handdator

Visa fullständig version : Sömn?


Ean
2009-09-28, 14:51
Hittade ingen bra del av forumet så det fick bli här:

Jag har problem ibland att somna, om jag lägger mig tidigare tar det bara ännu längre tid att somna. Jag funderade idag på om man kanske skulle börja med en middagslur på en timme per dag. I militären fick man lära sig att det bara tog en kvart att komma ned i djupsömn och börja återhämta sig men jag vet inte exakt om det är samma med hormoner och alla annat skit sömnen är bra för, i muskelbyggarperspektiv.

Någon som har lite kött på benen och delar med sig av sina kunskaper?

timson
2009-09-28, 17:12
Jag hade det här problemet för några veckor sedan, alltid varit uppe länge på natten under min gymnasietid och sen senare under lumpen och därefter arbetslösheten. Vilket resulterade i att jag gick upp senare och senare på dagarna också.

Sen för ca 2 veckor sedan tog jag tag i det här, började gå upp 8 även om det inte var något som skulle göras, även helger.
Då kunde det ta mellan 2-4 tim innan jag somnade och jag funderade på att gå till vrdcentralen och prata med någon.
Men nu när jaggår och lägger mig hyffsad tid och går upp runt 8 så somnar jag mycket lättare, tar väl runt 15-20 min nu.

NU vet jag inte om det har något samband alls, men det känns bättre och jag mår bättre nu.