handdator

Visa fullständig version : Hjärtat i otackt av löpning?


Mr.Sarkastisk
2009-10-06, 22:00
Hejsan!

Undrar om hård fysisk ansträngning kan resultera till att hjärtat slår i otakt? Jag var nämligen ute och sprang igår, det var relativt länge sedan sen sist. Jag pushade mig till max precis som jag brukade.

Hela natten när jag skulle sova så slog hjärtat i otakt och då och då steg även pulsen relativt mycket. Jag kunde knappt sova på hela natten och precis när jag somnat in så kände jag hur hjärtat slog, som fick mig att vakna, gång på gång..
Jag vill också tillägga att jag stressade en del under dagen.

Någon som har något tips eller liknande på vad det kan vara? Detta har i princip aldrig hänt mig förut.. Bör jag kolla upp det hos en läkare?

Tack.

Commando1980
2009-10-06, 22:09
kolla upp det hos en läkare. sen att pusha sig till max på första löppasset efter ett långt uppehåll är ju något man kan undvika.

Mr.Sarkastisk
2009-10-06, 22:12
kolla upp det hos en läkare. sen att pusha sig till max på första löppasset efter ett långt uppehåll är ju något man kan undvika.
Mm det får nog bli så. Ja, det kanske var lite dumt, men man lär sig utav sina misstag.

kjell33
2009-10-07, 07:49
Som en liten parentes kan det sägas att det finns ingen särskild fördel i att gå på max i löpning. Minst lika viktigt är att skaffa sig mil i benen. Inte minst för att minska skaderisken.

tsp
2009-10-07, 11:14
Extraslag är oftast helt normalt och ingenting att oroa sig för (dock går det inte att låta bli att oroa sig när hjärtat tar skutt titt som tätt). Det beror oftast på stress, högt koffeinintag, att man sovit dåligt. Osv.