske kan vara värt att betala lite för säker lagring. Dropbox är mitt tips - 50 GB för cirkus 70 kronor i månaden eller 100 GB för 140 kronor i månaden.


www.getdropbox.com

martikainen
2009-10-08, 11:13
Hur säkra är dessa gratis alternativ?

Vet inte hur stora bilder kan vara men gmail stödjer ju ganska mycket. Borde ju kunna bara sitta och maila dem till din gmail när du har tillgång till dator.

Det där var ju ingen dum idé "Du använder för närvarande 23 MB (0 %) av 7378 MB." Det blir ju en hel del av mina viktiga bilder som jag kan maila dit. Fråga är om man kan zippa ihop allting och skicka eller om man måste skicka en och en.

50 GB gratis:

http://www.adrive.com/static/storageplans_basic


Vad är haken?

King Grub
2009-10-08, 11:22
Ingen.

shut teh face
2009-10-08, 11:31
Det där var ju ingen dum idé "Du använder för närvarande 23 MB (0 %) av 7378 MB." Det blir ju en hel del av mina viktiga bilder som jag kan maila dit. Fråga är om man kan zippa ihop allting och skicka eller om man måste skicka en och en.

I samma zip fil kanske är tveksamt men det går ju att bifoga många filer i samma mail.

Skalgeten
2009-10-08, 12:25
Hur säkra är dessa gratis alternativ?

Vet inte hur stora bilder kan vara men gmail stödjer ju ganska mycket. Borde ju kunna bara sitta och maila dem till din gmail när du har tillgång till dator.

Hade samma tanke :) Men när jag bifogat filer tidigare tycker jag de tar längre tid? Men det känns faktiskt säkrare att ha dem på gmail

Tack för svaren, ska kolla in Adrive med. Betala för en sån tjänst är jag dock för snål för.

coxie
2009-10-08, 12:27
Sätt upp en egen ftp innan du åker så sätter du själv standarden för hur säkert det ska vara.

kungconny
2009-10-08, 13:15
Hotmails tjänst Skydrive funkar bra för mig, alla som har ett hotmailkonto kan använda den.