handdator

Visa fullständig version : Mot nya rekord!


Sidor : [1] 2

princesss
2009-09-28, 11:46
Nu tänkte jag försöka mig på det här med träningsjournal!
Jag har läst många andras journaler så nu är det dags att komma ur garderoben!


Jag började träna styrketräning för ca tio år sen, men det var väldigt sporadiskt de 4 första åren. Jag kom nog inte igång på riktigt förrän jag hade gjort mitt första SM 2003.
Första gången jag testade bänk gjorde jag en 2a på 70 kg (och tyckte att jag var urdålig...-har insett att det nog var ganska bra! :em:)
Jag har tränat JuJutsu i ca 16 år, men har slutat med det för några år sen.

Jag började träna marklyft och benböj mer seriöst för ca 1-1½ år sen, innan dess var jag nästan aldrig över 100 kg ens. Det pga ryggproblem som jag dras med. Men sen jag började med det har ryggen blivit mycket bättre!:thumbup:
Jag ska bara lyckas få till det med dräkt också- så det blir några vettiga resultat att tala om!

Träningspers:

Benböj 180kg Lindor och bälte
Bänkpress 210kg Bänktröja
Marklyft 162,5kg Bälte


Tävlingspers:

Benböj 152,5kg Lindor och bälte
Bänkpress 192,5kg Bänktröja
Marklyft 162,5kg Bälte
Sammanlagt 500kg

princesss
2009-09-28, 12:10
Lägger in sista träningspasset så jag får testa funktionerna här!

BÄNK

Bänkpress

Fötterna i luften
10 * 20 kg
10 * 50 kg
10 * 70 kg
5 * 90 kg

Fötterna nere
4 * 100kg
2 * 110kg
2 * 115kg
1 * 120kg
1 * 122,5kg
2 * 110kg
2 * 110kg

Smal Bänk
6 * 70kg
4 * 90kg
1-2 * 105kg
2 * 100kg

Jag fick jätteont i vänster armveck så jag kunde inte köra något mer efter det här tyvärr. Nu efter någon dag har det gått över, men jag har haft det här problemet ett tag...hoppas verkligen det ger med sig!
Annars så kändes det jättebra idag- STARK IDAG!

130kg finsk sisu
2009-09-28, 12:13
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ vad roligt att du börjat skriva journal!
Stark som vanligt och du kan ju skriva ut om du tränat i Idrottshuset eller i uthuset! ;)

princesss
2009-09-28, 12:17
Kul att du blev såååå glad för att jag har kommit hit! Nu känns det genast väldigt bra!!!
Jag tränade hemma i uthuset!:hbang:
Har gym hemma som jag ska färdigställa från och med nästa vecka med hjälp av min snälla pappa!*cupid*

130kg finsk sisu
2009-09-28, 12:25
Bor du på Åland 365 dagar i året eller tänker du bo i Sverige oxå nåt?

princesss
2009-09-28, 12:28
Bor du på Åland 365 dagar i året eller tänker du bo i Sverige oxå nåt?

Jag har skrivit mig på Åland nu, så det är 365 dagar om året.
Ska starta upp mit företag här nu-läskigt! *spy*Och superkul!:hbang:

130kg finsk sisu
2009-09-28, 12:31
företag? Shit! Kul! Men Åland är en rätt företagsvänlig ö. Synd bara att det inte bor för mycket människor där precis. Skall du jobba med möbler eller blir det att sy? En webshop med specialsydda kläder torde göra succè!

Välkommen till Finland/Åland ms.L! Hälsa din robuste fästman!

princesss
2009-09-28, 13:23
företag? Shit! Kul! Men Åland är en rätt företagsvänlig ö. Synd bara att det inte bor för mycket människor där precis. Skall du jobba med möbler eller blir det att sy? En webshop med specialsydda kläder torde göra succè!

Välkommen till Finland/Åland ms.L! Hälsa din robuste fästman!

Jag kommer att starta en tapetserarverkstad där jag kommer klä om en massa saker! Kanske blir ett snickeri i slutändan! Vi får se vad som händer!:)

Tack, och jag ska hälsa honom!

princesss
2009-09-28, 13:32
Om du kommer hit nån gång kan du ta med din bänk så ska jag göra bättre stoppning till den!:hbang:

the_PL_man
2009-09-28, 13:36
Ännu en logg att följa.

Armvecksontet, är det kopplat till tröjanvändande eller inte?

princesss
2009-09-28, 13:47
Ännu en logg att följa.

Armvecksontet, är det kopplat till tröjanvändande eller inte?

Det tror jag inte..har hängt med sen jag bara tusen flyttlådor i somras...blev väl för utsträckt..
Min karl tror att det kan bero på benböjen, då jag håller smalt och tar i så kan sånt här uppstå..så jag ska försöka hålla bredare så får jag se om det slutar vara så här!:)

EkarN
2009-09-28, 14:05
Grymt med en journal!

hotmess
2009-09-28, 17:57
Jisses kvinna, du är verkligen sanslöst stark! Vilken förebild:) Jag vet inte ens vad jag ska skriva förutom att du är riktigt inspirerande.

Thunmarker
2009-09-28, 18:08
Äntligen!! *popcorn*

LindaS
2009-09-28, 19:53
Hej pinglan! Är det nu man ska få veta alla hemligheter? :)

princesss
2009-09-28, 20:06
Jisses kvinna, du är verkligen sanslöst stark! Vilken förebild:) Jag vet inte ens vad jag ska skriva förutom att du är riktigt inspirerande.

Nu känns det riktigt bra! Motivationen börjar återvända! Tackar ödmjukast!

Hej pinglan! Är det nu man ska få veta alla hemligheter? :)

Ha ha- Ät mycket mat- och kakor och bullar!*popcorn*

sweetkarolina
2009-09-28, 20:14
Träningspers:

Benböj 180kg Lindor och bälte
Bänkpress 210kg Bänktröja
Marklyft 162,5kg Bälte


Tävlingspers:

Benböj 152,5kg Lindor och bälte
Bänkpress 192,5kg Bänktröja
Marklyft 162,5kg Bälte
Sammanlagt 500kg

:eek: WOW!!!

Du upphör aldrig att fascinera mig om hur stark du är!!

Gud vilken rolig lag-final vi ska ha... ;)

Kram kram // Karro

LindaS
2009-09-28, 20:25
Ha ha- Ät mycket mat- och kakor och bullar!*popcorn* :em: Ska försöka.

Gud vilken rolig lag-final vi ska ha... ;)
Jag vet att vi kommer ha hur kul som helst!

LadyInsane
2009-09-28, 21:58
Gud vilken rolig lag-final vi ska ha... ;)




Jag vet att vi kommer ha hur kul som helst!

Ja, jävlar vad kul det ska bli!:hbang:

---------------------

Kul att du fallit för alla påtryckningar Sandra. :) Är grymt glad över att du startat journal! Hoppas du ska få upp motivationen ordentligt nu och sätter 210 på tävling! :hbang:

bulldozer
2009-09-28, 22:05
Både inspirerande och deprimerande på samma gång (man känner sig ju så svag) :Virro


Ska bli kul att följa din journal :hbang:

princesss
2009-09-29, 08:59
Både inspirerande och deprimerande på samma gång (man känner sig ju så svag) :Virro


Ska bli kul att följa din journal :hbang:

Jag var funktionär när du tävlade i strongman- jag var väääldigt imponerad av dig då! Bara så du vet :hbang:

princesss
2009-09-29, 09:13
MARKLYFT
10 * 50kg
6 * 70k
4 * 90
5 * 90k
3 * 120
2 * 140
2 * 155 reps PB
0 * 167,5
0 * 167,5
2 * 150
3 * 140
3 * 140
3 * 120
3 * 100

Stångrodd
6 * 65kg
6 * 65
6 * 75
6 * 75
6 * 75

Hantellyft åt sidan- enarms
5 * 10kg
5 * 10
5 * 10
9 * 10

Cykla i 20 min

Passet gick bra, försökte på pers i marken, men det gick bara upp till knäna två gånger *gah!*
Jag provade stångrodd för första gången förra veckan tror jag- det går riktigt bra- men så himla jobbigt! :Virro

Nitrometan
2009-09-29, 09:42
Äntligen!

Ska bli kul att se hur du tränar och hur stark du är! *flex*

Du är imponerande stark!

princesss
2009-09-29, 09:45
Äntligen!

Ska bli kul att se hur du tränar och hur stark du är! *flex*

Du är imponerande stark!

:em: Tackar!
Vilken tur att jag gjorde en journal- värsta självförtroende kicken ju!
Vilken pepp!:thumbup:

bulldozer
2009-09-29, 19:41
Jag var funktionär när du tävlade i strongman- jag var väääldigt imponerad av dig då! Bara så du vet :hbang:

Tack så mycket *cupid*

Önskar jag kunde få lite av din bänkstyrka, det är tyvärr min sämsta gren..
Lust att skänka bort lite?

Starka mark! Mitt mål är också att få ett PB på över 165 så småningom. :devil:

princesss
2009-09-29, 19:51
Bänkpress
Fötterna i luften
10 * 20kg
10 * 50
8 * 70
4 * 90
Fötterna nere
3 * 100
2 * 110

Tröja F6 44- min största tröja-endast för träning
3 * 140kg
3 * 140
3 * 155
2 * 165
2 * 170
3 * 150
3 * 140
5 * 130

Rullstång i latsdrag för triceps
10 * 30kg
10 * 35
10 * 35
10 * 35

Körde passet hemma i uthuset.
Passet gick ganska bra. Fick en vansinnig nackspärr mot höger sida redan på 100kg i bänken. Så nu har jag svårt att böja huvudet bakåt och åt sidan..Så irriterande och ont gör det oxå! :furious:
Jag körde med min största tröja idag, jag kommer ned med 50kg med den. Tar den ibland för att få lite lätt tröjträning.
Nu skulle jag behöva en rejäl massage och nån som knäckte till mig lite...

LindaS
2009-09-29, 19:56
Bra jobbat.

Det kommer bli så kul när gympojkarna hittar den här journalen, haha. :D

princesss
2009-09-29, 20:00
Tack så mycket *cupid*

Önskar jag kunde få lite av din bänkstyrka, det är tyvärr min sämsta gren..
Lust att skänka bort lite?

Starka mark! Mitt mål är också att få ett PB på över 165 så småningom. :devil:

Jag borde göra typ 260 i mark om det ska vara bra..Men jag undrar om det någonsin kommer inträffa.*rolleyes*
Jag tycker det är jättesvårt med mark...har fullt sjå att få ihop allt, hålla i, böja ner, stå upp, räta ut, passa ryggen ...för mycket på en gång! Enklare med bänk- NER-UPP! :bpump:

sweetkarolina
2009-09-29, 20:05
Jag borde göra typ 260 i mark om det ska vara bra..Men jag undrar om det någonsin kommer inträffa.*rolleyes*
Jag tycker det är jättesvårt med mark...har fullt sjå att få ihop allt, hålla i, böja ner, stå upp, räta ut, passa ryggen ...för mycket på en gång! Enklare med bänk- NER-UPP! :bpump:

Du har för höga krav på dig själv!
Hur många tjejer i Sverige tror du gör 180 i böj med bara lindor? :smash:

(Bara en!)


Men du, du kör inge klossbänk? *bara undrar*

princesss
2009-09-29, 20:19
Du har för höga krav på dig själv!
Hur många tjejer i Sverige tror du gör 180 i böj med bara lindor? :smash:

(Bara en!)


Men du, du kör inge klossbänk? *bara undrar*

Jag menar internationellt! Så jag kan få en medalj! :D
I Sverige är det ju bara jag- alla andra flickor är ju så himla smala! Ni borde äta lite mer! :D
:eating:

Jag kör typ aldrig klossbänk..för jag har haft fullt sjå att få ihop 1 person som kan hjälpa mig med tröja och sånt, så då har det aldrig blivit att jag har kunnat köra det, så jag har aldrig vant mig med det, tycker det går lika bra att pressa hela vägen när man ändå har stången i händerna! :cool: Nu har jag ju en stadig passare och påklädare som alltid finns där!Det är värsta lyxen!

