handdator

Visa fullständig version : Behöver hjälp med tekniken.


Big.A
2009-10-03, 21:25
Jag skulle behöva hjälp med min teknik i knäböj och marklyft.
Har stela/orörliga fotleder, höftböjar och vader.
Streching är ju ett alternativ för vader och höftböjen (ge förslag på strech övningar också) men vet någon några bra övningar för fotlederna?

Ska försöka fixa en film så ni kan se vad de är jag måste bygga på, men vad jag kan förklara nu är att jag kommer inte ned med rumpan riktigt och kan inte hålla svanken så bra längst ner.

Hjälp mig *gah!*

Black Star Abyss
2009-10-03, 22:05
Att höja hälarna i knäböj funkar jättebra för mig. Prova stå på en planka eller ett par viktskivor.

Big.A
2009-10-03, 22:18
Att höja hälarna i knäböj funkar jättebra för mig. Prova stå på en planka eller ett par viktskivor.

Har prövat, kommer fortfarande inte så djupt som jag vill komma, plus att jag skulle verkligen vilja klara tekniken och skippa alla "hjälpmedel"

Th0rn
2009-10-03, 22:19
Jag har hallux rigidus i båda fötterna samt för korta hälsenor så jag förstår ditt problem.

Det som hjälpte mig var att börja böja i smithmaskin och gå så djupt jag klarade av, det hjälpte mig att placera fötterna lite längre fram än i vanlig böj (bra eller anus för kroppen, det funka för mig), det bättrade på min teknik och stretchade allt som behövdes stretchas för att sedan klara av det med fristång.

Big.A
2009-10-03, 22:39
Jag har hallux rigidus i båda fötterna samt för korta hälsenor så jag förstår ditt problem.

Det som hjälpte mig var att börja böja i smithmaskin och gå så djupt jag klarade av, det hjälpte mig att placera fötterna lite längre fram än i vanlig böj (bra eller anus för kroppen, det funka för mig), det bättrade på min teknik och stretchade allt som behövdes stretchas för att sedan klara av det med fristång.

Hur länge körde du så och med vad för vikt (% av max) ?

timson
2009-10-03, 22:47
Det som hjälpte mig var att börja böja i smithmaskin och gå så djupt jag klarade av, det hjälpte mig att placera fötterna lite längre fram än i vanlig böj (bra eller anus för kroppen, det funka för mig), det bättrade på min teknik och stretchade allt som behövdes stretchas för att sedan klara av det med fristång.

Precis det här gör min brorsa också, han kommer ner mycket längre nu än när han började med knäböjen med planka under fötterna på fri stång.
Någon månad till så kanske han kan börja köra med den fria stången och komma ner så djupt som han vill.

Så +1

Th0rn
2009-10-03, 23:13
Jag körde så ganska hårt i en månad med så tungt knäna pallade..

stahlberg
2009-10-05, 15:31
Det kunde vara till fördel att ha med en film när man begär teknikhjälp...

Big.A
2009-10-05, 16:17
Det kunde vara till fördel att ha med en film när man begär teknikhjälp...

Ska försöka fixa en film till nästa vecka :)