handdator

Visa fullständig version : Pre-workout.


Greek
2009-10-07, 12:39
Jag är fullt medveten om att det finns massvis med trådar om pre-workout produkter så ni får ursäkta.. Men jag har kört på Rage sen den anlände på marknaden och aldrig testat något annat, jag är nu nyfiken på att testa något annat och vill därför höra med er om ni rekommenderar något dylikt med samma effekt eller kanske bättre? Jag har testat både Rage och Rx2 men jag har bestämmt för mig att det inte var någon större skillnad.



Tack på förhand.

Sodertalje
2009-10-07, 13:05
Har tyvärr aldrig testat rage men har testat en hel del andra som t.ex. v-12, nano vapour, fierce och NO-xplode. Utav dessa är NO-xplode definitivt den absolut bästa! Den ger en bra pump och en otrolig träningslust...har funderat på rage och det får bli min nästa så fort NO-xplode burken e tom. Vad tycker du om rage

Greek
2009-10-07, 13:27
Jaså. :) Jag tycker Rage är en grym pre-workout produkt, jag får grym pump, rejäla svettningar. Sen är det beta-alanin i Rage, vilket jag har för mig att det inte är i NO-xplode.. Du kommer eventuellt känna små stickningar i kroppen. Det är väldigt individuellt det där med stickningarna, många känner inget alls medans jag känner av det som själva fan rent ut sagt. :)

Ganymedes
2009-10-07, 19:03
Jag har provat ganska många sorter och den enda jag köpt om igen var (och är) Gaspari SuperPump 250. Lite väl dyr, men blue raspberry är grymt god och produkten i sig gör mig taggad till tusen. Priset gör att jag unnar mig den något färre gånger per år än om den hade varit lite mer vettigt prissatt, men bra är den helt klart!

http://www.athleticedge.ca/supplements/gaspari/_img/_gaspari/_products/superpump_250.jpg

(De otroligt överdrivna utsagorna på burken kan du ju dock ta med en nypa salt, som vanligt. :))

sweaberg
2009-10-07, 19:18
jag har precis köpt min första PWO. det blev Rage.

första passet kände jag förutom stickningar ingenting alls, ingen extra pump, inget.
andra passet gick lite bättre, fick några ökningar i vikter osv.
idag tredje passet så vettefan, kändes nästan som jag fick negativ effekt av rage, först stickningar som fan, sen orkade jag mycket första setet på alla övningar, men sen la kroppen av de andra seten, blev sjuukt tungt helt plötsligt.

kommer inte köpa rage nästa gång, blir nog no-xplode

1992_08
2009-10-07, 19:52
V12 Magnum är en av dem bästa under träningsdrinkarna jag testat ! så skönt att slippa koffeinet !

Azt3k3n
2009-10-07, 22:34
Har bara testat Smash Fully Loaded, Rage och Arnge Krush. Rage och Arnge Krush gav för mig ingen effekt alls, medan Smash gav ordentlig pump.

LunaSpice
2009-10-07, 22:45
Rage x2 > allt annat jag testat. Ger mig massor av träningslust och bra pump och energi.

Black Star Abyss
2009-10-07, 23:03
Har testat Ragex2, Crack och NO-Xplode. Märker inte av så mycket alls egentligen. Alldeles för svagt för att inte vara inbillning.

FÖRUTOM den speedade känslan från NO-Xplode. Herrejävlar vad uppskruvad man blir! Efter första dosen kunde jag inte sova på hela natten. Gissar att det är koffeinet...

Ashenshugar777
2009-10-07, 23:11
Kört igenom Ragex2 & Crack burkar och testat Superpump 250 och Juggernaut..

De som fungerat bäst hittils är Crack och Juggernaut.

Ragex2 fick jag magproblem av (oundvikliga magproblem) & effekten varierade högt - ibland blev man taggad men oftast blev man trött innan man kom till gymmet.

Greek
2009-10-08, 00:18
Tack för svaren. Måste ju onekligen säga att Crack och Juggernaut ser riktigt feta ut. :) Får kika vidare, så som det ser ut nu blir det någon av dem. :)

martikainen
2009-10-08, 06:38
Om du vill ha samma effekt men inte lägga ut dubbla pengarna. Brutal FX!
PWO är vad du gör det till, mycket handlar om inställning. (Placeboeffekt finns överallt)

ThisIsTheOne
2009-10-08, 07:06
Om du vill ha samma effekt men inte lägga ut dubbla pengarna. Brutal FX!
PWO är vad du gör det till, mycket handlar om inställning. (Placeboeffekt finns överallt)

Klokt skrivet. Många verkar grovt överskatta PWO:s förmåga. Varken Rage X2, Superpump 250 eller något annat liknande tillskott kommer göra att man plötsligt fixar lyfta massa fler kilon. Vad det däremot kan göra är att öka träningslusten och, i alla fall för mig, det rätt markant. Kör Rage X2 och är väldigt nöjd med det, men kommer byta tillbaka till Brutal FX nästa gång pga det ytterst förmånliga priset.

