handdator

Visa fullständig version : Kosttillskotts upplägg


rockhund
2009-10-01, 17:54
Hej!

Har precis tagit tag i träningen igen nu efter ett litet sommaruppehåll. Jag har köpt hem lite godissaker. Tänkte höra med er hur ni skulle lägga upp o ta kosttillskotten förhållande till träning, mat o sömn. Självklart har jag en plan hur jag ska ta dessa, men de kan vara intressant o höra lite med er där ute. Kanske ändrar jag lite på min plan.

Följande kosttillskott:

Protein = Micro whey 94%

Natt protein = Wrc night pro

Eaa = Esa pro

Kreatin = Creatin creatamax extreme

Pwo = No shotgun

Återhämtning = Carbo 136

Gainer = True mass.

Jag är 32år

Målet är att gå upp i vikt o muskelmassa

Tränar 5-6 dagar i veckan.

Jure
2009-10-01, 17:57
Vassle på morgonen / efter träning ( jag kör det även som mellanmål)
Gainer - efter träningen
Kreatin före och efter passet
Kaseinpulvret innan sänggående

Återhämtning ( vet ej vad det är? Är det snabba kolhydrater? )
No - shotgun är en pre workout ? Antar att den innehåller kreatin? Lite "onödigt" att köra båda kreatin och en produkt som innehåler kreatin. Men denna borde du köra innan träning.

sweaberg
2009-10-01, 18:25
Vassle och gainer efter träning Jure ? låter väl lite skumt.

Vassle på morgonen
PWO 40min innan pass
Esapro direkt innan pass
Gainer (ibland kanske med 5gram kreatin i) direkt efter pass
night pro innan läggdags
kreatinet kan du annars ta på vilodagar, då du inte använder PWO.

Carbo (om det är snabba kolhydrater) bör tas under eller efter träningspass, och efter får du redan i dig kolhydrater genom gainern, så ganska onödigt enligt mig.

Jure
2009-10-01, 19:02
Kan du säga vad det skumma är? Oftast innehåller Gainers mycket kolhydrater gentemot protein, även om jag inte är ett fan av just gainers ( kör "egen" malto+vassle så¨man får de mängd man vill ha )

rockhund
2009-10-01, 20:55
Återhämtning = Carbo 136 (snabba kolhydrater)

Vassle på morgonen / efter träning ( jag kör det även som mellanmål)
Gainer - efter träningen
Kreatin före och efter passet
Kaseinpulvret innan sänggående

Återhämtning ( vet ej vad det är? Är det snabba kolhydrater? )
No - shotgun är en pre workout ? Antar att den innehåller kreatin? Lite "onödigt" att köra båda kreatin och en produkt som innehåler kreatin. Men denna borde du köra innan träning.

rockhund
2009-10-01, 20:56
Tack för svar...:)! Gärna mer tips..:)!!

jontet
2009-10-01, 20:59
Eaa och kreatin är bra skit. pwo kan vara en kul grej. resten kan du skita i, orka planera hela sitt liv kring nån pseudovetenskaplig kosttillskottstiming

sweaberg
2009-10-02, 19:13
Kan du säga vad det skumma är? Oftast innehåller Gainers mycket kolhydrater gentemot protein, även om jag inte är ett fan av just gainers ( kör "egen" malto+vassle så¨man får de mängd man vill ha )

jag använder t.e.x gainer pro, och varje drink innehåller ca 28gram protein, en drink med endast vassle innehåller 20-30 gram protein. alltså är det ingen som helst idé att köra båda samtidigt?

Superior
2009-12-02, 15:52
Tjo grappar o töser,

Jag har inhandlat mig lite kosttillskott som jag nu skulle vilja ha lite proffshjälp att lägga upp hur intaget ska styras.

Mitt eget upplägg hade sett ut så här:

Träningsdagar:
Morgon Whey 80
30 min innan träning Rage
10 min innan träning Amino-Pro Essential
Efter träning Gainer
Kväll Whey 80

Icke träningsdagar:
Morgon/Kväll Whey 80

Ser detta ut som ett bra upplägg?

Självklart så kommer jag att sköta kosten däremellan och ta mina dagliga Omega3 och andra diverse vitaminer.

Jag har en burk med Creatine, ska jag även lägga in den i upplägget eller blir det lite "kaka på kaka" pga Ragen?