handdator

Visa fullständig version : volym- respektive styrketräning / samt mage.


hejduck
2003-09-02, 22:23
hej hallå.

undrar över skillnaden mellan volym- och styrketräning.
alltså inte det uppenbara att det ena ger volym coh det andra styrka:thefinger , utan hur man utför dessa två olika på bäst sätt, med inriktning på volym eftersom det käns mest relevant.

skulle vara bra om nån då kunde ge lite grundligare info om träningsätt, effekter, konsekvenser och bieffekter (?).

ja, jag har sökt, blev inte mycket klokare av det.

kan ju tillägga att jag inte direkt är styrkelyftare utan kanske mer tränar av ytliga skäl, dock inte enbart.



del 2.

läste en liten snutt om att få, tyngre set för magen ger en s.k. bb-mage, alltså stor och utåtputande.. och att fler set då skulle ge en slankare midja..

stämmer det?
isf, hur tränar jag då magen på bästa sätt för att bibehålla slankheten?


tack och puss å sånt.

jwzrd
2003-09-02, 22:36
När mina muskler blir starkare så blir dom större, vet inte hur du gör men .. :)

Castro
2003-09-03, 09:30
Det där med magträningen tror jag inte ett skit på. Träna den som vilken muskel som helst, skaffa stora rutor och det kommer att se bra ut. Att magen putar utåt beror inte på musklerna utan magens innandöme som växt sig en aning större med hjälp av tillväxtshormoner.

Pressarn
2003-09-03, 10:26
Kör 300 setups, 15 set varje dag så får du en slank midja! Därför att du kommer bryta ner alla muskler som eventuellt kan sticka ut lite (hemska tanke).
Men allvar, som castro säger, träna magen som alla andra muskler.

andersw
2003-09-03, 22:40
Situps är ganska intressant, man hör hela tiden om folk som gör mängder med situps varje kväll, men till vilken nytta?!

Man vill ha rutmage, ok.

För det första kan man inte punktförbränna fett så göra miljoner situps är ganska ineffektivt, satsa på morgonpromenader istället!

För det andra så har alla magrutor, dom syns bara olika mycket. Som dom säger, kör som andra muskelgrupper, få reps så växer magmusklerna och synns bättre.

Kombinerad fettförbränning och öka muskelvolym = magrutor, för eller senare!

//Anders

shirunai
2003-09-04, 07:27
Originally posted by Castro
Det där med magträningen tror jag inte ett skit på. Träna den som vilken muskel som helst, skaffa stora rutor och det kommer att se bra ut. Att magen putar utåt beror inte på musklerna utan magens innandöme som växt sig en aning större med hjälp av tillväxtshormoner.

min mage står ut också, även vid lågt bf och jag har inte tagit nåt...

200sx
2003-09-04, 07:31
Originally posted by shirunai


min mage står ut också, även vid lågt bf och jag har inte tagit nåt...


Min oxå:confused:

andersw
2003-09-04, 07:39
Originally posted by 200sx



Min oxå:confused:

gener?

King Grub
2003-09-04, 09:34
En normal människas mage är inte platt. Inre organ och muskler tar plats.

Assazel
2003-09-04, 09:41
tror de definierar platt med symmetri till bröstkorgen. Alltså sticker ut mindre.

shirunai
2003-09-04, 09:45
nej det är mina gener vi säger att från sidan om jag är avslappnad är är magen 50% större än bröstkorgen...även vid lågt bf liten ölmage med magrutor....så har jag haft det när jag var liten och mager (180 ca 55-60kg)

stefannn
2003-09-04, 10:37
Originally posted by shirunai
nej det är mina gener vi säger att från sidan om jag är avslappnad är är magen 50% större än bröstkorgen...även vid lågt bf liten ölmage med magrutor....så har jag haft det när jag var liten och mager (180 ca 55-60kg)


jag har det lika illa magen putar ut men nåt fett får man inte tag i det är stenhård.... knäppt det där..

core
2003-09-04, 15:32
fan skulle se ut som en anka om min mage blev större :cryout:
förbannade svank :D

Pressarn
2003-09-04, 21:58
Originally posted by stefannn



jag har det lika illa magen putar ut men nåt fett får man inte tag i det är stenhård.... knäppt det där..
Du har inte mycket underhudsfett men fettet runt bukorganen däremot, det är det fettet som gör att man får en ölmage.

Castro
2003-09-05, 14:01
Enda sättet att bli kvitt edera problem är väl att bygga större tuttar!

stefannn
2003-09-05, 14:08
men det är pondus med lite ölmage...