handdator

Visa fullständig version : Träningsschema - Kritik & tips tack!


NTON
2009-10-05, 18:56
Hej! Jag är en relativ nybörjare på gymmet men nu har jag köpt mitt årskort och efter två veckors träning börjar jag bli taggad. Jag tänkte lista mina mål - för de kommande 8 månaderna (till sommaren) - och min träning, så får ni gärna säga om det låter realistiskt och ge mig diverse tips.

Längd: 180cm
Vikt: 73kg

Mål
Må bättre, förbättrad kondition osv.
Väldefinerad arm- och bröstmuskulatur
"Sexpack"
-2kg fett
+5kg överkroppsmuskler
Sammanfattat öka i muskelmassa men framför allt få väldefinerade muskler

För tillfället tränar jag med ca 10kg hantlar och ca 45kg bänkpress så ni får en aning om ungefär hur tanig jag är :)

Träning

Måndag 20.00 gym, värmer upp 10min på löpbandet och kör 3x6-8 hantlar(biceps), 3x6-8 bänkpress, 3x6-8 axelpressen , 3x6-8 ryggdrag och 3x30 situps

Tisdag specialidrott i skolan 1,25 timmar

Onsdag 20.00 gym, värmer upp 10min på löpbandet och kör 3x6-8 hantlar(biceps), 3x6-8 bänkpress, 3x6-8 axelpressen , 3x6-8 ryggdrag och 3x30 situps

Torsdag specialidrott i skolan 1,25 timmar

Fredag 20.00 gym, värmer upp 10min på löpbandet och kör 3x6-8 hantlar(biceps), 3x6-8 bänkpress, 3x6-8 axelpressen , 3x6-8 ryggdrag och 3x30 situps -

Söndag eventuellt pass på löpbandet 30min

(varje gympass avslutas med en proteinshake)

Vad tror ni? Behöver jag träna mer eller kommer jag uppfylla mina mål på ca. 8 månader?

BB1942
2009-10-05, 19:29
Du borde köra ben, eller tycker inte du att dom delarna tillhör din kropp?

Petoria
2009-10-05, 19:40
Det finns fler muskler i kroppen än bröst, triceps, axlar, biceps... Att dessutom träna samma muskler varannan dag känns inte särskilt smart

johanhej
2009-10-05, 19:41
skoja ensidig träning. oavsett upplägg så blir det mål väldigt svårt att uppnå på 8 månader.

Petoria: inget fel på helkroppspass. Personligen så har jag växt absolut bäst med detta.

NTON
2009-10-05, 20:02