handdator

Visa fullständig version : Gasp gym straps - hur använder man dem?


Masse
2003-09-02, 16:57
Kan någon ge en BRA förklaring för en korkad östgöte som jag, hur man använder dessa korrekt? Ex. vid träning i ett chins-rack?

En idiotsäker steg-för-steg-förklaring vore på sin plats! :thumbup:

Tack på förhand!

http://www.gasp.nu/gasp031/image/sid4-5/image4.jpg

King Grub
2003-09-02, 17:04
http://www.bodybuilding.com/fun/strapsvid.htm

Kebab-Arne
2003-09-02, 17:06
Tre länkar i detta ämne finspångarn!

http://www.bodybuilding.com/fun/strapsvid.htm

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=11851&highlight=dragremmar

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=6527&highlight=dragremmar

Masse
2003-09-02, 17:42
:em: Jag måste vara förbannat korkad, men jag får inte till det, trots den där instruktionsvideon. :cryout:

Så om någon kan skriva ihop en fullständig steg-för-steg-beskrivning (sätt in handen si eller så, vira bandet si eller så, in med bandet i öglan si o så, bla bla) skulle jag bli glad.. :love:

spas
2003-09-02, 17:48
Sätt fast dem så händerna fastnar i stången bara. Kan göras på olika sätt och alla funkar.

Martin
2003-09-02, 17:53
Kan göra ett försök till förklaring.

1. Stoppa in handen i öglan så att remmen hänger på armen.

2. Greppa stången (då hänger remmen rakt ner).

3. Snurra remmen runt stången (ett eller två varv) underifrån och lägg remmen under tummen. Knip åt med tummen för att hålla remmen på plats.

Det kan behövas lite träning innan man får till det :bpump:

Masse
2003-09-02, 18:08
Originally posted by Martin
Kan göra ett försök till förklaring.

1. Stoppa in handen i öglan så att remmen hänger på armen.

Från vilket håll? :em: Och sen undrar jag om inte den lösa änden också ska in genom öglan på nåt sätt?

Dessutom är ju den fasta öglan så jäkla stor. Borde den inte sitta rätt tight mot handlederna? Annars känns det som att det är händerna man drar med likförbannat?

Åhh jag hatar sånt här. Man känner sig så korkad - och frustrerad! :insane: :cryout:

Officer
2003-09-02, 18:14
Masse: be någon som använder straps i gymmet visa dig, det är det enklaste, jag lovar!

Ervin
2003-09-02, 18:18
ska man köpa läder straps eller tyg straps... mina tyg börjar bli ganska så utslitna nu :(

Fartman
2003-09-02, 18:33
jag skulle välja läder, mycket bättre enligt mig iaf...
jag använder iofs inte remmar så mycket då jag har problem med att fästa båda två riktigt ordentligt, är lite jobbigt med tänderna..
men jag brukar iaf köra med remmar i hantelrodden, där ger dom mycket!

EiseltUK
2003-09-02, 18:44
Personligen tycker jag handkolvar är bättre. Ofta är strapsen lite för korta att binda fast i sängkanten. ;)

yxmannen
2003-09-02, 19:20
Originally posted by EiseltUK
Personligen tycker jag handkolvar är bättre. Ofta är strapsen lite för korta att binda fast i sängkanten. ;)

Stämmer bra det. Remmarna är däremot förträffliga att smiska med. Gärna nya remmar som är lite hårdare i lädret.

FUn-tex SSwinger
2003-09-02, 20:03
Gör ett försök att tränga mig igenom ditt skallben


1, trä in den avklippta delen i den färdiga öglan

2, nu har du en ny justerbar ögla, spänn denna hårt runt handleden, nu ska du ha ungefär 20 cm läderrem över, denna lindar du sedan runt handtaget på stången /etc , andvänd tänderna för att ytterligare spänna remmen tills handleden näst intill nuddar stången/what ever,sen kan du nog själv lista ut vart tummen skall placeras

Tompi
2003-09-02, 22:19
Originally posted by Funtex swinger
Gör ett försök att tränga mig igenom ditt skallben


1, trä in den avklippta delen i den färdiga öglan

2, nu har du en ny justerbar ögla, spänn denna hårt runt handleden, nu ska du ha ungefär 20 cm läderrem över, denna lindar du sedan runt handtaget på stången /etc , andvänd tänderna för att ytterligare spänna remmen tills handleden näst intill nuddar stången/what ever,sen kan du nog själv lista ut vart tummen skall placeras

Läderremmarna är nitade så man behöver inte trä igenom remmen! Bara att stoppa in handen!

FUn-tex SSwinger
2003-09-03, 07:50
Originally posted by Tompi


Läderremmarna är nitade så man behöver inte trä igenom remmen! Bara att stoppa in handen!


Det är väl trots allt en smak fråga.

Nitrometan
2003-09-03, 09:13
Det finns många sätt att använda remmarna. Alla funkar. Prova.
Jag föredrar läder framför tyg. Förut tyckte jag att de där i tyg verkade bra, men efter att ha dragit av två par så håller jag mig till läder. Jag köpte mina nuvarande remmar av Yngve Wahlander och han har dragit 400 med sina läderremmar. Då vet man att det är rejäla grejer.
Han har förresten inte nitat sina läderremmar då niten förkortar livslängden på dem och även utgör en riskfaktor vid de riktigt tunga lyften.

Tompi
2003-09-03, 14:22
Originally posted by Funtex swinger



Det är väl trots allt en smak fråga.

Nä! Det du menar är väl dom vanliga tygremmarna som man trär remmen genom en liten ögla och då får öglan man stoppar handen igenom. Läderremmarna på bilden ovanför är nitade, därmed är den öglan klar!

FUn-tex SSwinger
2003-09-03, 17:03
Originally posted by Tompi


Nä! Det du menar är väl dom vanliga tygremmarna som man trär remmen genom en liten ögla och då får öglan man stoppar handen igenom. Läderremmarna på bilden ovanför är nitade, därmed är den öglan klar!

JAJA nu ligger hjärtatacken nära till hands, spelar ingen roll om de är nitade eller inte!

sanna bödybuilders trär in sludden o skapar sen sin egna lilla ögla, så har de gjort sen urminnes tid o så skall det förbli!

spas
2003-09-03, 17:29
Fast om man gör så med modelen på bilden blir det inget bra. De som gör lasso i har mycket mindre öglor från början.

Tompi
2003-09-03, 19:39
Originally posted by Funtex swinger


JAJA nu ligger hjärtatacken nära till hands, spelar ingen roll om de är nitade eller inte!

sanna bödybuilders trär in sludden o skapar sen sin egna lilla ögla, så har de gjort sen urminnes tid o så skall det förbli!

Om du menar att man gör en ögla runt stången har du helt rätt och vi missförstod varann. Men du skrev att man skulle göra en ögla att stoppa handen i och den finns redan!

FUn-tex SSwinger
2003-09-03, 20:37
Originally posted by Tompi


Om du menar att man gör en ögla runt stången har du helt rätt och vi missförstod varann. Men du skrev att man skulle göra en ögla att stoppa handen i och den finns redan!

Ögla runt stången? andvänd den som vanliga remmar, även om den är designad för att köras direkt ,så kommer det inte hålla iallafall det är min erfarenhet av såna där remmar,skär in i huden osv, ska man köra med en ögla ska man göra den själv !