handdator

Visa fullständig version : Hantelpress + hantelflyes - Kombinerat set


Axooot
2009-10-01, 20:52
Tjena , följer en guide som jag köpt på internet och är inne på min 3 vecka. The maximum muscle guide heter den. I den står det att jag ska köra Hantelpress + hantelflyes i ett kombinerat set 4 RM . Kan ni förklara för mig så vore det tacksamt. Tack på förhand!

Dawwe7
2009-10-01, 20:59
Samma som du gjort vecka 1 och 2 fast med med en tyngd du bara orkar max 4 med i hantelflyes iställer för 8 respektive 6 sex reps. Hur går det annars? Känns programmet bra, fått några ökningar? Själv är jag inne på sjätte veckan har gått från 53.5 till 58 kilo :) Spinkig? yep*gah!*

Axooot
2009-10-01, 21:01
Samma som du gjort vecka 1 och 2 fast med med en tyngd du bara orkar max 4 med i hantelflyes iställer för 8 respektive 6 sex reps. Hur går det annars? Känns programmet bra, fått några ökningar? Själv är jag inne på sjätte veckan har gått från 53.5 till 58 kilo :) Spinkig? yep*gah!*


Har lite problem med det. Är mycket man ska tänka på. Men hur ska man utföra själva övningen med kombinerat set? Tycker du själv att det ger något?

Axooot
2009-10-02, 08:06
vibb

z_bumbi
2009-10-02, 08:08
Fråga den som skrivit programmet. Det är ju bara han som vet hur han har tänkt och ev ändringar som kan göras som fortfarande gör att du följer programmet som han har tänkt.

Ulf A Big
2009-10-02, 08:16
Tjena , följer en guide som jag köpt på internet och är inne på min 3 vecka. The maximum muscle guide heter den. I den står det att jag ska köra Hantelpress + hantelflyes i ett kombinerat set 4 RM . Kan ni förklara för mig så vore det tacksamt. Tack på förhand!

Kan det vara att han menar att du ska klara 4 reps hantelflyes(på 4RM vikten) och efter det fortsätter du med hantlarna att köra hantelpress?

Om jag känner Jocke rätt så är det säkert så han menar i häftet.

Axooot
2009-10-02, 08:22
Kan det vara att han menar att du ska klara 4 reps hantelflyes(på 4RM vikten) och efter det fortsätter du med hantlarna att köra hantelpress?

Om jag känner Jocke rätt så är det säkert så han menar i häftet.

okej. men 4 RM? Ska jag precis klara 4 Reps då? Och ska jag klara 4 reps på hantelpressen med?

Ulf A Big
2009-10-02, 08:43
okej. men 4 RM? Ska jag precis klara 4 Reps då? Och ska jag klara 4 reps på hantelpressen med?
Det låter inte rimligt jag antar att du fortsätter med samma vikt(hantlar) och kan bli ca 8-12 reps i hantelpressen med den vikten.

Axooot
2009-10-02, 09:00
Det låter inte rimligt jag antar att du fortsätter med samma vikt(hantlar) och kan bli ca 8-12 reps i hantelpressen med den vikten.

okej , tack!

Lando
2009-10-02, 09:50
Jag tror tanken är:
1. Hantelflyes med en vikt där du precis klarar 4, kör till fail.
2. Fortsätt med att pressa upp och köra flyes på vägen ner till du når fail i den negativa fasen.
3. Kör press till du når fail i det.

För mig brukar det bli ungefär 4+3+2 eller nåt liknande.

Det är i alla fall det Bartoll menar i sin Body transformatioin guide, men om du är osäker kan du ju prova att läsa i boken för det står med 100% säkerhet där.

mattilainen
2009-10-02, 10:04
aldrig förstått mig på när man köper en guide? Finns så sjukt många bra guider som är gratis..

Mourten
2009-10-02, 10:14
De e inte specialbröst övningen då?
Man kör hantelpressar med hantlar i en cablecross ställning och fäster från nedre maggen 2 snören som man knyter i armen, så de blir hantelpress med med extra flyes vikt lixom.