handdator

Visa fullständig version : Någon som tränar på Fryshusets gym med åsikter om gymet.


Fredrik_S
2009-10-01, 10:03
Någon som tränar på Fryshusets gym?
Hur är förmiddagarna där, mycket/lite folk?
Finns det saker där så man klarar sig?

Kischen
2009-10-01, 10:08
Någon som tränar på Fryshusets gym?
Hur är förmiddagarna där, mycket/lite folk?
Finns det saker där så man klarar sig?

Mojjmojj tränar där och aldrig hört honom säga något negativt ialf.

L-Sami
2009-10-01, 11:56
Lokalen är lång med lågt tak, fräsch källargym. Trevlig hörna med fria vikter. Hantlar upp till 50-60kg? Powerrack, böjställning, ett par bänkställningar, lutande bänkställningar, en del maskiner, några konditionsmaskiner, kabelkross osv. Tycker gymmet är bra faktiskt. Nu har jag inte tränat där regelbundet på flera år, men kan tänka mig att det är lugnt där på dagarna, det var det då när jag körde där.

barbafant
2009-10-01, 15:33
tror hantlarna går till 48 (väger greppet på fasta 0.5kg?). Två kabelcross. En motordriven höj-sänkbar 'grop/plattform'.
Gymet används även av eleverna på gymnasiet. Enl personal är det som lugnast från typ nio till två eller så, förmiddagar är alltså ettt bra val. En del elever tränar där på lektionstid, typ basketklasser odyl.
Det finns klädskåp men de kostar att låsa, går ej att ha eget lås på. Finns små värdeskåp mittemot kassan som man lägger en femma i och får tillbaka, rymmer en 9 tums netbook eller en liten ryggsäck.
Om du eller nån annan undrar över specifika maskiner så fråga, annars kommer jag väl att lista gymet i tråden för gym nån gång framöver.

barbafant
2009-10-01, 15:35
o, glömde. Det saknas några hantlar tyvärr. Viktskivor finns så det räcker precis, man kan få gå runt och leta lite, de finns ner till 0.5 iaf. Finns långa OL-stänger, kortare och z. Scottcurlställ finns, två st tror jag.

Mourten
2009-10-01, 15:39
Brorsan va där för nån månad sen å testade å sa att de va rätt kass, mkt snorungar som sprang runt å kaosade. Så han valde Gullmarsgym ist.

antonM
2009-10-01, 19:11
Brorsan va där för nån månad sen å testade å sa att de va rätt kass, mkt snorungar som sprang runt å kaosade. Så han valde Gullmarsgym ist.

mm det är trångt sen är det bara massa tunna basket lirare så man får ingen inspiration

L-Sami
2009-10-02, 05:41
mm det är trångt sen är det bara massa tunna basket lirare så man får ingen inspiration

Bättre det än groteska byggare med taskig attityd som stället kryllade av när jag började där. KRIS hade sin verksamhet där nere då, jag tyckte att alla var så aggressiva och otrevliga, ingen ordning alls, folk kunde komma hur som helst, ingen hade koll på vem som var medlem och inte. Tur att de rustade upp där och gjorde det till ett hederligt och trevligt gym. Frys är #1 of choice när det gäller vanlig styrketräning i Stockholm, stans bästa priser för engångsträning, 25kr på helgerna.

johanw
2009-10-02, 09:47
Enda negativa är att chinsräcker sitter helt tokigt och att taket är så lågt att inte ens en 150cms snubbe kan militärpressa.

barbafant
2009-10-05, 17:36
?? Jag får då upp min skivstång över huvudet iaf.

L-Sami
2009-10-05, 20:49
och att taket är så lågt att inte ens en 150cms snubbe kan militärpressa.

wtf :confused: