handdator

Visa fullständig version : Förkyld i över 2 månader


Blöjan
2009-09-29, 18:21
Som rubriken avslöjar har jag varit förkyld till och från i över 2 månader *gah!*
Började med att jag hade feber och ont i halsen.. Det gick över efter ca en vecka och jag kände mig frisk så gick jag och träna, vaknade dagen efter med halsont igen.
Vilade några dagar, kände mig bra och gick och tränade, fick ont i halsen igen. Så har det hållt på!
Varit hos läkaren, var inget speciellt utan bara att vila vilket jag har gjort.
Sköter kosten, vitamintillskott morgon och kväll + Kan Jang men inget hjälper.

Nån som har något tips vad man ska ta sig till? Vill ju träna :cryout:

lisaflisa2
2009-09-29, 18:33
Har du testat så att du inte har halsfluss eller så? Det var liknande för mig i höstas, förmodligen var det körtelfeber/influensa. Jag skulle, om det inte är halsfluss/influensa se till att inte konditionsträna på ett tag, men styrketräna är inte farligt i måttliga mängder (sa någon expert på någon sida, ska leta upp källan). Hittade detta också - kanske kan hjälpa:
http://www.fitness-magazine.com/mars02/sjuk.html

Hoppas det fixar sig!!

Blöjan
2009-09-29, 18:39
Har du testat så att du inte har halsfluss eller så? Det var liknande för mig i höstas, förmodligen var det körtelfeber/influensa. Jag skulle, om det inte är halsfluss/influensa se till att inte konditionsträna på ett tag, men styrketräna är inte farligt i måttliga mängder (sa någon expert på någon sida, ska leta upp källan). Hittade detta också - kanske kan hjälpa:
http://www.fitness-magazine.com/mars02/sjuk.html

Hoppas det fixar sig!!

Tack för svar. Dom kollade om jag hade streptokocker, vilket jag inte hade. Vet inte om dom ser om jag har halsfluss i samma veva?
Har inte kört nån kondition, bara styrke. Inge tungt heller utan bara så jag ska komma igång.

lisaflisa2
2009-09-29, 20:58
Det är samma sak tror jag (halsfluss/streptokocker). Då tycker jag bara du ska fortsätta köra styrke och inte tungt. Men om jag var du skulle jag gå tillbaka till läkaren (alt gå till någon ny) och verkligen be honom ta sig en funderare. Förmodligen är det bara något segdraget virus.. Segt jag fattar det.. :(