handdator

Visa fullständig version : Power Rack i Göteborg?


nio
2009-09-28, 21:54
Ska börja med Stronglifts 5x5 men har inget gymkort för närvarande. När jag ändå ska hitta nåt bra tänkte jag att jag lika gärna kan försöka hitta något med power rack, så att jag kan squatta ordentligt.

Finns det något Friskis & Svettis-gym som har power rack? Fördelen med t ex F&S är att jag kan ha kvar samma kort om jag flyttar - bor i Gamlestan men planerar flytt. Jobbar dock i centrum så centrala gym går också bra.

tsp
2009-09-29, 00:35
Sportlife backaplan har i alla fall.

Lars Brinkhoff
2009-09-29, 07:28
SATS Kungsgatan har ett. (Kompassen har en öppen variant, räknas det? Det kanske kallas "squat rack".)

mikaelj
2009-09-29, 08:42
Smith finns på alla Friskis, plus helt vanliga ställningar. Någon särskild anledning till att du inte kan göra böj "som vanligt"?

nio
2009-09-29, 08:52
Ok tack. SATS är nära jobbet, kunde vara smidigt, men hur är det där? Vet inte om det känns riktigt som min stil (glassigt?) fast det kanske bara är fördomar.

Arne Persson
2009-09-29, 09:04
Smith finns på alla Friskis, plus helt vanliga ställningar. Någon särskild anledning till att du inte kan göra böj "som vanligt"?

Vad är "som vanligt"? För mig är riktiga tunga djupa böj vanskliga utan ett powerrack.

nio
2009-09-29, 09:12
Smith finns på alla Friskis, plus helt vanliga ställningar. Någon särskild anledning till att du inte kan göra böj "som vanligt"?
Stronglifts 5x5 körs endast med fria vikter.

Power rack är ju inte livsnödvändigt, men jag tänkte att om jag ändå ska välja gym för en lång tid framöver kan det underlätta vid de flesta övningar jag ska göra, särskilt som jag inte har någon spotter.

Lars Brinkhoff
2009-09-29, 12:03
Ok tack. SATS är nära jobbet, kunde vara smidigt, men hur är det där? Vet inte om det känns riktigt som min stil (glassigt?) fast det kanske bara är fördomar.

Jag vet inte om det är glassigt, eftersom jag inte har så många andra gym att jämföra med. De flesta verkar väl vara normala människor. Jag brukar köra min träning och ignorera omgivningen.

Halldin
2009-09-29, 12:45
Slottskogsvallens gym (Marklandsgatan) har powerrack.

Det är ett styrkelyftargym (GKK håller till där) men även övriga motionärer finns där.

z_bumbi
2009-09-29, 12:46
Ska du satsa på att köra böj, mark mm för att bli starkare så varför inte träna på en styrkelyftsklubb när du ändå håller på? Då har du chansen att få hjälp med teknik och även passning om det behövs (av folk som kan passa).

http://www.gsk.nu/

http://www.wingan.net/gkk/

nio
2009-10-02, 13:35
Tack för alla svar!

Friskis & Svettis är praktiskt, finns både nära jobb och hem, så det blev där. Testade på Västra Hamngatan idag, de hade ett squat rack (om det nu var det).