Mourten
2009-10-08, 07:10
Jag kör NO-tabbs (de som finns på kolozzeum) + koffeintabbs. Billigt som fan och man får de 2 sakerna som faktiskt gör något. Koffein = pigg, NO = ökad pump!

Langster
2009-10-08, 07:10
Jag har provat ganska många sorter och den enda jag köpt om igen var (och är) Gaspari SuperPump 250. Lite väl dyr, men blue raspberry är grymt god och produkten i sig gör mig taggad till tusen. Priset gör att jag unnar mig den något färre gånger per år än om den hade varit lite mer vettigt prissatt, men bra är den helt klart!

http://www.athleticedge.ca/supplements/gaspari/_img/_gaspari/_products/superpump_250.jpg

(De otroligt överdrivna utsagorna på burken kan du ju dock ta med en nypa salt, som vanligt. :))

Märkligt att folk har så olika preferenser då det gäller PWO, Superpump gav ingenting alls för mig. Personligen tycker jag Shotgun är den bästa jag testat, andra gillar den inte alls...
Antar att det egentligen bara är stimulanterna man märker och eftersom olika personer reagerar lite olika på olika stims så är det det som är avgörande och resten är nog mest placebo. Men, de innehåller ju oftast lite kreatin och diverse aminosyror ändå så det är inte bara pengar i sjön.

Sniggel
2009-10-08, 07:21
Nog värt att tänka på att folk kan reagera olika mycket på olika substanser. De som exempelvis har lätt för att känna av koffein (som finns i många PWOs) har nog också lättare att få placebo-effekter, vilket ju är en bonusfördel.

sweaberg
2009-10-08, 09:22
Jag kör NO-tabbs (de som finns på kolozzeum) + koffeintabbs. Billigt som fan och man får de 2 sakerna som faktiskt gör något. Koffein = pigg, NO = ökad pump!

kan du länka dom två produkterna?

Mourten
2009-10-08, 09:35
kan du länka dom två produkterna?

NO http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=31&products_id=214
Koffein tabbs, gå in på valfritt apotek.

sweaberg
2009-10-08, 09:37
NO http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=31&products_id=214
Koffein tabbs, gå in på valfritt apotek.

tack, hört att apotekets koffeintabletter är jävligt dyra dock, stämmer det? =)

Mourten
2009-10-08, 09:41
tack, hört att apotekets koffeintabletter är jävligt dyra dock, stämmer det? =)

De stämmer, jag brukar köpa på en internetbutik som gör tv reklam, får inte länka. Men jag tror dom har slutat sälja, lr jag hittade iaf inte sista jag kollade.
Men har köpt på apoteket oxå.

sweaberg
2009-10-08, 09:45
Billigt som fan sa du, vad jämför du med då? =), själv kör jag rage nu, 4ggr i veckan och det blir drygt 35portioner, medans no tabbs ger 30. sen är dem 100kr billigare iofs, men då är inte koffeintabbletterna inräknade.

Greek
2009-10-08, 09:51
Jag är mycket medveten om att inte PWO's är några mirakeldrycker men man måste ju ha något att bygga på utifrån andras utsagor, allt samspelar ju med farbror placebo. Egentligen har det litet med dumhuvudet att göra. :) Men det där med NO-tabbs och koffeintabletter är nog ingen dum idé Mourten.

Greek
2009-10-08, 09:53
Billigt som fan sa du, vad jämför du med då? =), själv kör jag rage nu, 4ggr i veckan och det blir drygt 35portioner, medans no tabbs ger 30. sen är dem 100kr billigare iofs, men då är inte koffeintabbletterna inräknade.

Du har iofs en poäng där. :)

sweaberg
2009-10-08, 09:54
Håller med, verkar som en bra idé , jag känner själv att jag svarar rätt dåligt med rage och kommer testa något nytt nästa gång, kanske blir NO tabs och alert fx. men det är la fortfarande inte så mycket billigare. =)

Mourten
2009-10-08, 11:11
De är klart de inte är billigt, men samtidigt så betalar man bara för de som faktiskt ger något ist för att lägga pengar på massa hokus-pokus.
Sen tycker jag de är skönt med tabbs ist för pulver/dricka. Eftersom man ofta tränar direkt efter skola lr så.

Ashenshugar777
2009-10-08, 12:15
De är klart de inte är billigt, men samtidigt så betalar man bara för de som faktiskt ger något ist för att lägga pengar på massa hokus-pokus.
Sen tycker jag de är skönt med tabbs ist för pulver/dricka. Eftersom man ofta tränar direkt efter skola lr så.

Förrutom att det oftast finns Koffein & Arginin som bas i alla Pwo-produkter, så isf måste du inkludera dina no tabletter i "Hokus-pokus". :)

Det bästa man kan göra för att hitta ett PWO man gillar är att testa. Vad som funkar för någon annan funkar inte nödvändigtvis för dig.