handdator

Visa fullständig version : Vad påverkar "plufsighet"/hur man håller vätska?


Lellan
2009-10-08, 08:49
För en vecka sedan vägde jag 80 kg, på en kost med rätt mkt kolhydrater. Sedan blev det "den tiden i månaden" och i måndags vägde jag 84,5 kg morgonvikt. Drog ner på kolhydraterna men haft högt energiintag, lågt energiuttag (drog på mig en förkylning i helgen, haft lite feber ett par dagar vilat mest, druckit bra men en del te). Dagens morgonvikt var 80,5 kg, ingen vätskebrist om man kikar på urin osv.

Känns ju inte normalt? :confused: Liksom upp 4,5 kg sedan ner 4 inom loppet av en vecka? Utan att dra ner på energiintag.. (jo, har faktiskt koll på det, eftersom jag var glassugen och mest bara käkat ketoglass o förutom det levt på ägg typ) bara vilat. Förutom hormonbalansen, är det skillnaden i kolhydrater som ändrat el påverkas man även av förkylning?

Nyfiken bara, just nu känns det ju inte som att jag vet vad jag väger.. :Virro Har förmodligen gått upp lite iaf, shit happens, bara att ta tag i.

Lellan
2009-10-08, 08:51
Såg nu att fanns en tråd om ämnet på deffdelen, mod får ta bort denna om det är en överflödig tråd!