handdator

Visa fullständig version : angående nya schemat?


anytime
2009-10-06, 22:32
Tisdag Dag 1 - Bröst=Bänkpress,hantelpress,flyes,pullover
Torsdag 2 - Rygg=pull ups,lastdrag,Sittande kabelrodd,hypersträck
Lördag 3 - Ben=knäböj,benspark,utfall med hantlar,vadpressmage=sittups o annat
Söndag 4 - Axlar=axelpress,Upprätt rodd,stående Skivstångspress med hopp,Militärpress //armar=skivstångs curl,Liggande tricepspress

om ni tycker ngt borde ändras , säg vad som ska ändras o varför :)

Medusa
2009-10-06, 23:05
Suck...

Hur länge har du tränat? Vilka är dina mål med träningen? Vad väger du? Beskriv kort din utveckling sedan du började? Hur äter du? Några skador? Finns det mycket utrustning på ditt gym? Allergier eller sjukdomar? Jobb och skola? När kan du träna? Hur ofta? Kosttillskott? ....

Svara utförligt på frågorna så ska jag hjälpa dig också...

Trapper Buzz
2009-10-06, 23:24
Vad är Liggande tricepspress?

anytime
2009-10-07, 10:29
Suck...

Hur länge har du tränat? Vilka är dina mål med träningen? Vad väger du? Beskriv kort din utveckling sedan du började? Hur äter du? Några skador? Finns det mycket utrustning på ditt gym? Allergier eller sjukdomar? Jobb och skola? När kan du träna? Hur ofta? Kosttillskott? ....

Svara utförligt på frågorna så ska jag hjälpa dig också...
Jag har tränat i 1 och en halv månad, Mitt mål i dagsläget är att få större volym, jag är 17år, 181 lång o väger 68kg . JAg har ökat en del på vikter, är rätt så duktig på dem flesta övningarna. Har tränat , bänk, hantelpress, last drag, biceps övningar, rygg övningar, axel övningar, men allt har varit typ random. Äter frukost, sen lunch i skolan, sen hemma efter skolan, och så ngt på kvällar. På det gymmet jag tränar finns det rätt mkt man kan välja mellan, tyvär ingen fitness gym som består av många maskiner, allafall ett mkt fint gym som jag gillar (ett klassikt gym). Har inga alvarliga skador, förutom ibland lite förhögt blodtryck , läkaren sa att det e inte alls farligt helt OK och att jag borde gymma. Har inga allergier. Brukar träna 3-4 dagar i veckan oftast mellan 18.00-20.00 eller 17.00-20.00. Brukar ta Gainomax eftertränningen. Hoppas denna informationen ngt som kan hjälpa mej min tränning =)

Kauppi
2009-10-07, 11:36
Vad är Liggande tricepspress?

tror han menar liggande triceps extensioner.. tror man kan kalla den övningar för båda.

Commando1980
2009-10-07, 16:23
Tisdag Dag 1 - Bröst=Bänkpress,hantelpress,flyes,pullover
Torsdag 2 - Rygg=pull ups,lastdrag,Sittande kabelrodd,hypersträck
Lördag 3 - Ben=knäböj,benspark,utfall med hantlar,vadpressmage=sittups o annat
Söndag 4 - Axlar=axelpress,Upprätt rodd,stående Skivstångspress med hopp,Militärpress //armar=skivstångs curl,Liggande tricepspress

om ni tycker ngt borde ändras , säg vad som ska ändras o varför :)

yes jag tycker du bör träna varje muskelgrupp (direkt) lite oftare. dela in kroppen i två pass och träna 3-4 pass i veckan.

ex

Pass A:

bänkpress 5x5 (när du klarar 5reps i varje set så höjer du vikten)
rodd 5x5
axelpress 3x8
latsdrag eller chins/pull ups 3x8
stångcurl 3x8
liggande tricepspress 3x8

Pass B:

knäböj 5x5
raka marklyft 3x5
utfall 2x12
leg curl 3x8
vadpress 4x8
mage 4x8-12

kan tex tränas mån-ons-fre.

se till att ngn kunnig visar dig hur övningarna ska utföras (även om du tror att du gör rätt).

anytime
2009-10-08, 10:42
De schemat är det en volym schema eller vad e det för sorts? kan du berätta lite om den :)

anytime
2009-10-08, 11:46
De schemat är det en volym schema eller vad e det för sorts? kan du berätta lite om den :) tillexemple på bänkpress vf är det inte bättree köra istället 3*6? samma sak på roddo knäböj? e det okej o börja med sån schema efter man hara bara tränat 1 och en halv månad?

kjell33
2009-10-08, 12:59
Gör inte allt så svårt. Följ commandos förslag.