130kg finsk sisu
2009-09-29, 20:50
stadig var ordet!

sweetkarolina
2009-09-29, 20:53
Jag menar internationellt! Så jag kan få en medalj! :D


Det kommer! NM-guld i fjol, och EM nästa år!!!


Jag kör typ aldrig klossbänk..för jag har haft fullt sjå att få ihop 1 person som kan hjälpa mig med tröja och sånt, så då har det aldrig blivit att jag har kunnat köra det, så jag har aldrig vant mig med det, tycker det går lika bra att pressa hela vägen när man ändå har stången i händerna! :cool: Nu har jag ju en stadig passare och påklädare som alltid finns där!Det är värsta lyxen!

Allright! Men då är det lugnt att anta att man kan bli bäst i världen även utan klossbänk då :cool:
Så slipper ja ha ångest över att ja aldrig orkar klossa nåt =)

bulldozer
2009-09-29, 21:01
Jag menar internationellt! Så jag kan få en medalj! :D
I Sverige är det ju bara jag- alla andra flickor är ju så himla smala! Ni borde äta lite mer! :D
:eating:



Jag är knappast smal men för svag.. För lite kakor kanske? *gah!*

princesss
2009-09-29, 21:11
Jag är knappast smal men för svag.. För lite kakor kanske? *gah!*

Du ser då smal och fin ut! Och så svag är du ju inte precis! :smash:
Men säkert är det ett för litet kakintag! ha ha :eating:

bulldozer
2009-09-29, 21:28
Du ser då smal och fin ut! Och så svag är du ju inte precis! :smash:
Men säkert är det ett för litet kakintag! ha ha :eating:

Ehm, väger 97kg typ.. Försöker desperat hålla mig under tresiffrigt men mat
är ju så gott. Du har ju sett mig "live" så du borde veta att jag en knubbis,
dessutom har jag en hel del på lår och ass som inte syns på bilden ;)

princesss
2009-09-30, 08:49
Ehm, väger 97kg typ.. Försöker desperat hålla mig under tresiffrigt men mat
är ju så gott. Du har ju sett mig "live" så du borde veta att jag en knubbis,
dessutom har jag en hel del på lår och ass som inte syns på bilden ;)

Ok, jag trodde att du var lite mindre, typ 75 kanske-det är så jag minns dig! Men om du ser ut som på bilden är du ju himla snygg! *flex* Musklig!
Jag känner till det där med tresiffrigt..har varit över där nu ett tag..och det är HEMSKT!! Någon sorts magisk gräns.. Hur lång är du? Jag är hela 164! Ståtlig!:D

bulldozer
2009-09-30, 09:35
Ok, jag trodde att du var lite mindre, typ 75 kanske-det är så jag minns dig! Men om du ser ut som på bilden är du ju himla snygg! *flex* Musklig!
Jag känner till det där med tresiffrigt..har varit över där nu ett tag..och det är HEMSKT!! Någon sorts magisk gräns.. Hur lång är du? Jag är hela 164! Ståtlig!:D

Jag är 167, också ståtlig :D

Hur mycket vägde du när vi sågs då, du måste ju vart bra mycket lättare?

Det all discoträning ;) (bra posering och fåfänga *hehe*)

F'låt att jag spammar sönder din journal, dreglar över dina bänkar..

Nu till den stora frågan, kommer vi få se pics????
Lite film av träningarna och tävlingarna inte heller fel! *popcorn*

princesss
2009-09-30, 09:55
Jag är 167, också ståtlig :D

Hur mycket vägde du när vi sågs då, du måste ju vart bra mycket lättare?

Det all discoträning ;) (bra posering och fåfänga *hehe*)

F'låt att jag spammar sönder din journal, dreglar över dina bänkar..

Nu till den stora frågan, kommer vi få se pics????
Lite film av träningarna och tävlingarna inte heller fel! *popcorn*

Jag vägde kanske 5 kg mindre när vi sågs. typ 98kg...:eating:
Jag har haft fullt sjå att lyckas skriva ihop en journal, och det där med filmer känns JÄTTEsvårt! Men jag ska försöka...Har en del filmat redan, men om jag filmar något nyare så kanske jag lyckas lägga upp det sen!:thumbup:

princesss
2009-09-30, 21:21
Här är en liten filmsnutt från landslags lägret i Eskilstuna oktober 2008.


http://www.youtube.com/watch?v=_z8V_WYv4tU&feature=channel_page

Deceiver85
2009-09-30, 23:12
Har hållit koll på dig via LadyInsane, och jag måste säga att din träning (och tävlingsresultat) är både imponerande och inspirerande. Du väger mindre än mig, du har ryggproblem, du är tjej och ändå har du tagit vikter från bröstet som ligger en bra bit över mina tröjbänkar på högsta klossen jag tränar med (13cm). Med det i tanke så har man inte direkt anledning att lata sig!

princesss
2009-10-01, 09:31
Har hållit koll på dig via LadyInsane, och jag måste säga att din träning (och tävlingsresultat) är både imponerande och inspirerande. Du väger mindre än mig, du har ryggproblem, du är tjej och ändå har du tagit vikter från bröstet som ligger en bra bit över mina tröjbänkar på högsta klossen jag tränar med (13cm). Med det i tanke så har man inte direkt anledning att lata sig!

Tack :em: Jag blir rörd!

Fast jag tycker nog jag latar mig jämt- kanske är det som är hemligheten?! Eller har jag så tokhöga krav på mig att allt blir "Lathet" i mina ögon...*rolleyes*

princesss
2009-10-01, 10:06
Var till kiropraktorn igår med nacken, är fortfarande jättestel idag. Och det gör ont.*gah!*
Få se hur det blir med träningen idag... Kan inte göra så mycket om det är så här...:furious:
Går runt med världens jättesjal om halsen- jag är inte en sjalmänniska- känns som jag ska äta upp den! :booty:

Trapper Buzz
2009-10-01, 10:18
Här är en liten filmsnutt från landslags lägret i Eskilstuna oktober 2008.


http://www.youtube.com/watch?v=_z8V_WYv4tU&feature=channel_page

Fruktansvärt snyggt lyft.

Nitrometan
2009-10-01, 10:21
Fruktansvärt snyggt lyft.
Mmmmm. Visst är det snyggt!

_z8V_WYv4tU

Det luktar världsrekord...

princesss
2009-10-01, 11:23
Mmmmm. Visst är det snyggt!

_z8V_WYv4tU

Det luktar världsrekord...

Hur gjorde du för att lägga in filmen direkt i journalen????????? Jag har inte kommit dit i instruktionerna än...:Virro

Tack så mycket!!! :hbang:

the_PL_man
2009-10-01, 11:34
Hur gjorde du för att lägga in filmen direkt i journalen????????? Jag har inte kommit dit i instruktionerna än...:Virro

Tack så mycket!!! :hbang:

Du skriver _z8V_WYv4tU

för att få upp filmen du lade upp (ta bort XXXX).

mvh
the_PL_man

princesss
2009-10-02, 20:10
Benböj
10 * 20kg
7 * 60
8 * 60
7 * 80
6 * 80
3 * 100
3 * 105
3 * 105
3 * 105
3 * 85
5 * 65

Benpress
8 * 147kg
8 * 237
8 * 287
10 * 300
10 * 300
10 * 300
10 * 300

Benspark
4 set * 10

Chins = ½ Klarade 1 med ett hopp :laugh:

Situps
120 st

En del streching.

Tränade på Idrottsgården
Jag körde lite lagom lätt idag eftersom jag haft en enorm nackspärr i några dagar nu. Så jag undvek att ta i för mycket med ryggen/axlarna.
Jag körde benpress- det är roligt! :hbang: Gjorde det en gång förra sommaren tror jag. Där jag har bott de senaste fyra åren har det inte gått att köra det eftersom den bl.a inte var fastskruvad i golvet så man körde isåfall med livet som insats- och SÅ roligt är det inte! *rolleyes*

LadyInsane
2009-10-02, 22:00
Tunga och bra böjar ju! Bra kört Sandra! :)

EkarN
2009-10-02, 22:15
Ja väldigt bra!

princesss
2009-10-03, 23:28
Tunga och bra böjar ju! Bra kört Sandra! :)

Ja väldigt bra!

Tack, det är ju så underbart med all peppning här! *cupid*
Man känner sig ju fantastiskt duktig! Vad man än gör! Ha ha tänk hur det ska bli när man verkligen gör något bra :Virro

EkarN
2009-10-04, 00:26
Tack, det är ju så underbart med all peppning här! *cupid*
Man känner sig ju fantastiskt duktig! Vad man än gör! Ha ha tänk hur det ska bli när man verkligen gör något bra :Virro

Då blir det troligtvis rena stormen:)

bulldozer
2009-10-04, 12:50
sit-ups, vad är det egentligen *screwy* :D


Jag har typ aldrig klarat en endaste chins, typ halva sen är det stopp :em:

Om det där är ditt lätta pass så vill jag se hur det ser ut när du kör tungt :Virro

mini
2009-10-04, 21:36
Tvättar du din tröja i maskin, 40 grader? Tvättmedel?

princesss
2009-10-04, 22:13
Tvättar du din tröja i maskin, 40 grader? Tvättmedel?

Ja ibland när jag är lat kör jag den i maskin på skonprogram, ca 30 min. Ofta tillsammans med ex några till tröjor och nån böjdräkt- får för mig att det blir bättre då när det blir lite trängre i tvättmaskinen :) Använder vanligt tvättmedel, och oftast ingen centrifugering.

Annars tvättar jag dom för hand, gärna i ganska varmt vatten- så jag bränner mig, med det där superpowerwash medlet som powerzite säljer- kanske andra oxå säljer. Det är till för dräkter. Men om dom ska ligga i skåpet ett tag så kan de börja lukta lite efter ett tag, så då brukar jag tillsätta lite mjukmedel för luktens skull :D
Hur rätt eller fel det här är vet jag inte, men det har funkat för mig!:thumbup:

Deceiver85
2009-10-05, 00:42
Ja ibland när jag är lat kör jag den i maskin på skonprogram, ca 30 min. Ofta tillsammans med ex några till tröjor och nån böjdräkt- får för mig att det blir bättre då när det blir lite trängre i tvättmaskinen :) Använder vanligt tvättmedel, och oftast ingen centrifugering.

Annars tvättar jag dom för hand, gärna i ganska varmt vatten- så jag bränner mig, med det där superpowerwash medlet som powerzite säljer- kanske andra oxå säljer. Det är till för dräkter. Men om dom ska ligga i skåpet ett tag så kan de börja lukta lite efter ett tag, så då brukar jag tillsätta lite mjukmedel för luktens skull :D
Hur rätt eller fel det här är vet jag inte, men det har funkat för mig!:thumbup:
Intressant, jag och Josephine har på vår höjd handtvättat våra tröjor och dräkter någon/några gånger och då i väldigt ljummet vatten. Men det är klart, skulle tröjorna inte tåla lite maskintvätt så skulle de knappast tåla att man bänkade med dem.

princesss
2009-10-05, 12:02
Intressant, jag och Josephine har på vår höjd handtvättat våra tröjor och dräkter någon/några gånger och då i väldigt ljummet vatten. Men det är klart, skulle tröjorna inte tåla lite maskintvätt så skulle de knappast tåla att man bänkade med dem.

Svett innehåller salt och det är nog värre för tröjan än lite handtvätt tror jag!
Om jag inte har det där superpowerwash medlet så brukar jag ta lite vanligt tvättmedel- de rekommenderar ett "milt" tvättmedel, men jag vet inte riktigt vad det skulle vara för ett speciellt...så jag kör på det som står i skåpet för tillfället! Och som sagt många andra skulle säkert aldrig göra så här men det har funkat för mig hittills!

