handdator

Visa fullständig version : Hjälp Tomten!


Tomten
2003-09-02, 19:36
Nu är tomten ledsen.

Eller inte direkt :D

Fast lite tips skulle sitta fint. Har väl trott att jag lärt mig något under dom närmare två åren jag tränat, men jag skulle behöva lite kosthjälp.

Nu äter jag ungefär så här (exempel dag)

Frukost (7.30) : 8 DL Fil, 70-100 g branflakes, 1 vitamineral

Lunch : (11.00) 2 DL Parboiled Ris, 100-150g kyckling, grönsaker, vatten

Träning : (11.00-13.00) Proteindrink, skumgodis eller dextropur

Middag : (17.00-18.00)200G köttfärs, 200 g pasta, grönsaker

Mellanmål : (21.00)Protein drink (4DL mjölk, 30g protec, 1 dl vatten)

Kvällsmål : (23.00) En burk tonfisk (120 gram) nån matsked olja till.

Tror jag ligger kring 2200 - 2500 KCAL

väger mellan 95-97 Kilo (står i stampar på den vikten) Skulle vilja gå ner lite så jag får fram rutorna och kan köra dips och chins med bättre resultat (speciellt chins). Skulle vara kul att kunna köra så många dips att jag kan köra med belastning (vikter alltså).

Tror jag behöver gå ner kring närmare 10 kilo för få en bra trivselvikt och endå inte vara rå-deffad.

Tränar 3-4 gånger i veckan (3 när jag e mesig o inte kör ben :em: )

Cyklar till och från komvux och sporthallen (kanske 6-9 kilometer om dagen).

ivandrago
2003-09-02, 19:50
mina tips:

1. minska på kolisarna, öka protteintaget
2. blanda ej kolisar och fett
3. kör högintensiv konditionsträning

Detta borde göra susen. Sedan om du vill finlira så kan du börja dagen med mycket kolisar och protte för att sedan successivt minska på kolisintaget för att mot kvällen endast äta protte + fett.

Men vikten av hård konditionsträning ska ej underskattas!!

Förvänta dig inga ökningar på gymmet så länge du ligger lågt på kolisar, men du borde åtminstone inte minska i styrka speciellt mycket.

Tomten
2003-09-02, 22:02
Originally posted by ivandrago
mina tips:

1. minska på kolisarna, öka protteintaget
2. blanda ej kolisar och fett
3. kör högintensiv konditionsträning

Detta borde göra susen. Sedan om du vill finlira så kan du börja dagen med mycket kolisar och protte för att sedan successivt minska på kolisintaget för att mot kvällen endast äta protte + fett.

Men vikten av hård konditionsträning ska ej underskattas!!

Förvänta dig inga ökningar på gymmet så länge du ligger lågt på kolisar, men du borde åtminstone inte minska i styrka speciellt mycket.

Behöver jag verkligen mer protein? Jag ligger ju kring 190-220 gram om dagen. Hur mycket mer?

Högintensiv konditionsträning? Typ intervall på cykel eller löpband? Hur länge? Hur många ggr i veckan är nog? Har inte alls bra kondis :cryout:

King Grub
2003-09-03, 05:30
Originally posted by Tomten

Högintensiv konditionsträning? Typ intervall på cykel eller löpband? Hur länge? Hur många ggr i veckan är nog? Har inte alls bra kondis :cryout:

Där har du nog en stor bov. Intervaller är toppen. Formen av motion kan du välja efter tycke, smak och möjlighet, bara pulsen kommer upp. I början lär du halvdö efter 10 minuter om du inte har bra kondis, men den ökar snabbt, och du kan försöka arbeta dig upp. 3-5 ggr per vecka kanske, 30 sekundersintervaller, men det finns inga fasta regler.