handdator

Visa fullständig version : Deff och energidryck :)


Quzham
2009-10-04, 13:56
Tjena kolozzeum!

Borde inte energidryck vara bra om man deffar, för de drar vel igång ämnesomsättningen pga koffeinet?

Om vi räknar bort dom ca 120kcal som är i energidryckan.

Tacksam för svar :)

dream_theater_
2009-10-04, 13:59
Du tjänar nog mer på att låta bli energidrycken.. :)

Ch4rles
2009-10-04, 13:59
Annars finns ju koffein i annat än energidryck, även rent i tablettform. Det finns också sockerfri energidryck.

Marcüs
2009-10-04, 15:08
Monster Lo-carb är rätt nice som energidryck på diet. 5,2 kcal/100ml har jag för mig.

Kimball
2009-10-04, 17:40
lightfulredbull i form av Powerking @hemköp rockar. Mer kolsyra än Redbull annars identisk smak.

Cerberus
2009-10-04, 18:33
vad fan e poänge med att dricka energidryck om det inte innehåller mycket energi, dvs kcal?

så länge energiunderskottet hålls så spelar det knappast någon roll. Om ork-energi önskas så tycker jag det e vettigare att dricka kaffe, koffeinpiller eller dylikt. L-tyrosin och koffeinpiller gör susen för mig iaf.

Morty
2009-10-04, 20:07
vad fan e poänge med att dricka energidryck om det inte innehåller mycket energi, dvs kcal?

så länge energiunderskottet hålls så spelar det knappast någon roll. Om ork-energi önskas så tycker jag det e vettigare att dricka kaffe, koffeinpiller eller dylikt. L-tyrosin och koffeinpiller gör susen för mig iaf.

Gott, lyxigt, gör en pigg, finns i kalorifria varianter dessutom. Sjukt värdefullt på diet, enligt mig.

Eddie Vedder
2009-10-05, 05:42
vad fan e poänge med att dricka energidryck om det inte innehåller mycket energi, dvs kcal?

så länge energiunderskottet hålls så spelar det knappast någon roll. Om ork-energi önskas så tycker jag det e vettigare att dricka kaffe, koffeinpiller eller dylikt. L-tyrosin och koffeinpiller gör susen för mig iaf.

Jag kan bara hålla med. Skulle aldrig dricka energidryck oavsett mål, möjligtvis under ett riktigt långpass någon gång om jag var säker på att magen klarar det.

Köp t.ex. Rage X2 eller KCG är mitt tips om du vill boosta energin.

padman
2009-10-05, 06:53
Tjena kolozzeum!

Borde inte energidryck vara bra om man deffar, för de drar vel igång ämnesomsättningen pga koffeinet?

Om vi räknar bort dom ca 120kcal som är i energidryckan.

Tacksam för svar :)

dricker powerking sugarefree, fungerar utmärk!
taurin, koffein ftw!

mattilainen
2009-10-05, 11:31
Tror absolut inte det pådraget som koffeinet skapar ska göra av med mer än vad energidryckens innehåller i energi.. Ta koffeintabletter istället eller är det bara så att du vill dricka dom? Isf, gör plats för dom-