handdator

Visa fullständig version : Deff m. Fusk


TehSaxo
2009-09-24, 18:06
Fuskade lite i min diet idag , käkade nog ca 2hg lösgodis (ca 800kcal?). Har för övrigt inte käkat särskilt mycket idag, en proteindrink(35g protein) och ca 400g korv, 800kcal där med dvs (40g protein+fett & kolhydrater) och en banan(100kcal?).

Då hamnar jag på;
Ungefär 1800 Kcal , 75g av det från protein(minst, har inte räknat något från godiset, fanns med choklad i påsen). Har inte tränat något förutom "vardagsmotion" idag. Hade tänkt dra mig iväg till gymmet och förbränna lite på rullbandet (springa 5km och gå kanske lika mycket, brukar oftast hamna på minst -500 kalorier då)

Så totalt blir det;
1800-500=1300 sen tar jag en proteindrink efter det och hamnar väl på 1,400, varav 110g protein.

Är det bra/dåligt? Ligger just nu på 78kg i vikt, 1,65 i längd.

Eddie Vedder
2009-09-24, 18:55
Det enda dåliga är din osunda oro till något så banalt. Proteinintaget är bra och det här gäller EN dag. Smakade godiset gott innebär det här "i värsta fall" att du fått njuta samtidigt som du eventuellt får i dig lite för dåligt med essentiella fetter och mikronäringsämnen EN dag och/eller att du missar det planerade underskottet EN dag.

TehSaxo
2009-09-24, 22:22
Det enda dåliga är din osunda oro till något så banalt. Proteinintaget är bra och det här gäller EN dag. Smakade godiset gott innebär det här "i värsta fall" att du fått njuta samtidigt som du eventuellt får i dig lite för dåligt med essentiella fetter och mikronäringsämnen EN dag och/eller att du missar det planerade underskottet EN dag.

Inte så farligt antar jag. :)

Kensha
2009-09-25, 22:21
Inte så farligt antar jag. :)

Jag tycker att du bör acceptera att du unnade dig godiset och visar dig själv att det inte behöver innebära jordens undergång bara för att du fick i dig lite godis utan kämpar på som vanligt.

Men oavsett vad så gäller väll fortfarande kalorier in kalorier ut proceduren? Oavsett ifall det var en extra stor portion mat eller lite godis? Därav måste han/du väll ändå legat på minus?

RebelYell
2009-09-25, 22:23
Jag tycker att ditt fuskande visar på bra karaktär. Många på detta forum hade totalt tappat kontrollen och tryckt i sig en jävla massa skit.

Bara att kämpa på!

TehSaxo
2009-09-26, 09:41
Tack. :)

Vågen stod på 77 igårmorse. :P

Lellan
2009-09-26, 09:50
Alltså, jag tror alla fungerar olika, verkar som att du stressar upp dig mkt över att du käkat godis istället för ngt nyttigt? Livet är inte bråttom. Du vill må bra, och anser att du vill gå ner i vikt för att göra det. Därför gör du vad som krävs för att gå ner, men sådana där småpauser från opti är ju bara lovande inför en hållbar vikt senare? För det finns väl ett liv efter deffen? :) Iaf för oss vanliga dödliga.

Ja, du kunde valt näringstätare livsmedel för de kcalen.. men jag antar att det var gott, att du njöt, och det i sig är väl bra för både deff (mer motiverad till nyttigare val andra måltider, fått en liten guldkant så att du inte förknippar deff med tråkigt liv) och livet på det hela.

Godis ska alltid ätas när man är som mest sugen, och då ska man njuta av det och inte tänka för mkt - tror det bäddar för det RebelYell snackar om - att man totalskiter i allt och fortsätter äta även när man ätit det man tänkt/den normala portion som borde göra en nöjd.

Cerberus
2009-09-26, 09:51
av min erfarenhet så tycker jag man BÖR inkludera nåt av de förbjudna ibland bara för att undvika att göra 10 000kcal-ätardagar. Bättre långsiktig plan dessutom. Förbjudet är godare.