handdator

Visa fullständig version : Fråga om träning och aminosyror


tankz
2009-10-05, 00:25
Hejsan.

Visste inte var jag skulle lägga tråden, då den innehåller en fråga som är kopplat både till träning och till kosttillskott men jag testar här.

Har haft problem att utveckla min triceps, men sliter hårt nu med den.
Kör axlar/triceps under ett pass, förr har jag inte tränat underarmar specifikt men hade tänkt börja med det nu.

När jag kört färdigt axlar och triceps så var oftast passet slut för mig innan, men nu tar det typ 15 min extra pga att jag ska köra 6 set underarmar i slutet, så aminosyrorna får vänta 15 min efter tricepsträningen är slut, istället för direkt efter som när jag inte tränade underarmar.

Spelar det någon roll egentligen om man tar aminosyrorna direkt efter triceps träningen, kommer de ge bättre resultat än om man kör underamrar efter triceps och då tar aminosyror? Rimligtvis borde det ju spela roll eftersom triceps får vänta 15 min med aminosyror istället för direkt efter.

Tack, undrar över detta. Känns logiskt att de borde vara dåligt o vänta 15 min, eftersom de oftast står att man ska ta aminosyror direkt efter passet så,.

Tack!

Troll
2009-10-05, 00:42
Ingår inte underarmsträningen i passet??

Ta aminosyrorna efter passet, det är garanterat inget du kommer märka någon skillnad av i dina triceps!! ;)

Zooy
2009-10-05, 00:46
Har svårt och se att du skulle märka av någon skillnad på den korta tiden, och vi kan ju vända på det och säga att det är dåligt för dina axlar eftersom det tar längre tid för dig att få i aminosyror eftersom du ska köra triceps...

Summa sumarium tror inte du märker någon som helst skillnad så länge du fortsätter ta det efter träningens slut...

HMB
2009-10-05, 05:13
Står på min EsaProförpackning att man ska ta det cirka en timme efter träningen, så det gör nog inget om du tar dom "15 min senare" :)

Scratch89
2009-10-05, 07:33
Nej, det spelar ingen roll. Proteinsyntesen är kraftigt undertryckt upp till en timma efter passet.

Ulf A Big
2009-10-05, 08:52
Var det inte så att vid den sista studien kring EAA/BCAA drack man visst blandningen under passet?

tankz
2009-10-05, 10:28
okej tack :D

följd fråga ;D spelar det någon roll om passet är 60 eller 90 minuter? :)

Medusa
2009-10-05, 10:59
okej tack :D

följd fråga ;D spelar det någon roll om passet är 60 eller 90 minuter? :)

Ja..

zharz
2009-10-05, 17:11
Ja..

Ojojoj, du slår på stort i dag!

Förklara gärna vad som skiljer och varför*gah!*

Halldin
2009-10-05, 17:55
Ojojoj, du slår på stort i dag!

Förklara gärna vad som skiljer och varför*gah!*
Mördarhormonet kortison kommer och bryter ner all ens muskelmassa...

BobaFett
2009-10-05, 21:28
Spelar det någon roll egentligen om man tar aminosyrorna direkt efter triceps träningen, kommer de ge bättre resultat än om man kör underamrar efter triceps och då tar aminosyror?

Tack!

Det är nog skitsamma om du tar det efter passet eller inte, det är innan/under passet som du får mest effekt.

thompaboy
2009-10-05, 21:35
Oavsett vilket alternativ som är bäst lär det knappast kompensera för ett dåligt träningsupplägg eller taskiga genetiska förutsättningar för att bygga triceps.

BobaFett
2009-10-05, 23:42
Oavsett vilket alternativ som är bäst lär det knappast kompensera för ett dåligt träningsupplägg eller taskiga genetiska förutsättningar för att bygga triceps.

blablablabla oavsett hur bra genetiska förutsättningar, träning etc. du har så spelar det ingen roll om du inte andas.

thompaboy
2009-10-06, 06:03
blablablabla oavsett hur bra genetiska förutsättningar, träning etc. du har så spelar det ingen roll om du inte andas.

Ja? Om jag hade svårt att utveckla en viss muskel skulle jag börja med att utvärdera övningar och utförande. Kanske TS redan gjort men det förtäljer ju inte historien här.