handdator

Visa fullständig version : gainer dåligt ?


alle424
2009-09-23, 16:03
fungerar verkligen gainer ?

sKedbladh
2009-09-23, 16:06
Definera 'fungerar'

alle424
2009-09-23, 16:08
går man lättare upp i vikt typ ?

kidneyinlodz
2009-09-23, 16:31
går man lättare upp i vikt typ ?

beror väl på mängden du äter. gainer är bara "mat" i pulverform.

Fatcan
2009-09-23, 16:40
går man lättare upp i vikt typ ?

Ja, det kan man säga. Du får i dig kalorier som från en hel måltid på några sekunder genom att dricka en gainer, och inte mättar det heller.

Black Star Abyss
2009-09-23, 18:03
Går lika bra att äta socker...

King Grub
2009-09-23, 18:07
Går lika bra att äta socker...

Mycket protein i socker?

Dreas
2009-09-23, 18:18
fungerar verkligen gainer ? Gainer innehåller kcal, överskott på kcal gör att du går upp i vikt.

Black Star Abyss
2009-09-23, 18:23
går man lättare upp i vikt typ ?

Går lika bra att äta socker...

Mycket protein i socker?

Det går lika bra att äta socker för att gå upp i vikt.

King Grub
2009-09-23, 19:20
Syftet med en viktuppgång för tränande brukar vara att öka så mycket som möjligt i muskelvikt. Socker innehåller inget som kan användas till muskeluppbyggnad.

WorkOutBuddy
2009-09-23, 19:32
Syftet med en viktuppgång för tränande brukar vara att öka så mycket som möjligt i muskelvikt. Socker innehåller inget som kan användas till muskeluppbyggnad.

Visade inte den nya studien du la upp att det inte spelade någon roll vad man åt för att bygga muskler?

King Grub
2009-09-23, 19:34
Nu har du tolkat fel och satt det du läst i ett sammanhang dit det inte hör.

Kolhydrat kan inte användas till muskeluppbyggnad. Det är ett fysiologisk faktum. Tar du bara kolhydrat efter träning, t ex, kommer du att förlora muskelmassa, inte öka den.

Mr.Sjöborg
2009-09-23, 20:30
Visade inte den nya studien du la upp att det inte spelade någon roll vad man åt för att bygga muskler?

Testa och kör på en diet av endast kolhydrater och fett och återkom med hur mkt muskelmassa du öket;)

Tänk lite själv;)

Lajne
2009-09-23, 20:51
Visade inte den nya studien du la upp att det inte spelade någon roll vad man åt för att bygga muskler?
Detta är vad som kan hända när man bara läser trådtiteln och inte abstraktet eller ens den efterföljande diskussionen i tråden.

Frillan
2009-09-23, 21:28
Hur kan man dra sådana slutsatser på studien grub kastade upp här på brädan?

Prova säga det för er själv...... * Maateen har ingen betydelse för min muskeltillväxt*

Låter det inte lite ologiskt?

AmericanDragon
2009-09-23, 21:37
Visade inte den nya studien du la upp att det inte spelade någon roll vad man åt för att bygga muskler?

oh shit :smash:

WorkOutBuddy
2009-09-24, 09:17
Nu har du tolkat fel och satt det du läst i ett sammanhang dit det inte hör.

Kolhydrat kan inte användas till muskeluppbyggnad. Det är ett fysiologisk faktum. Tar du bara kolhydrat efter träning, t ex, kommer du att förlora muskelmassa, inte öka den.

Testa och kör på en diet av endast kolhydrater och fett och återkom med hur mkt muskelmassa du öket;)

Tänk lite själv;)

Detta är vad som kan hända när man bara läser trådtiteln och inte abstraktet eller ens den efterföljande diskussionen i tråden.

Hur kan man dra sådana slutsatser på studien grub kastade upp här på brädan?

Prova säga det för er själv...... * Maateen har ingen betydelse för min muskeltillväxt*

Låter det inte lite ologiskt?

oh shit :smash:

Hahaha, va fan. Jag skämtade ju bara, trodde ni skulle fatta det :em:
Jag läste faktiskt igenom hela tråden :cool:
Men vi får se om jag testar någon gång och kommer tillbaka med resultaten, enbart fett och kolhydrater i kosten.

Black Star Abyss
2009-09-24, 11:56
Syftet med en viktuppgång för tränande brukar vara att öka så mycket som möjligt i muskelvikt. Socker innehåller inget som kan användas till muskeluppbyggnad.

Jag ville bara lära TS att vara mer explicit i sin frågeställning.

King Grub
2009-09-24, 12:23
Genom att ge ett inkorrekt svar?

Yeahvlen
2009-09-24, 13:09
Jag tycker bättre om, ifall man måste använda något kosttillskott, att köpa ett proteintillskott. Då kan du själv bestämma mängd och vilken sorts kolhydrat du vill mixa ner i din "gainer".