handdator

Visa fullständig version : Get my Work Out ON!


AlexS
2009-10-03, 11:02
Tja! Jag är ny här så kort information om mig:

Jag heter Alex och bor i Göteborg. Har inte tränat ordentligt och regelbundet under en längre period på kanske 4 år. Dock har jag haft flera "nu jävlar" moments som kanske hållt i 1-2 max 3 månader per gång.

Den här gången ska jag försöka göra rätt för mig. Börja ordentligt och bygga en bra bas. Inte bara få flipp och försöka köra arslet av mig tills jag kämpat så hårt att jag hatar gymmet och slutar.

Jag läste runt i best of och fann detta Nybörjarprogrammet (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=9555) som verkar helt vettigt och verkligen känns som ett bra sätt att bygga rätt vanor och rätt inställning, samtidigt som det verkar finnas en logisk trappa för ökning av intensitet.

Detta är då min journal och jag ska vänta med att lägga upp bilder. Det är en lördag så jag ska ta mig utåt en 20-25 minuter och jogga, så får det räcka för den här veckan (joggade i måndags också, inte gymmat än).

Imorgon är det söndag och då får jag lägga upp en bild och även göra en trepunkts mätning med min Accu-measure.

Mina joggningspass kommer jag köra i ronder, då jag märkt att det är skönast för mig. Det innebär att jag joggar i 4a minuter och promenerar i 1 minut och så håller jag på så i 4 ronder och med uppvärmning och nedvärmning så får jag in en 25-30 minuters jogging.

Mitt mål är att om 4 månader så ska jag vara helt bekväm och van vid att utföra en 4 styrkepass i veckan och 3 joggingpass (helst under lunchen på jobbet). Hur jag äter och hur jag ser ut är inte så viktigt under dessa månader som hur jag mår. Jag vill börja känna mig aktiv, konsekvent och disciplinerad med träningen. Deadline är 7e Februari

Först efter dessa 4a månader tänker jag bry mig om hur jag ser ut och kost. Det kommer vara slutet av vintern så inför våren ska jag då träna inför sommaren och en beachlook.

Det var allt för idag. Nu ska jag ut och jogga en 25minuter.

- Alexander

AlexS
2009-10-05, 20:46
Yepp!

Då var det måndag och därmed också dags för min första träning.

Jag var ute och joggade. Det såg ungefär ut så här

5min jogg
2min vila (vila=halvsnabb promenad)

4min jogg
1min vila

4min jogg
1min vila

4min jogg
1min vila

och 5 minuters jogg.

Sammanlagt höll jag på i 27minuter. Sen så promenerade jag hem tillbaka, fast tog en liten genväg. Promenaden tog 31minuter. Så jag var ute i 58min.

har inte lagt upp bilder än. Igår var en väldigt seg men ändå hektisk dag och idag har det vart likadant. Ärligt talat så orkar jag inte ordna det vilket låter fett weird, men ah... Jag fixar det efter att jag har duschat.

- Alex

AlexS
2009-10-05, 21:07
Bild på mig tagen Måndag den 5e oktober 2009 66017

AlexS
2009-10-14, 10:46
Vecka 2 då.

Igår var jag ute och joggade. Det såg ut så här:

5min jogg 4min jogg 4min jogg 4min jogg 4min jogg 5min jogg
2min vila 1min vila 1min vila 1min vila 1min vila


Sammanlagt jogga jag i 26 minuter. Men jag var aktiv i 32minuter, sen gick jag hem som blev en promenad på 50minuter.