I reglerna står det att man inte får komma med orena dräkter till tävling- det håller jag hårt på! :D Vissa har dräkter som luktar så man svimmar! Men de kanske vill få en ammoniak kick i lyftet!:D

130kg finsk sisu
2009-10-05, 12:30
JAg håller hårt på att de skall lukta skit. Får en liten kick av skiten. :)

Trapper Buzz
2009-10-05, 12:40
Är det kanske här vi har hemligheten? :thumbup:

princesss
2009-10-05, 19:10
JAg håller hårt på att de skall lukta skit. Får en liten kick av skiten. :)

Ja, och dina konkurrenter svimmar! Ha ha ha :laugh:

Är det kanske här vi har hemligheten? :thumbup:

Mmm..jag tror det..jag kanske oxå ska prova det! ha ha

princesss
2009-10-05, 20:43
Bänkpress
Fötterna i luften
12 * 20kg
10 * 40
10 * 60
7 * 80
5 * 90
3 * 100
1 * 110

Fötterna nere
3 * 100kg
3 * 100
3 * 100
3 * 110 Och det kändes lätt!

Triceps- Rullstång i latsdrag
6 * 45kg
5 *45
6 * 45

Pec Dec- Bröst
3 lätta set * 10reps

Benböj
6 * 20kg
6 * 50
6 * 50
6 * 50

Marklyft
5 * 50kg
8 * 50
6 * 50
6 * 50

Situps
60 st

Idag körde jag inför tävling träning! *flex*
Så jag gjorde ett hyfsat pass i bänken, och "provade" på ben och marklyft- så jag inte glömmer bort hur man gör till tävlingen. Körde teknikträning.

Jag har lagt med en film på 110kg:s lyftet med fötterna i luften.

http://www.youtube.com/watch?v=uU8EpnkPvfo

princesss
2009-10-05, 20:45
Du skriver _z8V_WYv4tU

för att få upp filmen du lade upp (ta bort XXXX).

mvh
the_PL_man

Jag förstår ändå inte hur man gör... :(

the_PL_man
2009-10-05, 20:52
Jag förstår ändå inte hur man gör... :(

Du har PM!

Mvh
the_PL_man

princesss
2009-10-05, 20:58
uU8EpnkPvfo

Jag lyckades!:hbang:

the_PL_man
2009-10-05, 21:06
Jag lyckades!:hbang:

Bra jobbat! :thumbup:

EkarN
2009-10-05, 21:49
Ja bra jobbat! Grym bänk, riktigt snyggt lyft!

LadyInsane
2009-10-05, 22:38
Vilket sweet-pass Sandra!! Grymma bänkar!! :hbang:

Deceiver85
2009-10-05, 22:49
110kg med fötterna upp är grymt, och med stopp/press-signal blir det bara ännu bättre!

princesss
2009-10-06, 08:31
110kg med fötterna upp är grymt, och med stopp/press-signal blir det bara ännu bättre!

Och det bästa var att efteråt så kände jag inte att jag tränat...lite fuktig på pannan.. Måste varit för jag åkte färja från Sverige på morgonen och åt brunch buffe- ett jäkla tryck! Ha ha ha :D

Nitrometan
2009-10-06, 09:37
Buffé-tryck är bra grejer!

bulldozer
2009-10-06, 16:08
Och det bästa var att efteråt så kände jag inte att jag tränat...lite fuktig på pannan.. Måste varit för jag åkte färja från Sverige på morgonen och åt brunch buffe- ett jäkla tryck! Ha ha ha :D

Farligt med buffé.. *drool*
Tyvärr brukar det oftare visa + på vågen än med pb på mina träningspass *gah!*

princesss
2009-10-10, 22:22
Tävling

Uppvärmning
Benböj
3 set * 20 kg
5 * 55
3 * 75
2 * 95
2 * 115 Lindor
1 * 135 lindor
Bänkpress
Fötterna uppe
10 * 20kg
8 * 60
6 * 80
4 * 90
Fötterna nere+ tröja F6 42
2 * 150
2 * 170
Marklyft
5 * 60kg
3 * 90
1 * 110
1 * 130

RESULTAT

Benböj

130 kg
150 kg
160 kg PB Tävling!

Bänkpress

170 kg
185 kg
195 kg PB Tävling!

Marklyft

150 kg
160 kg
165 kg PB Tävling!

Sammanlagt: 520 kg PB Tävling!

Jag är mycket nöjd med dagen! *flex*
En av de första gånger som jag verkligen känner mig nöjd! Det är kul!!! :hbang:
På förra tävlingen hade jag glömt mina klossar hemma (som jag har under fötterna) Så jag fick låna en kloss som bara var ca 5 cm- jag har annars 10cm kloss, men det gick väldigt bra med den! Så dagen till ära hade jag gjort en ny kloss som är 5 cm hög, och det fungerade jättebra! Lyftet blev bättre och ryggen höll jättebra! :) Så nu äntligen kan jag börja minska klosshöjd!
Jag hoppas en dag att jag kan vara utan den helt igen! För det är ALLTID en massa tjafs med den internationellt... Och jag blir ju inte precis starkare av den men den är bra för ryggen!

LadyInsane
2009-10-10, 22:30
Du e så bra att jag inte finner ord... *cupid* (Ja och för mig är det ju ovanligt! :D)

520kg är ett så stört bra resultat och 195kg i bänken är ju bara galet!

Thunmarker
2009-10-10, 22:33
Kan inte annat än hålla med LI du är sjukt bra Sandra! :)

princesss
2009-10-10, 22:49
Du e så bra att jag inte finner ord... *cupid* (Ja och för mig är det ju ovanligt! :D)

520kg är ett så stört bra resultat och 195kg i bänken är ju bara galet!

Kan inte annat än hålla med LI du är sjukt bra Sandra! :)

Tack! *love* Jaaa..det känns jättebra!
Och miss Insane var ju inte så dålig idag heller! 80 kg- kvala till senior SM Grattis! *kissass*

EkarN
2009-10-10, 22:51
Grattis till ett grymt resultat! Bänken är ju så bra att man inte finner ord!:)

LadyInsane
2009-10-10, 22:52
Tack! Känns bra trots att jag har 115kg kvar för att komma ikapp dig..*gah!*:D

Deceiver85
2009-10-10, 22:53
Grattis till grym tävling!

Trapper Buzz
2009-10-10, 23:36
Stort grattis och stenhårt gjort!

sweetkarolina
2009-10-11, 02:48
Powerpinglan! Va grym du är Sandra!!! Du persar ju varje gång nu... *drool*

Bra om du kan sänka klossarna också, om inte annat så borde det ju tyda på att ryggen är bättre!

FinnPower
2009-10-11, 15:18
Jaså, du har en träningsdagbok nuförtiden!!?? Det hade jag missat...
Då får man hålla koll på din ladugårdsträning här i fortsättningen då :)

zuzula
2009-10-11, 17:01
Ja ha Sandra du har en träningsdagbok. Det var snygga bänkar igår på tävlingen, inget svaj eller vobbel, dvs skitt snyggt.

FinnPower
2009-10-11, 19:38
Ja ha Sandra du har en träningsdagbok. Det var snygga bänkar igår på tävlingen, inget svaj eller vobbel, dvs skitt snyggt.
Jo, det var klart bättre än tidigare! Stabilare och snyggare lyft, utan vobbel. Förut var det alltid nåt "knyck" precis innan utlåsning som drog till sig röda lampor. Också en annan stabilitet vid beröringen vid bröstet och inte "dumpning mot magen".
KANON! :thumbup:

Saimon_82
2009-10-12, 08:52
Tjenare! Bra resultat du gjorde på tävlingen. Hur står det annars till då?

Nitrometan
2009-10-12, 09:05
Bara 5 kg från VR. *flex*

Hugdal har gjort 200, du är snart där.

EkarN
2009-10-12, 09:15
Såg filmen nu. Lyftet var ju helt perfekt:)

princesss
2009-10-12, 11:04
Bara 5 kg från VR. *flex*

Hugdal har gjort 200, du är snart där.

Ja visst! Har gjort över 200 på träning för länge sen, ska få till det på tävling bara...*gah!*
Nu när jag sänkt klossarna så kanske det kan gå lättare! *flex*

Såg filmen nu. Lyftet var ju helt perfekt:)

Tack! Vad roligt att du tyckte det! :thumbup: Det var flera som sa så!
Vore roligare om man hade typ 5 lyft på sig! Istället för tre! Då skulle man kunna man chansa mer!

princesss
2009-10-12, 11:08
Tjenare! Bra resultat du gjorde på tävlingen. Hur står det annars till då?

Tackar! Jo, jag håller på och startar företag för fullt..men det tar sin tid med alla papper! Själv då? :)

Saimon_82
2009-10-12, 17:47
Tackar! Jo, jag håller på och startar företag för fullt..men det tar sin tid med alla papper! Själv då? :)

Jo tack det går väl nog riktigt bra. Försöker träna så mycket som möjligt å sen så går ja skolan klar i Vasa. Har Åkk nå lag ti lag fm?

princesss
2009-10-12, 22:11
Här är en liten film från tävlingen, mina lyft finns med på den.
Mina lyft som är med är:

Böj: 160 kg
Bänk: 195 kg :hbang:
Mark: 165 kg


bzITqXHewno

Deceiver85
2009-10-13, 13:19
Kul med film! Såg din tvillingsyster på TV häromdagen...

http://z.about.com/d/gameshows/1/0/S/2/-/-/aghellga.jpg

Zacke
2009-10-13, 13:23
Dunderbänk...

princesss
2009-10-14, 06:23
Kul med film! Såg din tvillingsyster på TV häromdagen...

http://z.about.com/d/gameshows/1/0/S/2/-/-/aghellga.jpg

YEY!!!!
Vad har pappa gjort??? Visste jag inget om! :hbang:

princesss
2009-10-14, 06:36
Träning

Bänkpress Fötterna i luften
10 * 20kg
8 * 50
8 * 70
6 * 80
4 * 90
2 * 100
3 * 100
4 * 90
5 * 70

Smal Bänk
7 * 70kg
4 * 90
2 * 100
1 * 110
2 * 100
3 * 90

Lutande Hantel
8 * 26kg
8 * 26
8 * 26
8 * 26
8 * 26

Cable Cross
2 set, sen gjorde det för ont i vänster armveck- ja hela armen..

Axlar - Sidolyft Hantlar
8 * 12kg
4 * 12 Sen gjorde även det här för ont...*gah!*

Tränade på Idrottsgården i Mariehamn

Kände mig supersvag idag...Försökte trycka allt, men hade inget att ta i med.. Är kanske mer sliten efter helgen än vad som känns!
Sen fick jag ju så grymt ont i armvecket, och det spred sig till hela överarmen.. Nån timme efter passet så känns det ingenting *gah!*
Men jag tränade lite iallafall! ;)

LadyInsane
2009-10-14, 23:15
Bra tränat Sandra!! :hbang: Hoppas att smärtan i armvecket inte kommer tillbaka nästa pass :(

princesss
2009-10-19, 20:54
Träning 15/10-09

Hangbar Blå band- 55kg bandspänning
10 * 70kg
6 * 100
5 * 120
3 * 140
3 * 140
3 * 160
2 * 175
1 * 185
1 * 190

Stångrodd
5 * 70kg
6 * 70
6 * 70
6 * 70
7 * 70
Sittande rodd- smalt grepp
8 * 55
8 * 60
8 * 60
8 * 60
Brett Lats drag
10 * 55
8 * 55
8 * 55
10 * 55

Tränade på Idrottsgården

Idag var andra gången jag provade på Hangbar, förra gången var kanske ett år sen och då hade jag mindre band.
I 190kg lyftet knastrade det till i armen så jag körde inget mer sen. Det blev stelt och konstigt i armen *rolleyes*
Och jag blev rädd att jag nu har skadat båda mina armar- det här var den högra..:( Men nu några dagar senare så känns det bättre, men helt bra är det inte. Men det ger nog med sig med tiden hoppas jag!

princesss
2009-10-19, 21:09
Träning

Benböj
10 * 20kg
8 * 65
7 * 85
3 * 105
3 * 125
2 * 135
2 * 145 Knälindor

Dräkt Centurion Super NXG+ stl 54
2 * 145kg
2 * 160
1 * 175
1 * 182,5 PB
1 * 190 PB
2 * 145
3 * 145

Situps
100 st

Stretch och stabiliseringsövningar för bålen

Idag provade jag en dräkt igen! :) Den stora röda!
Jag har sytt in axlarna någon decimeter- jag kunde korsa dom över huvudet innan :D
Jag lyckades böja utan att ramla :hbang: jag är jättenöjd med det! Och jag lyckades böja 182,5 och 190- det känns finfint det! Det kunde nog vara lite djupare- men helt tokigt var det nog inte!
Så nu är jag på gång! Ett antal pass till så jag får in den här "dräktkänslan" så kommer nog det här ordna sig! Det trodde jag aldrig! :thumbup:
Måste vara Kolozzeums förtjänst att det går så bra på träningen nu! :D
Tack för all passning!

