handdator

Visa fullständig version : Mindre fett, mer muskler.


QualRual
2009-09-27, 01:02
Hej allt folk.

Helt ny här på Kolo, har kikat runder lite på alla andras träningsjournaler och det har inspirerat mycket och det har också lett till att jag bestämt mig för att starta min egen journal. Hoppas på mycket tips och tricks från andra aktiva *flex*

Om mig:
Jag är en 23-årig man, 1,75 lång och väger 91-92 kg. Har tränat och tävlat i allt från friidrott, simning, fotboll, orientering under min ungdom. Även en del styrketräning. Dom senaste 5 åren har jag dock mer eller mindre stått still rent träningsmässigt. Det här ledde till att jag seglade upp till en vikt på 100 kg, fick då mig en tankställare och la om min kost och tog mig ner till lite under 90 kg. Sen har det blivit ett par kilo till som lagts på.

Målsättning:
Jag kommer att försöka att minska min kroppsfet så mycket jag kan, kul att se vad man klara att hamna på, men samtidigt vill jag inte förlora för mycket muskler i procesen. En vikt på någonstans mellan 80-85 kg och kroppsfett på under 9 % hade nog varit det optimala. Vill inte bli stor utan mer muskulös och fortfarande smidig.

Diet:
Ligger på ett kaloriminus varje dag(mellan 1400-1800 kcal/dag), äter var 3e timme. Ser till så jag får i mig minst 150 gram protien varje dag. Snålar med kolhydraterna men utesluter dom inte helt.

Träning:
Jag tränar gym 6 dagar i veckan. tränar 1-2 muskelgrupper per dag och ser till att ha 4 dagars vila mellan träningen av varje muskelgrupp.
Har funderat på att dra igång lite kardio träning med men löpning är uteslutet pga av jättekorta hälsenor.
Har funderat på rodd men är lite orolig om musklerna verkligen får sin vila om man börjar köra rodd 4 gånger i veckan 30 minuter per tillfälle?
Sen har jag ju hund med så det blir ju ett par timmars promenad dagligen.

Ska bli kul att komma igång ordentligt och ser framemot att dela det med likasinnade.
Alla kommentarer motages gladeligen. Kritik god som dålig är välkommen!

Lägger upp ett par dåliga bilder med, mest för att ha något att se utvecklingen med.

http://www.pixbox.se/alb1125831

Nu kör vi så det ryket *flex* ;)

QualRual
2009-10-02, 17:59
Jaha så är man peppad som bara den att dra igång, vad händer då? Jo influensan, blä!
Hoppas att bli frisk i helgen för att med nya tag dra igång igen.