handdator

Visa fullständig version : Hjälp för att sätta ihop eget split-schema


haa
2009-09-23, 16:27
Hej, jag tänkte kolla om någon kan hjälpa mig lite.

När jag vill sätta ihop ett eget schema, t ex 4 split, hur många övningar per muskelgrupp ska man då ha? Hur många set ska man köra, per muskelgrupp och hela träningspasset? Målet är volym.

Just nu kör jag ett grund/nybörjar halvkroppsschema men kommer att ändra om typ 2 månader, efter jag byggt en grund. Hursomhelst i framtiden när jag känner för att börja köra på någon split vill jag gärna ha tips och information.

Kanske har ni exempel på hur det bäst är att sätta ihop ett schema? Kanske ni har åsikter om 4-split och tycker något annat är bättre eller andra åsikter.

Tacksam för svar! *cupid* :thumbup:

macsacre
2009-09-23, 17:38
rygg - biceps
Bröst - triceps
Ben - Mage?
Axel

eller?

WorkOutBuddy
2009-09-23, 19:08
Jag skulle vilja se ditt halvkropps program. Det går alltid att ändra lite där, du behöver inte byta till en 4-split.

Medusa
2009-09-23, 19:10
Ingen här kan ge dig ett riktigt bra svar eftersom allting som rör träningen är individuellt, dessutom är dieten väldigt viktig för hur du kommer prestera och öka...

Men... Z bumbis nybörjarschema är inte så jävla illa trots allt... Titta på det

haa
2009-09-23, 19:55
Jo jag har sett z_bumbis schema men jag har mitt halvkroppsschema som nybörjar grund, och det känns bra tycker jag.

Det är därför jag frågar om hjälp för hur man splittar och antal övningar och sets för framtiden, så man redan nu kan kolla upp övningar och div.

Mitt halvkropps schema har jag postat tidigare här; http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=135886

Tack för svaren, men skulle gärna vilja veta mer om t ex. Övningar per muskelgrupp, sets och såvidare. :)

Commando1980
2009-09-23, 23:36
Hej, jag tänkte kolla om någon kan hjälpa mig lite.

När jag vill sätta ihop ett eget schema, t ex 4 split, hur många övningar per muskelgrupp ska man då ha? Hur många set ska man köra, per muskelgrupp och hela träningspasset? Målet är volym.

Just nu kör jag ett grund/nybörjar halvkroppsschema men kommer att ändra om typ 2 månader, efter jag byggt en grund. Hursomhelst i framtiden när jag känner för att börja köra på någon split vill jag gärna ha tips och information.

Kanske har ni exempel på hur det bäst är att sätta ihop ett schema? Kanske ni har åsikter om 4-split och tycker något annat är bättre eller andra åsikter.

Tacksam för svar! *cupid* :thumbup:

hur länge har du tränat? jag tycker inte att du ska gå över till en 4-split.

Commando1980
2009-09-23, 23:48
i ditt halvkroppschema, ta bort hammercurl och lägg in stångcurl eller hantelcurl. lägg även in en tricepsövning..t ex liggande tricepspress. om man utgår från schemat du skrivit i den andra tråden..så kan det se ut så här:
mån: (A)
bänkpress
latsdrag
axelpress
t-bar row (eventuellt innan axelpress)
stångcurl
liggande tricepspress

ons: (B)
knäböj
rak marklyft
benspark
legcurl
vader
mage (eventuellt superset med ryggresningar)

fredag:
samma som måndag (A)


träna mån-ons-fre-mån..etc A-B-A-B....

WorkOutBuddy
2009-09-24, 09:00
Jag tycker också du ska fortsätta med halvkropp. Leta lite efter olika program, det finns ett par vettiga. Du kan alltid kolla in i journaler för att se hur vissa kör.