LadyInsane
2009-10-19, 23:03
WOW!!!! FAN VAD GRYM DU EE!!!!!! SNART 200KG!!!! Jaaaa!! :hbang:

LindaS
2009-10-20, 15:45
Sm 2010: 200-200-200! :D

princesss
2009-10-20, 21:04
Sm 2010: 200-200-200! :D

Ha ha Jo det vore ju fint det!:D
Men det är ju det där med marken...det är ju inte min favoritgren direkt!
Om det vore lika enkelt som bänkpress så hade det varit bra- men det är ju sjukt svårt! :krampus
Förstår inte hur alla andra lyckas så bra med det...*rolleyes*
Men det kanske kommer!

LadyInsane
2009-10-20, 21:15
Jag är din markcoach vilken dag som helst!*kissass*

princesss
2009-10-20, 21:19
Träning

Bänkpress

Fötterna i luften
10 * 20kg
8 * 50
6 * 70
6 * 85
Fötterna nere
4 * 100kg
2 * 110
1 * 120
0 * 125 Lyfte av själv=PB

Tröja F6 stl 46- Oves nya tröja
2 * 130kg
1 * 150
3 * 150
2 * 160
2 * 160

Triceps Smalbänk
5 * 70kg
3 * 90
3 * 90
3 * 90

Cyklade

Tränade på Idrottsgården

Inget vidare pass, kände mig trött i armarna och allmänt ur gängorna.

Körde in Oves nya tröja lite- den var så stor så jag tog på och av mig den HELT SJÄLV! :) Så det var väl ett under att jag lyfte något alls med den.
Ville inte köra så tungt idag eftersom jag har fått problem med båda armarna på sistone. Så det blev lite så där lagom bara.
Här på Åland så är det en regel att man ska lyfta av själv- fast tjejer kan få dispens- jippie- så jag har lärt mig att göra det upp till 120kg- men idag lyckades jag lyfta av 125! Men sen orkade jag inte med lyftet- men det gjorde inget!

princesss
2009-10-20, 21:23
Jag är din markcoach vilken dag som helst!*kissass*

Yey I know! Synd att du bor så långt bort bara ..:cryout:

Tänk och smälta ihop oss..din vilja min styrka...och din rygg... wow vilken kvinna vi skulle få till :kickass:

LadyInsane
2009-10-20, 21:24
Bra pass Sandra! Kul att du kan lyfta av 125kg! Grymt!! Kanske du borde börja köra avlyft som en övning!? :D

Vad snäll du är som kör in Oves tröja! Att köra med tröja är ju så jävla jobbigt att jag aldrig skulle orka köra med någon annans.. :D

LadyInsane
2009-10-20, 21:27
Yey I know! Synd att du bor så långt bort bara ..:cryout:

Tänk och smälta ihop oss..din vilja min styrka...och din rygg... wow vilken kvinna vi skulle få till :kickass:

Ja, det suger verkligen *gah!*

YEAH! en grym superkvinna!! :hbang:

princesss
2009-10-22, 22:15
Träning

Marklyft
10 * 50kg
7 * 70
6 * 90
4 * 100
3 * 120
2 * 140
Blå Dräkt mjukt tyg
0 * 140
1 * 140
1 * 160
Utan dräkt
1 * 160
1 * 170 PB
1 * 175 PB
Dragremmar- för att armarna ska få avlastning
3 * 140
6 * 140 PB

Stångrodd
6 * 70
6 * 70
6 * 70
5 * 80 PB
5 * 85 PB

Situps
100 st

Streching

Tränade på Idrottsgården

Idag var ett mycket bra pass! Jag provade en dräkt- men det gick inget bra alls! Jag svimmade lite också- glömde att andas *spy*. Det var hur svårt som helst att komma ner till stången och då var det väl egentligen inte en speciellt trång dräkt. Så jag tog av den och gjorde lite PB istället :cool:
Jag är så nöjd med mig själv! Härligt! :bpump:

Thunmarker
2009-10-22, 22:22
Grattis te PB! Ja har sagt det förr o ja säger det igen, du är helt otrolig :D

LadyInsane
2009-10-22, 22:37
Ta av sig dräkten och göra lite PB, det är bra grejer det! :D

Nitrometan
2009-10-23, 07:08
PB. Då kan man nästan se dräktlyften som uppvärmning för ditt PB. ;)

princesss
2009-10-23, 08:04
PB. Då kan man nästan se dräktlyften som uppvärmning för ditt PB. ;)

Ha ha ha, nja..vet inte det ja!
Det gick så dåligt och var så tungt så jag måste prova utan dräkt för och se om det var lika tungt- men det var det inte! Det var lättare! :D

princesss
2009-10-23, 08:07
Grattis te PB! Ja har sagt det förr o ja säger det igen, du är helt otrolig :D

Tackar! *kissass* Du med!

Ta av sig dräkten och göra lite PB, det är bra grejer det! :D

:thumbup: Tycker jag med! :D
Just nu har jag ett väldigt bra självförtroende- och det är skönt! Det går säkert över snart..

MrMac
2009-10-23, 08:08
Kul med en Prinsessa som man får skrika hur mycket man vill till! ;)

Stabila pass hela tiden nu, Ser väldigt lovande ut :)

princesss
2009-10-23, 08:12
Kul med en Prinsessa som man får skrika hur mycket man vill till! ;)

Stabila pass hela tiden nu, Ser väldigt lovande ut :)

Ha ha ha! :laugh: Ja är det inte fantastiskt!

Ja det går otroligt bra just nu! Kan bero på att jag är toktung *spy*...men det vill jag egentligen inte erkänna! För jag tror jag kan vara lika stark om jag är lättare! *flex*

MrMac
2009-10-23, 08:15
Ha ha ha! :laugh: Ja är det inte fantastiskt!

Ja det går otroligt bra just nu! Kan bero på att jag är toktung *spy*...men det vill jag egentligen inte erkänna! För jag tror jag kan vara lika stark om jag är lättare! *flex*

Det tror jag säkert... Men om inte annat är det lättare att vara skadefri med lite "värme" vikt på kroppen... Se det som en skadeförsäkring :D

princesss
2009-10-23, 08:17
Det tror jag säkert... Men om inte annat är det lättare att vara skadefri med lite "värme" vikt på kroppen... Se det som en skadeförsäkring :D

Ja Och om inte annat så vill jag inte skryta med alla mina muskler så jag gömmer dom väl :laugh:

MrMac
2009-10-23, 08:17
Ja Och om inte annat så vill jag inte skryta med alla mina muskler så jag gömmer dom väl :laugh:

Nämen vilket sammanträffande... Det är ju så jag oxå gör :D

emmzan
2009-10-23, 15:51
Grymma pass! (PB PB PB etc) :D

sweetkarolina
2009-10-23, 18:15
[FONT="Comic Sans MS"]Utan dräkt
1 * 160
1 * 170 PB
1 * 175 PB


Härligt!!! Grymt bra, va stark du är!

bulldozer
2009-10-23, 18:39
175kg, riktigt läckert!*drool* Vill också få PB i mark!!!*gah!* *grön av avund*

princesss
2009-10-23, 21:10
Grymma pass! (PB PB PB etc) :D

Härligt!!! Grymt bra, va stark du är!

175kg, riktigt läckert!*drool* Vill också få PB i mark!!!*gah!* *grön av avund*

Tack! Vilken underbar pepp ni ger mig! Av det så blir jag så stark! *flex*
Jo jag är själv helt förvånad att jag vips gjorde 10 kg mer i mark än jag gjort tidigare! Även 10 kg ökning i stångrodd- kul kul!

princesss
2009-10-23, 21:20
Har gjort en liten film från förra passet. Marken är inte supersnygg- men vad gör det?! Jag är så nöjd ändå! :D

iPt2F_6PFWI

Här är mina reps från det passet också!

qB20rRELkzY

MrMac
2009-10-23, 21:24
Ser så bra ut så :)

LadyInsane
2009-10-23, 22:19
Bra kört Sandra! Grymma vikter du leker med! :)

Nitrometan
2009-10-24, 12:26
En gammal stark holländska, Joanne Schaefer-Williams, pressade 200,5 kg på Veteran-EM... *flex*

http://results.powerlifting.org/?eventid=2009BEL1

princesss
2009-10-24, 15:34
En gammal stark holländska, Joanne Schaefer-Williams, pressade 200,5 kg på Veteran-EM... *flex*

http://results.powerlifting.org/?eventid=2009BEL1

Jo jag såg det igår, jag har tävlat mot henne 2 gånger tror jag ,en gång vann jag och en gång vann hon tror jag! :)
Mmm.. så nu måste jag göra minst 201 på sm! Hoppas på mer så det kan stå sig ett tag! Ha ha ha *flex*

princesss
2009-10-26, 22:01
Träning

Bänkpress
Fötterna uppe
12 * 20kg
8 * 60
6 * 80
3 * 100
Fötterna nere- 6 cm kloss på golvet
3 * 100 tungt och seeegt...
2 * 110 sååå seegt..
1 * 120

Tröja F6 stl 40 (gammal)
3 * 150
3 * 170
1 * 190 Sömmen sprack upp lite
1 * 200 Sömmen sprack ännu mer..

Smal Bänk
5 * 80
3 * 90
3 * 100
1 * 107,5

Rullstång i latsdrag för triceps
5 set Halvtunga

Pec Dec
4 set Ganska lätta

Tränade på Idrottsgården

Idag kändes allt tungt från början- men det gick bra ändå!
Jag har tappat rösten så det blev ett tyst pass!

Körde med tröja, men har bara en vettig som jag kan ha på bänk SM så den spar jag på, därför tog jag en gammal 40:a, den var lite tight nu eftersom jag är så tung nu, och mitt i 190Kg lyftet så hörde jag hur den sprack- så jag stannade till och kollade på tröjan och då jag såg att det "bara" var sömmen som gått upp lite så fortsatte jag trycka klart lyftet! Tog även ett på 200kg- då sprack den lite mer- men inte helt igenom!
Jag hade bara en tröja med mig och ville få till ett vettigt pass! :thumbup:
Har fått tendens till ont i mitt knä igen.. :( hoppas det går över lika fort som det kom!
Jag är nöjd med passet! :angel:

LadyInsane
2009-10-26, 23:29
Hahahahaha stanna upp i 190kg och kolla tröjan.. Du e ju knäpp!! :D

Riktigt bra pass! :)

Nitrometan
2009-10-27, 08:14
Hahahahaha stanna upp i 190kg och kolla tröjan.. Du e ju knäpp!!
Knäpp och stark. Ingen dålig kombo. :hbang:

Marija
2009-10-27, 09:30
I hate You Sandra

You are stronger than me in marklyft, bank and knaboj.

And you are apsolutely inspiration.

princesss
2009-10-27, 09:55
Hahahahaha stanna upp i 190kg och kolla tröjan.. Du e ju knäpp!!

Riktigt bra pass! :)

Ha ha, jo det låter ju galet- tycker jag med! Ove passade bakom och sa "fortsätt trycka för den är inte helt trasig" och när jag själv såg det så var det bara att fortsätta! :cool:

Tack! *kissass*

Knäpp och stark. Ingen dålig kombo. :hbang:

Ha ha, nä äntligen blir man uppskattad för att man är knäpp! ha ha :booty:

princesss
2009-10-27, 10:00
I hate You Sandra

You are stronger than me in marklyft, bank and knaboj.

