handdator

Visa fullständig version : LOL, hur dum tror dom att man är?


spange
2009-10-07, 11:56
Någon mer som fått ett liknande brev som det jag fick idag?

Dear David Spange

Firstly, i must solicit your confidence in this transaction: this is byvirtue of its nature as being utterly confidential and top secret. Thought I know that a transaction of this magnitude will make any one apprehensive and worried, but I am assuring you that all will be well at the end of the day.

Let me start by first introducing myself properly to you. It may surprise you to receiving this letter from, since there was no previous correspondence between us. My name is Barrister Valentino Edosio Esq. a personal Attorney to late Mr.Jarob B. Spange

He died along side his immediate family during the Tsunami Catastrophe whick occured in December 2004, since then all my several enquiries here to locate any of my clients extended relatives, has proved unsuccesful.

Thus I decided to search with his name trought the Sweden public records, to locate any member of his extended family hence i saw your name.I know you may not be biologically related to him but since you both bear the same surname,I could fix it up.

Before the catastrophe that claimed his life, he deposited one trunk box/Diplomatic personal Treasure containing USD 15,500,000(Fifteen million, five hundred thousand United States Dollars) with a safe keeping /finance company here in spain. And due to security and personal reason, the exact content of the deposited diplomatic box was not disclosed

The said safee keeping/ finance company has mandated me to present a member of his family (heir/inheritor) to make claim or the vault will be confiscated and taken to the bureau of Diplomatic securiy as unclaimed.

ceejay
2009-10-07, 12:00
har fått asmånga såna idiotmail

Mr.Cosybear
2009-10-07, 12:00
Ett klassiskt nigeriascam brev :)

Bahir
2009-10-07, 12:02
Brev? Inte email alltså?

Hursomhelst, verkar legit, gör som han säger.

hultman
2009-10-07, 12:03
Grattis. Gör ni bara en mindre insättning så får du tillgång till de 15,5 miljoner dollar han lämnade efter sig...

mini
2009-10-07, 12:07
Meh, han säger ju att det är top secret, och så lägger du ut det på Kollo. :smash:

spange
2009-10-07, 12:08
råkade trycka post för tidigt..

with regards to this, I seek your consent to present you as hte next of kin to the deceased so that the Diplomatic consigment would be released to you and the content be further disbursed on the ratio of 6:4 between us.

all I require of you is your honest co-operation to enable us see this transaction throught. I guarantee that this transaction would be executed under legitimate arrangement that will protect from any breach of the law. you can get across to me via tel:---- -- --- --- ---, fax: ---- -- --- --- --- and email_ -------@---.--
for further clarification. Do get back to me as well even if you are not willing to collaborate with me so as to further my search for another partner.

kindest regards
(namnteckning)
(förtydligande av namnteckning.)

hahah, ja förfan. då var man rik då*rolleyes*

spange
2009-10-07, 12:09
Brev? Inte email alltså?

Hursomhelst, verkar legit, gör som han säger.

haha, ja ett riktigt brev via post alltså. jafan detta verkar inte ett dugg skumt:D

spange
2009-10-07, 12:10
Meh, han säger ju att det är top secret, och så lägger du ut det på Kollo. :smash:

:D ajajaj, tror du att jag blir utan mina miljoner USD nu:(?

stevebc
2009-10-07, 12:12
Det roliga är de som jävlas med nigeriasnubbarna och får dom att betala istället. Hade själv aldrig pallat, men det är kul att läsa om iaf.

spange
2009-10-07, 12:16
En annan lite rolig detalj är att brevet och snubben ju är från Spanien...men det råkar stå
Polska czestochowa på frimärket och warzawa stämplat på kuvertet...hmmm

stevebc
2009-10-07, 12:19
Haha! Var det inte ens e-mail? Hahah, fan vad kul. Sånt där har jag aldrig fått.

stevebc
2009-10-07, 12:22
Det roliga är de som jävlas med nigeriasnubbarna och får dom att betala istället. Hade själv aldrig pallat, men det är kul att läsa om iaf.-IQqd17p9_0

:)

spange
2009-10-07, 12:32
mohhahhhhaha, fy fan vad roligt:D

Doctor Snuggles
2009-10-07, 12:35
http://static.pyzam.com/img/funnypics/misc/free_candy_van.jpg

Drfg
2009-10-07, 12:48
Haha, den bilden passar i varje tråd värd att läsa :D

Carolinew
2009-10-07, 13:10
Nu har de verkligen tagit de där mailen till en ny nivå, minst sagt... Man får ju ungefär 10 sådana där mail per dag, om det ens räcker eftersom jag sällan kollar skräpposten, men att skicka det via snigelpost, herregud :confused:

spange
2009-10-07, 15:46
Nu har de verkligen tagit de där mailen till en ny nivå, minst sagt... Man får ju ungefär 10 sådana där mail per dag, om det ens räcker eftersom jag sällan kollar skräpposten, men att skicka det via snigelpost, herregud :confused:

Haha, jag håller med. Blev grymt förvånad över att få det via posten:P..
funderar på att lämna in det till polisen, tror ni det kan vara av intresse för dem?

MangeByggarn
2009-10-07, 15:59
Haha, jag håller med. Blev grymt förvånad över att få det via posten:P..
funderar på att lämna in det till polisen, tror ni det kan vara av intresse för dem?

Poliser behöver lite humor, varför inte.;)

spange
2009-10-07, 16:54
Poliser behöver lite humor, varför inte.;)

dom kan ju alltid få sätta dit polacken som sitter och skickar brev.

Jorpa
2009-10-07, 17:03
Hur vet du att han ljuger?

Jag tror du har potodds på att sätta in 5 kr.

Morrris
2009-10-07, 17:37
Fick mig att tänka på denna klassikern: http://www.419eater.com/html/joe_eboh.htm

Chonnie
2009-10-07, 17:55
haha var tvungen att skriva i den här forumet, eftersom min mamma fick ett exakt likadan brev idag.
Min mamma är inte så bra på engelska så hon bad mig att läsa brevet och jag vart förvånad när jag läste det eftersom det har aldrig hänt oss :P.

Första jag tänkte på var också, tror dom vi är dumma eller?
Jag sökte namnet på google och kollade om någon har fått sådant brev tidigare, och så hamnade man här hehe, första och ända länken från google.

Bilden på brevet http://data.fuskbugg.se/skalman01/Brev.jpg

ceejay
2009-10-07, 18:26
Skicka ett brev tillbaka där det står

Eat shit and die!

Pirko
2009-10-07, 18:41
Jag fick ett liknande, fast på facebook. :)

spange
2009-10-07, 19:11
haha var tvungen att skriva i den här forumet, eftersom min mamma fick ett exakt likadan brev idag.
Min mamma är inte så bra på engelska så hon bad mig att läsa brevet och jag vart förvånad när jag läste det eftersom det har aldrig hänt oss :P.

Första jag tänkte på var också, tror dom vi är dumma eller?
Jag sökte namnet på google och kollade om någon har fått sådant brev tidigare, och så hamnade man här hehe, första och ända länken från google.

Bilden på brevet http://data.fuskbugg.se/skalman01/Brev.jpg

hah:D där har vi det, mitt brev ser exakt likadant ut

mojoo
2009-10-07, 20:06
Sorliga är att finns folk som går på dessa scams

Fatalist
2009-10-07, 20:37
Spotta i en kondom och skicka tillbaka.