handdator

Visa fullständig version : En hjälpande hand, tack :)


Moe1337
2009-09-23, 17:18
Hej jag går nu på en såkallad VLCD-kur bestående av den karolinska sjukhusets "undersoppa", baserad på lök, vitkål, krossad tomat, paprika och selleri.

Samtidigt som jag gör detta försöker jag vara på gymmet 2 dagar sedan 1 vilodag för att sedan fortsätta med 2 dagar på gym sedan vilodag.

På gymmet satsar jag mest på cardio men kör även en del fria vikter.

Har kört soppan innan och vet att den fungerar bra när man tränar samtidigt och det har funkat.

Men vill inte heller tappa de muskler jag har och att de bara tar på det och inte tar iväg något av det fettet jag vill bli av med.

Därför har jag kombinerat nu med 1 burk tonfisk och ett halv kycklingbröst innan och efter träning

Nu har jag dock funderat på att istället ta något proteintillskott som kan hjälpa kroppen att bygga upp sig själv under vilodag/vilotimmar så att kroppen tar energin från fettet ist för muskler.

Alltså gå ner i vikt samtidigt som att jag behåller mina muskler.
*Glömde även att lägga till att jag gör detta för att rensa kroppen lite, efter mycket dåliga vanor osv.*

/tack i förhand

forslund
2009-09-23, 17:33
Du har inte skrivit vilket kön du är, längd, vikt samt ålder.
Inte heller har du angivit hur många kalorier du får i dig.

Proteinpulver är protein i pulverform, ingenting magiskt. Speciellt på diet kan det vara fördel att få så mycket som möjligt via mat för mättnadskänsla.

Kensha
2009-09-23, 17:41
Med ett kaloriunderskott på omkring 500 samt en protein-mängd som mäter 2g/kg samtidigt som du är aktiv på gymmet så bör det väll inte ta så hemskt mycket på musklerna, eller?

Moe1337
2009-09-23, 19:06
Med ett kaloriunderskott på omkring 500 samt en protein-mängd som mäter 2g/kg samtidigt som du är aktiv på gymmet så bör det väll inte ta så hemskt mycket på musklerna, eller?

ligger nog rätt mycket under 500 på kaloriunderskott eller vad tror du om du läser min tråd?

Moe1337
2009-09-23, 19:07
OT= 183 cm 88 kg, 20 år

Yeahvlen
2009-09-24, 12:47
ligger nog rätt mycket under 500 på kaloriunderskott eller vad tror du om du läser min tråd?

Du ligger grovt under ett energiunderskott på -500 kcal ifall du går på en VLCD. Och med tanke på att du satsar på konditionsliknande aktiviteter på dina träningstillfällen bör du nog öka energiintaget, ifall du inte vill att det tenderar i skador.

Kort sagt, att läsa av det du skriver, bör du nog öka energiintaget. Du är inte precis grovt överviktig. Istället satsa på en balanserad långsam viktnedgång som kan resultera i att du bibehåller mer muskler. Satsa gärna mer på styrketräning på gymmet.

Kischen
2009-09-24, 13:15
*Glömde även att lägga till att jag gör detta för att rensa kroppen lite, efter mycket dåliga vanor osv.*



Det där rensasnacket är mest humbug :thumbup: Lycka till med nedgången!

Moe1337
2009-09-24, 14:13
Det där rensasnacket är mest humbug :thumbup: Lycka till med nedgången!

mja kanske, men hjälper en att komma ifrån dåliga vanor eftersom man bryter mönster....:em:

Mental
2009-09-24, 14:34
mja kanske, men hjälper en att komma ifrån dåliga vanor eftersom man bryter mönster....:em:

Men du skaffar dig inte en ny bra vana, bara en annan dålig

"Hej jag går nu på en såkallad VLCD-kur bestående av den karolinska sjukhusets "undersoppa", baserad på lök, vitkål, krossad tomat, paprika och selleri."

Det här är bara trams och humbug det med, kraven på en VLCD diet är stora och inget man bara kokar ihop själv. Jag kan lova dig att det inte är KI som står bakom receptet på "undersoppan" Det är någon som kapat namnet för att det ska låta oficiellt och bra.