And you are apsolutely inspiration.

Thank You!
You are not that bad yourself! :hbang:

emmzan
2009-10-27, 12:36
Du är läbbig!!! :D (på ett positivt sätt).

Sweetkarro lurade mig att testa din bänkfrisyr (hon pratade ngt om flätor ihoprullade)... Hur får man håret att stanna kvar när man drar av bänktröjane sen? :D

princesss
2009-10-27, 22:08
Du är läbbig!!! :D (på ett positivt sätt).

Sweetkarro lurade mig att testa din bänkfrisyr (hon pratade ngt om flätor ihoprullade)... Hur får man håret att stanna kvar när man drar av bänktröjane sen?

Jag vet inte precis hur det går till när tröjan åker av- de sitter fint kvar på sin plats! Jag är en hård-flätare! :D

Hon kanske menade när jag har så kallade " margaretaflätor" (det enda ord jag känner till) två flätor på var sida uppfästa på huvudet som en krans- fäst med hårnålar in under flätorna och spraya massor! :D
Fast jag är så grymt ful när jag har så- mest praktiskt att jag inte behöver råka lägga mig på dom- men annars har jag mest två inbakade flätor på var sida så baksida huvudet blir slätt- fattar inte hur så många kan bänka med hästsvans!? :confused: Då ligger man på håret och det gör ont= man kan inte bänka! Men jag är nog den enda som känner så tror jag- för jag ser hästsvansar öööverallt- eller utsläppt! ha ha
Alltså vilka problem!!! :ike

princesss
2009-10-27, 22:22
Träning

Benpress
12 * 107,5kg
10 * 207,5
10 * 297,5
10 * 300
10 * 300
10 * 300
10 * 300
10 * 300

Benböj
10 * 20kg
6 * 20
6 * 20

Sittande vadpress
15 * 20kg
10 * 45
8 * 65
10 * 65
10 * 65
10 * 65

Hantellyft åt sidan för Axlar
10 * 10 Kör på lätt vikt för armveckens skull- annars gör det ont...
10 * 10
10 * 10
10 * 10

Hantelpress sittande för axlar
10 * 14kg Körde så lång bakom nacken det gick annars gjorde det ont..
10 * 14
10 * 14

Situps
140 st

Strech
Cykling

Tränade på Idrottsgården

Körde lätta benpress och pyttelite benböj idag eftersom jag har börjat få ont i knät igen :furious:
Provade även köra axlar som jag inte kunna köra på jättelänge eftersom jag hela tiden har ont i nån arm- det gick hyfsat på lätta vikter! :)
Annars är jag nöjd med att jag har tränat! Man måste vara nöjd med det också! :cool:

bulldozer
2009-10-27, 22:30
Du verkar ju nojjig med dina sit-ups.. Själv tycker jag sånt är såååååå tråååkigt så jag
brukar "glömma" bort att träna det. Kanske sit-upsen som är hemligheten bakom all
denna styrka?? Isåfall blir det till att skärpa sig kanske :D :D

princesss
2009-10-27, 22:43
Du verkar ju nojjig med dina sit-ups.. Själv tycker jag sånt är såååååå tråååkigt så jag
brukar "glömma" bort att träna det. Kanske sit-upsen som är hemligheten bakom all
denna styrka?? Isåfall blir det till att skärpa sig kanske :D :D

Ha ha ha! Jag tycker jag gör situps alldeles för lite och sällan! Så jag försöker stoppa in det varje pass iallafall! Borde göra det varje dag hemma! En gång i tiden gjorde jag det!
Det är ju mycket viktigt med magmuskler för ryggens skull, för stabiliteten- men jag håller med dig- jag vill helst också råka glömma.. men jag har speglar hemma...:booty:
Jag tror styrkan sitter i...hmmm... mat! :eating:

LadyInsane
2009-10-27, 23:22
Men vafan Sandra 140 situps?? En annan är lat och kör med vikt istället så blir det inte så många :D

EkarN
2009-10-28, 00:19
Hoppas att knät fixar till sig!

MrMac
2009-10-28, 11:43
Du är läbbig!!! :D (på ett positivt sätt).

Sweetkarro lurade mig att testa din bänkfrisyr (hon pratade ngt om flätor ihoprullade)... Hur får man håret att stanna kvar när man drar av bänktröjane sen? :D

Borde det inte likna Prinsessan Leia frissa det?

princesss
2009-10-30, 22:22
Träning

Kronlyft
10 * 20kg
8 * 60
8 * 80
8 * 80
8 * 100
5 * 120 PB
5 * 140 PB
3 * 150 PB
3 * 160 PB
1 * 170 Super PB
0 * 180
3 * 150 PB
5 * 140 PB

Stångrodd
5 * 70kg
5 * 70
5 * 70
5 * 70
5 * 70

Enarms Hantel Rodd böjd framåt på en bänk
8 * 20
10 * 20
10 * 20
10 * 20

Enarms Biceps curl sittande
10 * 12
10 * 12
10 * 12

Tränade på Idrottsgården

Idag ville jag inte träna, letade desperat efter motivationen men den infann sig aldrig, men det gick bra iallfall!
Jag har nog bara kört kronlyft en gång tidigare förra året så därför blev det så mycket PB:n! Då var 100 kg supertungt- så träningen har verkligen gett resultat! :thumbup:
Provade även lite bicepscurl, tog det väldigt lätt så jag inte ska få ont i armana! Tog även hantelrodden lätt för armarnas skull!

princesss
2009-11-02, 21:39
Träning
Lördag 31/10

Bänkpress
10* 20kg
10 * 50
8 * 70
5 * 90
4 * 100
2 * 110

Tröja F6 stl 40- ny
Inget lyft

Gröna Gummibands bänk- under bänken- expolsivitetsträning
3 * 20
5 * 40
4 * 40
3 * 40
3 * 40
4 * 40
4 * 40
3 * 40
3 * 40

Strechade

Tränade på Idrottsgården

Kändes som ett skitpass idag, men jag fick ju in lite explosivitetsträning med gummiband och det är bra! :)
Provade en ny F6 som jag hade i skåpet- har sparat på den tills jag är smalare- men det går ju jättedåligt med det *spy* Så jag provade den nu utifall den kanske kunde funka till SM men det var helt kört! Vänster arm gjorde ont i en halvtimme efteråt, det var HEMSKT! Har aldrig haft så ont av tröja på senare år... Så den åkte av efter ett tappert försök att få till ett lyft som var helt omöjligt... :(

princesss
2009-11-02, 21:53
Träning

Benböj
10 * 20kg
10 * 20
10 * 50
8 * 75
5 * 95
3 * 110
3 * 125

Knälindor
2 * 135

Röd Dräkt Centurion+ RS stl 54

2 * 135kg
2 * 150
2 * 160
1 * 180
1 * 200 PB!!!
2 * 145
3 * 145
Utan dräkt
5 * 75kg

Latsdrag
9 * 70kg
10 * 85
8 * 85
8 * 85
10 * 85

Tränade på Idrottsgården

Provade dräkt idag igen! Och det gick bra! :hbang:
Äntligen börjar det lossna!!! Nu fick jag till 200kg! Jippie!!! Lite snett när jag kom upp- mendet bryr jag mig inte om! Ove har "lovat" att jag ska göra över 200 bara jag får till det med en dräkt! Och nu andra gången som jag har den här dräkten och lyckas hålla balansen o allt så hamnade jag på 200!
Lägger med en film- där ansiktet är lika rött som dräkten :em:

X-ZIM4ExDqk

LindaS
2009-11-02, 21:59
Haha, va fan Sandra! Det var ju lätt också! :)

sweetkarolina
2009-11-02, 22:07
Åh herregud Sandra du är ju helt fantastisk! Va roligt att du hittat en dräkt som funkar såg jättebra ut det där!!

MrMac
2009-11-02, 22:10
Snygg böj :)
Tummen upp för prinsessan :hbang:

princesss
2009-11-02, 22:19
Haha, va fan Sandra! Det var ju lätt också! :)

:hbang: YEEEEAH!!! Tack! Inte så blodigt tungt som jag hade kunnat tro faktiskt! Men rejält röd i ansiktet dock...

Åh herregud Sandra du är ju helt fantastisk! Va roligt att du hittat en dräkt som funkar såg jättebra ut det där!!

Ja visst är det- Kentas dräkt som var för stor för honom..:em: Men den funkar! Med insydda axelband på en halvmeter!! Jag ramlar och gråter inte!! SÅ jag hoppas kunna ha den på LagSM. Då kan det bli bra resultat! :hbang:

princesss
2009-11-02, 22:20
Snygg böj :)
Tummen upp för prinsessan :hbang:

:thumbup: Tack!
Tror du man får böja i prinsessdräkt? Det vore ju så mycket roligare då :Virro Ha ha

MrMac
2009-11-02, 22:22
:thumbup: Tack!
Tror du man får böja i prinsessdräkt? Det vore ju så mycket roligare då :Virro Ha ha

Men det skulle vara liiiiite sött med en ROSA böjdräkt med volanger... Inte sant? :D

Thunmarker
2009-11-02, 22:46
Du ä helt otrolig sandra :)

Deceiver85
2009-11-03, 00:17
Fasiken vad lätt 200kg såg ut, och bra djup med! Undrar just hur mycket du kommer göra när min fot väl har läkt ihop...220-230?

princesss
2009-11-03, 08:05
Fasiken vad lätt 200kg såg ut, och bra djup med! Undrar just hur mycket du kommer göra när min fot väl har läkt ihop...220-230?

Ska vi tänka så så borde den ta ett tag att läka...*rolleyes*
Ja det blir en trevlig utmaning! ;) Fast jag hoppas din fot läker snabbt!:thumbup:

sweetkarolina
2009-11-03, 09:28
Ja visst är det- Kentas dräkt som var för stor för honom..:em: Men den funkar! Med insydda axelband på en halvmeter!! Jag ramlar och gråter inte!! SÅ jag hoppas kunna ha den på LagSM. Då kan det bli bra resultat! :hbang:

Sumpan o Örebro får passa sig på lagSM! *flex*

Förresten kommer du på DM?

Rickard-SL
2009-11-03, 09:43
Hur stark som helst *flex*

princesss
2009-11-03, 09:46
Sumpan o Örebro får passa sig på lagSM! *flex*

Förresten kommer du på DM?

Jag kommer inte på DM, har lite för mycket på gång och det är en bra bit för mig att ta mig dit tyvärr...Så jag spar mig till SM i Bänk och lag istället så jag är fräsch då! :D

emmzan
2009-11-03, 12:03
Jag vet inte precis hur det går till när tröjan åker av- de sitter fint kvar på sin plats! Jag är en hård-flätare! :D

Hon kanske menade när jag har så kallade " margaretaflätor" (det enda ord jag känner till) två flätor på var sida uppfästa på huvudet som en krans- fäst med hårnålar in under flätorna och spraya massor! :D
Fast jag är så grymt ful när jag har så- mest praktiskt att jag inte behöver råka lägga mig på dom- men annars har jag mest två inbakade flätor på var sida så baksida huvudet blir slätt- fattar inte hur så många kan bänka med hästsvans!? :confused: Då ligger man på håret och det gör ont= man kan inte bänka! Men jag är nog den enda som känner så tror jag- för jag ser hästsvansar öööverallt- eller utsläppt! ha ha
Alltså vilka problem!!! :ike

Det är du och jag..... Klarar heller inte av hästsvans när jag bänka och utsläppt är bara att glömma. Njae karro menade snarare prinsessan leia-bullar lät det som :) Inbakade flätor på varje sida hmmmm jag är inge vidare bra på att kreera dom + har lite väl långt hår (får tvinga karln att assistera då). Har fått kritik på tävling för flätorna eftersom avlyftaren varje gång var nära att trampa på dem!

Fantastisk böj btw!

princesss
2009-11-03, 13:24
Det är du och jag..... Klarar heller inte av hästsvans när jag bänka och utsläppt är bara att glömma. Njae karro menade snarare prinsessan leia-bullar lät det som :) Inbakade flätor på varje sida hmmmm jag är inge vidare bra på att kreera dom + har lite väl långt hår (får tvinga karln att assistera då). Har fått kritik på tävling för flätorna eftersom avlyftaren varje gång var nära att trampa på dem!

