handdator

Visa fullständig version : Har han tagit doping?


zydar
2009-10-07, 19:33
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article5921835.ab


Vad jag har lärt mej är att man inte kan bygga muskler som barn.

Är han dopad eller har jag lärt mig fel?

major Pectoralis
2009-10-07, 19:37
Enligt diverse lågkvalitativa vetenskapsmän kan man inte bygga som barn.

Det är dock fel.

Ett klassiskt exempel är barnen som saknar myostatin (precis som en belgisk blå).

Här har vi ett exempel på en såda baby

http://3.bp.blogspot.com/_o6opDN4xxxk/Sd3g9540F1I/AAAAAAAAAxE/keFjJhHy790/s400/1921843418_64706a2379.jpg

Om han är dopad vet jag ej.

Jure
2009-10-07, 19:37
Svårt att säga. Har han kissat positivt på ett dopingprov?

Racso
2009-10-07, 19:49
Troligvis myostatin-rubbning.

Smml
2009-10-07, 19:50
Enligt diverse lågkvalitativa vetenskapsmän kan man inte bygga som barn.

Det är dock fel.

Ett klassiskt exempel är barnen som saknar myostatin (precis som en belgisk blå).

Här har vi ett exempel på en såda baby

http://3.bp.blogspot.com/_o6opDN4xxxk/Sd3g9540F1I/AAAAAAAAAxE/keFjJhHy790/s400/1921843418_64706a2379.jpg

Om han är dopad vet jag ej.

Så om man är normal så har man myostatin och kan inte bygga muskler som barn?

major Pectoralis
2009-10-07, 19:55
Så om man är normal så har man myostatin och kan inte bygga muskler som barn?

nä, det var (delvis) en feltolkning.

"Normal" finns det få saker som är, egentligen. Däremot har människor en förkärlek för att normalisera saker. Är man inte normal så får man i alla fall låtsas att man är det osv, osv.

Man kan bygga muskler som barn även utan rubbning, fast man kan självklart inte bli "byggarstor" (fast det kan man i regel inte sedan heller). Anledningen sägs vara avsaknaden av könshormoner (i tillräckligt stor grad). Denna avsaknad medför dock även att man inte kan dra på sig mjölksyra, varför "130 armhävningar" inte är så konstigt egentligen. Däremot har små barn (innan puberteten) ingen större hjärt- och lungkapacitet. Därför arbetar små barn spontant i "intervaller".

major Pectoralis
2009-10-07, 20:03
Man kan väl också säga som så att det är skelettets storlek som avgör hur mycket muskler man kan lägga på sig. Små barn har små skelett och små muskler.

Om man preppar så rubbar man självklart detta. Det är anledningen till att somliga dopade ser ut som 70-kiloskillar med en 90-kilos kropp. De har helt enkelt för mycket muskler för sitt skelett, varpå de rubbar sitt "gyllene snitt". Detta är antagligen en anledning till att många byggare upplevs som fula i allmänhetens ögon. Det är inte muskelmassan i sig som egentligen är problemet utan avsaknaden av "totalsymmetri" (jag pratar inte om "jämnt utvecklad muskulatur").

The Swedish Oak
2009-10-07, 20:24
Matar farsan inte redan honom med det nu så lär han börja med det vid ung ålder om han vill bli bäst i världen på kroppsbyggning. Med andra ord, blir han "hooked" nu lär han behöva trycka i sig både det ena och det andra för att hålla sig i rampljuset kan man tänka sig.


Richard Sandrak, killen som var i nyheterna för ett par år sedan som "Little Hercules" var ju också en stor "hit" och det gjordes bland annat en dokumentär om honom. Men som det står på Wikipedia så var folk mera intresserade av en biffig 12 åring än hur han senare såg ut som 16åring. Så när han inte längre var ett "freak" så tappade folk intresset.

L Johnsson
2009-10-07, 20:27
Helt sjukt, tycker synd om lill killen...

zydar
2009-10-07, 20:57
undra om han verkligen vill träna eller om han blir pushad till det.