handdator

Visa fullständig version : Få bort fettet


Skarveen
2009-10-07, 15:32
Hejsan.
Jag skulle behöva hjälp med att komma igång med min träning på fullt allvar nu men vet ej vad jag ska göra ? "/
Jag tränar just nu på gymmet 3 gånger i veckan och försöker gå och simma för att få upp kondisen lite.
Jag har tränat kampsport i ganska många år men har lagt av med de nu för att börja på gym.
Jag tycker själv att jag behöver förlora några kilo eller rättare sagt få bort de överskottsfett jag har på kroppen.
Jag väger ca 82 kg och är 174 lång.
Så jag skulle behöva lite tips om hur jag ska lägga upp min träning samt kost och om jag ska gå på några speciella kosttillskott?
Tack på förhand.

Lando
2009-10-07, 17:21
Den här stickyn om deff är värd att läsa, där kan du lära dig mycket om viktnedgång:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Fotbollskille
2009-10-10, 23:15
Hey,

När man ska minska i vikt så handlar det om att ligga på kcal-, det första som du kan ta reda på är, hur mycket kcal ska du äta på en dag?
Sen ett underskott på ca 500 kcal.
Kosttillskott som är fettförbrännande är inte att rekommendera, är oftas skit och du kan dricka en kaffe istället ;)
Men du kan använda dig av whey (protein) och ta det som mellanmål. Tänk på vad du äter så du inte får i dig för mycket kcal.
Vad det gäller träningen så försök att få in lite mer aerob träning + någon morgon promenad i rask takt.
Detta är ju en början :)

Skarveen
2009-10-12, 12:05
tack för ditt svar.
men om jag ska räkna ut hur mycket kalorier jag får i mig per dag hur bär jag mig åt då ?

mangemani
2009-10-12, 12:09
tack för ditt svar.
men om jag ska räkna ut hur mycket kalorier jag får i mig per dag hur bär jag mig åt då ?

finns gott om program på nätet som du kan använda dej utav.
hälsovakten är ju ett program