Fantastisk böj btw!

Shiiit! Hur lång hår har du egentligen??!! *drool*
Har nog aldrig haft Leila bullar! Då irriterar jag mig på dom- för de känns liksom.
Om du gör flätor och viker dom dubbel med en snodd upptill då? Så blir det som en stor kringla! Kan ju bli skoj! :thumbup:
Hmm..Om en tjej skulle passa så skulle hon nog inte ha problem med att råka stå på håret.. hon skulle hjälpa till att lägga dom till rätta! ha ha:laugh:

Alone_in_the_dark
2009-11-03, 14:01
En sån här variant då?:)

http://img301.imageshack.us/img301/1981/flta.jpg

sweetkarolina
2009-11-03, 14:10
Jag kommer inte på DM, har lite för mycket på gång och det är en bra bit för mig att ta mig dit tyvärr...Så jag spar mig till SM i Bänk och lag istället så jag är fräsch då! :D

Oki, det låter som en bra plan! Men vi kommer sakna dig :smash:

Hehe, ja känner att ja kanske inte är bäst på att beskriva frisyrer... Men visst är det sånt här liknande du brukar ha Sandra?

http://farm3.static.flickr.com/2536/3707446043_c34c83b32a.jpg

Fast jag skulle vilja se er båda i den här varianten...

http://www.clt.be/ev/pippi.jpg

z_bumbi
2009-11-03, 14:16
Fast jag skulle vilja se er båda i den här varianten...

http://www.clt.be/ev/pippi.jpg

Jag ser praktiska problem i kombination med bänktröja. Har du däremot tänkt på att storleksmässigt så passar du ganska bra som Herr Nilson?

princesss
2009-11-03, 19:20
Ha Ha ha
Underbart att ett träningsforum får handla om frisyrer!:thumbup:

Jag har bara haft såna där "margaretaflätor"-uppe på huvudet- nån gång- för jag ser ju inte precis lika het ut i det som Nicole Richie på bilden tidigare :em:
Och man vill ju se snygg ut när man tävlar! ;)

Jag har funderat på Pippi-flätor flera gånger :D- man har ju ståltråd i dom så man formar om dom efter tröjpådragning! Men då betyder det ju verkligen att man är skitstark- och lyckas med tävlingen annars blir det bara fånigt... Om man tex råkar bomma ut sig eller inte vinna eller så... (jag har inga höga krav alls... *rolleyes*)
Eller så bestämmer vi att ALLA tjejer har så på ex LagSM! Det vore skoj!!!!
Värsta Pippi-sporten!!!

princesss
2009-11-03, 19:23
Alla tjejer som har möjlighet- de med kort hår få ha peruk! :D

sweetkarolina
2009-11-03, 20:43
Eller så bestämmer vi att ALLA tjejer har så på ex LagSM! Det vore skoj!!!!
Värsta Pippi-sporten!!!

Jag är på! Inte så snyggt, men vem fan är vacker när man lyfter...

LindaS
2009-11-03, 20:50
Hahaha! Lööv u babe.

LadyInsane
2009-11-03, 21:52
1 * 200 PB!!!


Helt jävla fantastiskt.!!!!!! http://www.easyfreesmileys.com/smileys/free-happy-smileys-310.gif (http://www.easyfreesmileys.com/facebook-smileys.html)http://www.easyfreesmileys.com/smileys/free-happy-smileys-310.gif (http://www.easyfreesmileys.com/facebook-smileys.html)http://www.easyfreesmileys.com/smileys/free-happy-smileys-310.gif (http://www.easyfreesmileys.com/facebook-smileys.html)http://www.easyfreesmileys.com/smileys/free-happy-smileys-310.gif (http://www.easyfreesmileys.com/facebook-smileys.html)http://www.easyfreesmileys.com/smileys/free-happy-smileys-310.gif (http://www.easyfreesmileys.com/facebook-smileys.html)

LadyInsane
2009-11-03, 21:54
Jag är på! Inte så snyggt, men vem fan är vacker när man lyfter...

:naughty::whipped:

princesss
2009-11-03, 22:20
Helt jävla fantastiskt.!!!!!! http://www.easyfreesmileys.com/smileys/free-happy-smileys-310.gif (http://www.easyfreesmileys.com/facebook-smileys.html)http://www.easyfreesmileys.com/smileys/free-happy-smileys-310.gif (http://www.easyfreesmileys.com/facebook-smileys.html)http://www.easyfreesmileys.com/smileys/free-happy-smileys-310.gif (http://www.easyfreesmileys.com/facebook-smileys.html)http://www.easyfreesmileys.com/smileys/free-happy-smileys-310.gif (http://www.easyfreesmileys.com/facebook-smileys.html)[url=http://www.easyfreesmileys.com/facebook-smileys.html][img]http:

YEY!!! Thank you darling!!!! :cheers:

princesss
2009-11-03, 22:25
Jag är på! Inte så snyggt, men vem fan är vacker när man lyfter...

Ha ha ha ha ha :laugh:

Du ser ju för rolig ut!!! Ser ut som Pippi ju!!! Har aldrig tänkt på hur lik du är henne!!! :thumbup:

JA vi försöker övertala alla om det här!!!

Uppmaning till alla styrkelyftartjejer som ska vara med på LagSM i Sundsvall:
Pippi-flätor står på schemat!
En ståltrådsvajer som går över huvudet och ner i flätorna så man har något att "böja emot" !
Sen är det bara att fläta och böja till dom i fin form efter behag! :D

kjell33
2009-11-03, 22:28
Vet inte om jag ska skratta eller gråta.:D

princesss
2009-11-03, 22:41
Vet inte om jag ska skratta eller gråta.:D

SKRATTA!!! Det är ju jätteskoj! Nu när vi försöker föra den här sporten mot nya nivåer! Snart kommer volangerna oxå! :laugh: :laugh: :laugh:

z_bumbi
2009-11-03, 22:44
Jag är på! Inte så snyggt, men vem fan är vacker när man lyfter...

Snyggt :thumbup:

sweetkarolina
2009-11-03, 23:01
Ha ha ha ha ha :laugh:

Du ser ju för rolig ut!!! Ser ut som Pippi ju!!! Har aldrig tänkt på hur lik du är henne!!! :thumbup:


Haha, det har aldrig jag tänkt på heller :D
Väl dolda talanger...

Vet inte om jag ska skratta eller gråta.:D

Bäst du gör som Sandra säger, annars kommer det nog en Pippi-peruk till dig med ;)

spoon
2009-11-03, 23:39
Bra jobbat.

Det kommer bli så kul när gympojkarna hittar den här journalen, haha. :D

Haha kolo är inte bra för mitt ego :em:

Mycket imponerande lyftning princesss :bow:

princesss
2009-11-04, 07:59
Haha kolo är inte bra för mitt ego :em:

Mycket imponerande lyftning princesss :bow:

Tack!!! *kissass*

emmzan
2009-11-04, 16:44
Ojojoj vad satte jag igång med mitt frisyrsnack ? :D

princesss
2009-11-04, 22:40
Ojojoj vad satte jag igång med mitt frisyrsnack ? :D

Ja visst är det roligt!!! :smash:

princesss
2009-11-04, 22:57
Träning

Bänkpress
Fötterna upp (alltid i luften-aldrig på bänken)
10 * 20kg
8 * 60
8 * 80
4 * 90
2 * 100
Fötterna på golv (alltid på fotblock)
2 * 110
2 * 110

Röd Tröja Super Katana stl 45 - sprillans ny!
3 * 140 ej riktigt nere
2 * 160 nästan nere
2 * 180 nere på 2:a
1 * 200
1 * 200
1 * 180

Smal Bänk
6 * 60
6 * 60
6 * 80
6 * 80

Cable Cross
10 * 35
10 * 35
10 * 35
10 * 35
Sen orkade jag inget mer...

Tränade på Idrottsgården

Var riktigt nere innan träning så räknade inte med någon bra träning, men det blev ganska ok!
Provade min nya tröja- men jag har väldigt svårt för Katana- jag lyckades ju bänka med den men allt var tungt och vingligt, jag ska försöka få tag i en F6 stl 42 innan SM, Ev kanske jag kan få till det med Katanan, men jag vågar inte lita på det.
Nu har jag premiärbadat i mitt nya rosa badkar som jag har stoppat in i bastun! Det var skööönt! *cupid*

LadyInsane
2009-11-04, 23:27
Ohh två ettor på 200kg!! Fan vad grymt Sandra!! :)

Rosa badkar? Fan vad coolt! :D

Nitrometan
2009-11-05, 08:17
Rosa badkar? *cupid* Koolt! :hbang:


3wF7uF4QzVQ





200!! *flex*

Jättebra!


Apropå frisyrer... Jerry Jones gjorde en del roliga saker på 70-talet. Bl.a. drog han marklyft på ett amerikanskt mästerskap med afroperuk och kanintofflor. :cool:

princesss
2009-11-05, 08:42
Ohh två ettor på 200kg!! Fan vad grymt Sandra!! :)

Rosa badkar? Fan vad coolt! :D

Ja det är nog bättre än jag kan förstå *rolleyes* Tack! *kissass*

Mmmm...det är sååå fint! Och jag har köpt en rosa toalett oxå!!! Ha ha ha Och hela min verkstad målar jag rosa just nu! Har fått spackelinflammation i underarmarna tror jag efter allt spacklande :cryout:

princesss
2009-11-05, 08:50
3wF7uF4QzVQ





200!! *flex*

Jättebra!



Tack! :)
Nu när jag håller på och fixar i min verkstad för fullt så brukar jag faktiskt sjunga på den där låten i huvudet! Ha ha ha Den är jätterolig!
Tycker den passar så bra i min rosa verkstad! :)

bubbe
2009-11-05, 20:17
Denna hade jag missat! Jättekul att du skriver journal här, hoppas du kan skriva lite i styrkelyftsdelen också.

200 och vidare:hbang:. Förresten är det inte på tiden att din karl också börjar skriva lite?

Trapper Buzz
2009-11-05, 20:19
Grymt. Världsklass. :hbang:

Nitrometan
2009-11-06, 22:23
Hildeborg Hugdal bänkade 201,5 kg på VM. Så nu måste du göra minst 202.

*flex*

http://www.russprache.at/goodlift/online/wscoresheet.html


Hugdal Hildeborg 260,0 201,5 200,0 661,5
wilks: 522,823

princesss
2009-11-06, 23:02
Hildeborg Hugdal bänkade 201,5 kg på VM. Så nu måste du göra minst 202.

*flex*

http://www.russprache.at/goodlift/online/wscoresheet.html

JAJAMENSAN!!!!!!!!!!!! *flex*
Håll tummarna tills dess!!!! :thumbup:

princesss
2009-11-06, 23:03
Grymt. Världsklass. :hbang:

Aaw... :em: Tack!! :hbang:

princesss
2009-11-06, 23:05
Denna hade jag missat! Jättekul att du skriver journal här, hoppas du kan skriva lite i styrkelyftsdelen också.

200 och vidare:hbang:. Förresten är det inte på tiden att din karl också börjar skriva lite?

Kul att du tycker det! :thumbup: Hmm..var är styrkelyftsdelen..:em:

Han har en dagbok genom Åkk:s hemsida! Du får kolla in den där! :)

princesss
2009-11-06, 23:12
Träning!

Hangbar blå band 55kg bandspänning
8 * 70kg
6 * 100
6 * 100
5 * 120
4 * 140
2 * 160
2 * 175
1 * 185
½ * 195
½ * 192,5
3 * 160
3 * 150
3 * 140
5 * 120

Stångrodd
5 * 60kg
6 * 70
6 * 70
6 * 70
6 * 70

Brett Lats Drag
8 * 55
9 * 60
9 * 60
10 * 60
Sen orkade jag inget mer..

Tränade på Idrottsgården

Helt Ok pass! Blev irriterad över att jag inte lyfte 195- kom inte riktigt upp men det är ändå en stor vikt så man får väl ha respekt! :thumbup: Lycka till alla som tävlar på DM imorgon! Själv stannar jag på ön och laddar inför SM!

emmzan
2009-11-07, 21:43
Jag minns att jag utmanade dig på chins-tävling en gång när du var och körde bänktröja på ASK någon gång i forntiden, kanske skulle passa på nästa gång du lämnar ön :D

princesss
2009-11-08, 17:51
Jag minns att jag utmanade dig på chins-tävling en gång när du var och körde bänktröja på ASK någon gång i forntiden, kanske skulle passa på nästa gång du lämnar ön :D

Har du??
Jag visste inte att vi hade träffats...:em:
Jag måste varit värdelös...

emmzan
2009-11-08, 17:59
Jag utmanade dig men du nappade inte :D

Jodå, vi har träffats. Jag presenterade mig som din huvudkonkurrent och ägnade sedan en bra stund åt att försöka övertyga dig om att vi visst var i samma viktklass, har för mig att du inte riktigt blev övertygad dock... Så jag har ätit upp mig lite för att bli mer övertygande nästa gång vi träffas :D (sedär, använde ordet övertygad i olika böjningar 3 ggr i samma inlägg :) )

z_bumbi
2009-11-08, 18:20
Det var i samband med SSF-jubileum så det var ett tag sedan.

LadyInsane
2009-11-08, 19:21
Bra pass Sandra!!! Hangbar? Betyder det att armen känns bra nu? :)

princesss
2009-11-09, 08:39
Jag utmanade dig men du nappade inte :D

Jodå, vi har träffats. Jag presenterade mig som din huvudkonkurrent och ägnade sedan en bra stund åt att försöka övertyga dig om att vi visst var i samma viktklass, har för mig att du inte riktigt blev övertygad dock... Så jag har ätit upp mig lite för att bli mer övertygande nästa gång vi träffas :D (sedär, använde ordet övertygad i olika böjningar 3 ggr i samma inlägg :) )

:em: hmm...jag minns inte alls faktiskt...(känner mig lite dum nu..):em:

princesss
2009-11-09, 08:40
Det var i samband med SSF-jubileum så det var ett tag sedan.

Jag har försökt gå igenom allt därifrån..men minns tydligen inte så mycket det var väl en tre-fyra år sen- måste ha tappat minnet lite..:em:

princesss
2009-11-09, 08:43
Bra pass Sandra!!! Hangbar? Betyder det att armen känns bra nu? :)

Tack! *kissass*
Nja, dom är inte riktigt bra än faktiskt, så jag kör mycket med dragremmar för att avlasta armarna- greppet har jag nog ändå- men visst är det kanske bäst att alltid öva grepp- men om man får ont så blir det ju inte så bra iallafall...
Jag stretchar armarna hela dagarna! :thumbup: Mot varje vägg jag ser :D

z_bumbi
2009-11-09, 08:50
Jag har försökt gå igenom allt därifrån..men minns tydligen inte så mycket det var väl en tre-fyra år sen- måste ha tappat minnet lite..:em:

Vi var inte med på festen utan du skulle köra tröja med Tommy på lördagsmorgongen och så var det inte så mycket mer med det.
En prinsessa kan inte komma ihåg alla ofrälse hon träffar. :D

bulldozer
2009-11-14, 15:06
Var håller prinsessan hus?
Kommer inte ihåg om det tagits upp journalen men ska du delta på bänk-SM?
Vore trevligt att se skönheten live *kissass* *cupid*.

LadyInsane
2009-11-14, 15:31
Hon är på Lag-Fm i Finland där Ove tävlar. :) Vet att hon tränar hårt inför Bänk-SM iaf :)

bulldozer
2009-11-14, 15:33
LI har koll :D Tack sötnosen <3

LadyInsane
2009-11-14, 15:34
Ohyes! :) Tack detsamma!

princesss
2009-11-18, 07:58
Härligt att man har en stand-in när man är fullt upptagen! :hbang:
Tack miss LI *kissass*

Jag har varit i Finland med Ove på LagFM och så var jag i Sverige på affärsresa under förra veckan och gjorde inköp till min verkstad!
Så jag har inte hunnit in hit och uppdatera- men nu är jag hemma på ön igen!

Gjorde ett lättare bänkpass förra veckan, värmde upp och var upp på 110kg några set och sen stege ner igen.

Hann med att köra lite mark i helgen i Finland också- efter en dag utan mat och med att stort godisintag!

Körde lite latsdrag också!*flex*

princesss
2009-11-18, 08:15
TRÄNING

Bänkpress
Fötterna i luften
10 * 20
10 * 40
10 * 60
6 * 80
3 * 90
Fötterna på klossen 5 cm
3 * 100
2 * 110

Ny Tröja F6 Stl.42
3 * 140 6 cm planka
2 * 160 4 cm planka
2 * 180 2 cm planka
1 * 190
1 * 200
½ * 210,5
½ * 210,5
1 * 180 -signaler
1 * 180 -signaler
1 * 160

Smal Bänk
Fötterna uppe på bänken

5 * 60
6 * 60
6 * 60
8 * 60

Tricepspress i latsdrag m rullstång
10 * 35
8 * 40
8 * 40

PecDec
8 * 5
8 * 5
8 * 5

Tränade på Idrottsgården

Köpte en ny tröja i Finland, men den visade sig ha ett väldigt litet halshål, så det var svårt att bänka med den, brösten hade en tendens att vilja halka ner och halsringningen ville komma mot hakan och stången ville fara mot magen, inte så bra..
Jag hade väldigt svårt att "tända till" på passet- lyckades väl någorlunda mot slutet..:)
Jag blev jättearg för att jag inte riktigt klarade av 210,5kg lyftet...det skulle vara PB med 0,5kg :hbang:
Men det är bättre att det går dåligt nu så HOPPAS jag att det kommer gå jättebra nästa helg!!! *flex*

princesss
2009-11-18, 08:18
(eller egentligen gick det kanske inte sådär jättedåligt, mest var det att tröjan inte kändes som det brukar kännas med tröja och jag fick jätteont i armarna och så är jag väl lite bortskämd med bra resultat...:em: )

princesss
2009-11-18, 08:45
Vore trevligt att se skönheten live *kissass* *cupid*.

Skönhet! ha ha i bänktröja! :laugh:
Du är rolig du!!
Jaaa det ska bli väldigt roligt att träffas!!! *kissass*

Nitrometan
2009-11-18, 08:47
F6 och Fury har ju oftast "det gamla halshålet". Är man van vid Katana/Superkatana blir det svårt att dra bröststycket rätt.

Lycka till på SM.

princesss
2009-11-18, 10:01
F6 och Fury har ju oftast "det gamla halshålet". Är man van vid Katana/Superkatana blir det svårt att dra bröststycket rätt.

Lycka till på SM.

Jag kör alltid med F6!
Har nyligen fått en superkatana av min sponsor men jag lyckas inget bra med den.. har en katana sen förut men jag tycker inte att det går något bra att bänka med dom alls- vill gärna få till det eftersom jag vet hur mycket kilo många andra lyckas lyfta med dom!

Mina andra F6:ors halshål känns större än den här...
Kände direkt när jag stack igenom huvudet att det nästan fastnade!
Men efter passet så har vi väl töjt upp det lite grand!

LadyInsane
2009-11-18, 13:02
Vilket jäkla pass!! Fan vad stark du e!! :hbang:

Hoppas den andra 42:an funkar bättre! :)

princesss
2009-11-18, 22:21
TRÄNING

Benböj
10 * 20
10 * 45
6 * 65
6 * 85
4 * 105
2 * 125
2 * 145 Knälindor
2 * 145 Knälindor
Röd Dräkt centurion stl 54
3 * 155
2 * 175
1 * 195
1 * 205 PB
2 * 160
6 * 65 Utan dräkt
6 * 65 Utan dräkt

BensparkSuperlätt knärehab
10 * 20
15 * 25
15 * 25
15 * 25
Sen orkade jag inget mer...

Tränade på Idrottsgården

Provade dräkt idag igen! Det var ett tag sen jag körde ben och det märktes jag hade inget tryck i benen.
195 lyftet gick väldigt lätt och bra!
I 205-lyftet så kom jag helt fel när jag backade ut fötterna kom åt olika håll och jag höll på och krånglade med det en stund *grr27*- det var ganska tungt på axlarna så jag blev lite trött, sen gick inte lyftet så himla bra efter det men det kom upp -snett och vint...
Helt ok pass- jag blev tokslut och orkade inte göra så mycket efteråt!

emmzan
2009-11-18, 22:25
Först böj på 205 och sedan superlätt knärehab. Interesting!
Fint med PB igen! 250 till sommaren?:hbang:

Nitrometan
2009-11-18, 22:32
Ett PB till!

Jättebra. *flex*

LadyInsane
2009-11-18, 22:37
205kg!!! Efter det har man fan rätt i att va slut :D

LindaS
2009-11-18, 22:48
Ja jäklar. Känns som att du är förlåten för att du är trött efter det passet.

Rickard-SL
2009-11-18, 22:52
Fina vikter du bollar med:thumbup:

Deceiver85
2009-11-18, 23:36
Fan, då hade du bara 10kg kvar tills du är förbi mig...jag kan leva på min klena mark ett litet tag dock...

princesss
2009-11-19, 22:57
Först böj på 205 och sedan superlätt knärehab. Interesting!
Fint med PB igen! 250 till sommaren?:hbang:

Ha ha ja, vad ska jag säga! Jag gör alltid saker lite bakochfram! :laugh:
Inser nu vad dumt det måste verka!

Ja, hoppas på massor med vikter här framöver!!!::hbang:

princesss
2009-11-19, 23:06
Ett PB till!

Jättebra. *flex*

Jajamensan! :thumbup:

205kg!!! Efter det har man fan rätt i att va slut
*kissass*

Ja jäklar. Känns som att du är förlåten för att du är trött efter det passet.

Ha ha Tack!

Fina vikter du bollar med

Tack! Jo, man gör sitt bästa! Och jag hoppas på MYCKET mer framöver! :hbang: Fast när jag hade 205kg på axlarna så kändes det inte som jag "bollade" precis när jag stod där och krånglade och försökte flytta fötterna hit och dit med en enormt lång tung stång vinglandes ovanpå mig...

Fan, då hade du bara 10kg kvar tills du är förbi mig...jag kan leva på min klena mark ett litet tag dock...

Nu fick jag en ny morot! Tack! (ska kämpa ännu hårdare hädanefter! :D)

EkarN
2009-11-19, 23:34
205 pannor! Grymt!

Timme
2009-11-20, 21:02
Sandra Lönn?

I tusan vad du är sjuk i bänken. Du äger mig så himla hårt så jag vet inte vad med tröja. Men jag bänkar mer än dig utan tröja? Bajs, jag måste bli bättre med tröjan.

Vad har du gjort som mest utan tröja? Hur mycket tror du att du gör ungefär?

edit: Så sjukt coolt att du är så brutal och är tjej. Helt otroligt!

princesss
2009-11-20, 23:40
Sandra Lönn?

I tusan vad du är sjuk i bänken. Du äger mig så himla hårt så jag vet inte vad med tröja. Men jag bänkar mer än dig utan tröja? Bajs, jag måste bli bättre med tröjan.

Vad har du gjort som mest utan tröja? Hur mycket tror du att du gör ungefär?

edit: Så sjukt coolt att du är så brutal och är tjej. Helt otroligt!

Japp!
*flex*
Jag maxar aldrig utan tröja på det sättet, har kört nån raw-tävling- men avskyr det för det är inte samma sak alls! Blir väldigt konstigt om man är van att tävla med tröja- och resultatet blir därefter.
Du är säkert starkare utan tröja än mig! Men det gör inget- för sporten är med tröja!!! Yey! Och där är jag grym! Ha ha *slap*
(shit vad kaxig jag är ikväll då! ha ha :D )

Jo jag är ju tjej men en jättestor sån! :eating:

princesss
2009-11-20, 23:59
TRÄNING

Kronlyft
10 * 20
10 * 40
8 * 60
7 * 80
6 * 100
5 * 120
5 * 130
4 * 150 Reps PB
4 * 160 Reps PB
3 * 165 Reps PB
2 * 175 PB
2 * 175 PB
1 * 175 PB
3 * 155
8 * 100

Brett Lats Drag

8 * 65
8 * 87,5
9 * 87,5
8 * 87,5

Smalt Lats Drag
8 * 50
8 * 60
7 * 70

Tränade på Idrottsgården

I början av passet så kändes 100kg som supertungt!
Men sen så flöt det på fint! Jag blev förvånad varje gång vikten lyfte från ställningen! :thumbup:
Förra året rubbade jag nog inte 150 i kronlyft! Så det har verkligen gått framåt!!! :hbang:
Underbart när träningen ger resultat!!!

MrMac
2009-11-21, 00:21
TRÄNING

Kronlyft
10 * 20
10 * 40
8 * 60
7 * 80
6 * 100
5 * 120
5 * 130
4 * 150 Reps PB
4 * 160 Reps PB
3 * 165 Reps PB
2 * 175 PB
2 * 175 PB
1 * 175 PB
3 * 155
8 * 100

Brett Lats Drag

8 * 65
8 * 87,5
9 * 87,5
8 * 87,5

Smalt Lats Drag
8 * 50
8 * 60
7 * 70

Tränade på Idrottsgården

I början av passet så kändes 100kg som supertungt!
Men sen så flöt det på fint! Jag blev förvånad varje gång vikten lyfte från ställningen! :thumbup:
Förra året rubbade jag nog inte 150 i kronlyft! Så det har verkligen gått framåt!!! :hbang:
Underbart när träningen ger resultat!!!

Må hända att du är en "Princess" men du tar PB som en Drottning :thumbup: :hbang:

Luttis
2009-11-21, 00:44
Det är otroligt inspirerande och imponerande att läsa din journal!
:hbang:

emmzan
2009-11-21, 10:11
Där blev jag sugen på att dra lite kronlyft igen! Hrmmmmmmm

LadyInsane
2009-11-21, 10:27
Gå från att inte kunna rubba 150kg till att reppa på 175kg!! Så jäkla bra Sandra! :hbang:

Nitrometan
2009-11-21, 10:42
PB!

Är det den friska Ålandsluften som gör det?

Timme
2009-11-21, 19:07
Japp!
*flex*
Jag maxar aldrig utan tröja på det sättet, har kört nån raw-tävling- men avskyr det för det är inte samma sak alls! Blir väldigt konstigt om man är van att tävla med tröja- och resultatet blir därefter.
Du är säkert starkare utan tröja än mig! Men det gör inget- för sporten är med tröja!!! Yey! Och där är jag grym! Ha ha *slap*
(shit vad kaxig jag är ikväll då! ha ha :D )

Jo jag är ju tjej men en jättestor sån! :eating:

oh tjena. Jag är oerhört imponerad av dina bänkpressar. Helt galet.

Men har du någon gissning på vad du tar utan tröja? Fixar du 140?

LadyInsane
2009-11-22, 01:17
oh tjena. Jag är oerhört imponerad av dina bänkpressar. Helt galet.

Men har du någon gissning på vad du tar utan tröja? Fixar du 140?

Hon skriver klart och tydligt att hon inte maxar utan tröja. Varför skulle hon då gissa sig fram till ett max? På vilket sätt blir du nöjd då?

princesss
2009-11-23, 11:47
TRÄNING

Bänkpress
10 * 20
10 * 40
10 * 40
8 * 50
5 * 70
5 * 90
3 * 100

6cm Planka- EXPLOSIVT!
3 * 110
3 * 120
2 * 130
4cm Planka- EXPLOSIVT!
4 * 110
3 * 110
3 * 115
2cm Planka- EXPLOSIVT!
4 *100
4 *100

Provade vara utan kloss under fötterna!
4 * 90 Gick betydligt lättare! Och kändes inget i ryggen! :thumbup:

PecDec
10 * 3
10 * 5
10 * 5
10 * 5

Triceps- rep bakifrån i Cable
10 * 45
10 * 65
10 * 55

Tränade på Idrottsgården

Provade köra med planka idag- utan tröja- för att kunna köra mycket explosivt- det gick väldigt bra!
Nu är det vila till Helgens BÄNK-SM som gäller- blir ev ett litet benpass i veckan.
Nu har jag tävlingar tre helger i rad :Virro och samtidigt håller jag på och förbereder det sista inför starten av mitt företag- så det är ganska mycket nu!

princesss
2009-11-23, 11:50
Må hända att du är en "Princess" men du tar PB som en Drottning :thumbup: :hbang:

Tack! *flex*

Det är otroligt inspirerande och imponerande att läsa din journal!
:hbang:

Tack! *kissass*
Jag blir inspirerad av alla snälla kommentarer och av alla andra journaler jag med!

princesss
2009-11-23, 11:53
Där blev jag sugen på att dra lite kronlyft igen! Hrmmmmmmm
Ha ha vad bra! Ja gör det!:hbang:

Gå från att inte kunna rubba 150kg till att reppa på 175kg!! Så jäkla bra Sandra! :hbang:
Ja, det tycker jag med! Trodde jag aldrig skulle hända för några år sen! Tack *kissass*

PB!

Är det den friska Ålandsluften som gör det?

Hmm..ja något har det helt klart med det att göra! :D

LadyInsane
2009-11-23, 12:04
Passet var ju skitbra ju!! Tänk att kunna planka vikter raw som jag inte ens kan röra med tröja.. :D

Jag tror att alla tävlingarna kommer gå grymt bra för dig! längtar efter att ses på lördag! *cupid*

princesss
2009-11-23, 12:11
Passet var ju skitbra ju!! Tänk att kunna planka vikter raw som jag inte ens kan röra med tröja.. :D

Jag tror att alla tävlingarna kommer gå grymt bra för dig! längtar efter att ses på lördag! *cupid*

Tack!
Jag längtar också tills vi får kramas!!! *love* (fast det måste bli efter tävlingen när adrenalinet lagt sig! :D )

LadyInsane
2009-11-23, 12:21
Tack!
Jag längtar också tills vi får kramas!!! (fast det måste bli efter tävlingen när adrenalinet lagt sig! :D )

*cupid**cupid**cupid*

Det vore ju dumt att attackera någon med bänktröja på! :D

Nitrometan
2009-11-23, 12:54
Intressant att du kunde plocka bort klossarna.

Lycka till på tävlingarna!!!

princesss
2009-11-23, 13:16
Intressant att du kunde plocka bort klossarna.

Lycka till på tävlingarna!!!

Ja, jag har först gått ner från 10 cm till fem nu i höst, efter 3:e serien då jag lyckades glömma klossarna hemma och fick ta vad som fanns- 5cm kloss.

Och resultaten blir ju bättre- hade inte väntat mig något annat eftersom man blir svag av att ha dom - men ryggen mår bra också och det är det viktigaste!
Så nu fick jag för mig att prova lite utan! :thumbup:
All ryggträning har gett resultat helt enkelt! :)

Nitrometan
2009-11-23, 13:38
All ryggträning har gett resultat helt enkelt! :)
Jättebra! :thumbup:

sweetkarolina
2009-11-23, 16:16
Är väldigt glädjande att se att du kan plocka bort klossarna utan problem! :)
Hur har du det annars nuförtiden, med ryggen menar jag?


Vi ses till helgen! (Och ja vill också ha en kram... *cupid*)

MrMac
2009-11-23, 22:07
Tack!
Jag längtar också tills vi får kramas!!! *love* (fast det måste bli efter tävlingen när adrenalinet lagt sig! :D )

Mmm vem skulle våga krama någon överhuvudtaget under de värsta Adrenalin kickarnas intåg??? Huga... Kan ju sluta med diverse kross skador :banned :thumbup:

EkarN
2009-11-23, 22:41
Grymt tränat, lycka till på bänk-SM sedan!

Saimon_82
2009-11-26, 18:57
Lycka till på bänk-SM!!! Ska hålla tummarna för dig.

Nitrometan
2009-11-28, 11:32
En prinsessa som bänkar 200! *flex*

http://i47.tinypic.com/155rjth.jpg

Grymt!

Nitrometan
2009-11-28, 11:44
Aaaåååå! *gah!*

Så nära på rekordet.



Älskar ditt "längre fram" *grr27* till avlyftaren.

bulldozer
2009-11-28, 19:55
GRATTIS TILL GULD!! Kul att se dig live, snygg som tusan i tröja och allt ;)

EkarN
2009-11-28, 20:41
BRa kämpat idag, sjukt imponerad av dina lyft, de såg klockrena ut från läktaren, tycker synd om dig också som i en minut trodde att du hade rekordet och sedan fick reda på att så var det inte:(

Men grattis till guld och superba lyft!

sweetkarolina
2009-11-29, 21:18
du är bäst sandra!!!!!

princesss
2009-11-29, 22:24
200 KG :hbang::hbang::hbang:

PÅ TÄVLING!!!!


Fan vad jag är bra!!!! :D
-men hes...:em:

LadyInsane
2009-11-29, 23:02
FAN VAD DU ÄR BRA!! :hbang: *cupid*

B8D1s27_9TY

kraftsport.nu
2009-12-01, 16:19
Annan vinkel: http://www.youtube.com/watch?v=Vjk82U9Y0j0

Saimon_82
2009-12-01, 21:36
Bra bänkat! Verkligen synd med världsrekordet blev underkänt. Men världrekordet lär nog komma i framtiden.

princesss
2009-12-01, 22:05
Tusen tack allihop som har skrivit så fina kommentarer här i min journal!
Och tack LI för den fina filmen! Med rosa och allt! *cupid*

Och tack herr kraftsport.nu för den andra filmen! :thumbup:

princesss
2009-12-01, 22:40
TÄVLING!!!

BÄNK SM 2009 Sundbyberg

Jag hade ett väldigt dilemma på morgonen och kvällen innan om jag skulle försöka väga in "lätt" eller tungt- men bestämde på morgonen att det spelar ingen roll! Så jag åt en god frukost på hotellet och vägde in på hela 104 kg- höll på och svimmade! Shit vad tung jag är!!! :eating:

Formen hade jag ingen aning om hur den var tills jag började värma upp- då kändes det väldigt bra!
Det var skönt med så mycket folk på uppvärmningen! Det blev jag peppad av!

Uppvärmning

Fötterna uppe
10 * 20
10 * 50
7 * 70
5 * 90

Fötterna nere
3 * 100
2 * 110

Tröja F6 stl. 42
3 * 150
2 * 170
1 * 182,5

TÄVLING

182,5 kg Godkänt! Svenskt rekord +2,5kg

200 kg Godkänt! Svenskt rekord + 20 kg:bpump:

205 kg Underkänt efter en stund...:furious:


Jag gick in säkert- och vikten bara flög upp!

Sen tog jag 200- en mycket magisk gräns som jag varit ute efter i flera år och ÄNTLIGEN fick jag till det på tävling! Jippie!

Sen var det försök på världsrekordvikt 205 kg- det var inte heller toktungt- jag var verkligen i mitt livs form idag! Och som jag skrek! Man blir verkligen sååå mycket starkare av att hålla på så! :D

Men tyvärr så hade ena domaren råkat trycka på fel knapp...(lätt hänt han har ju hela två knappar att välja mellan...)
Så lyftet blev underkänt efter en stund då jag hade hunnit skrika lite till- av glädje den här gången!
Jag blev vansinnigt arg och kände mig väldigt "lurad" Tyckte att jag gjort ett bra lyft som var godkänt...
Det hela är mycket synd eftersom det inte finns allt för många tillfällen att slå världsrekord på...

Ja ja det är bara att hoppas formen håller i sig minst ett halvår till om jag får åka på bänk VM då och har kroppen i skick och allt sånt där!

Jag är ändå väldigt nöjd med min insats under tävlingen! 200 kg- tror jag är 13 tjej i världen oavsett förbund och vikt klass som gjort det! :thumbup: