handdator

Visa fullständig version : Alternativ vid benhinneont!


FlexOnline
2003-09-01, 11:07
Yooo...
Nån som har nåt smärtstillande tips vid brutal benhinnesmärta?? Har fått problem nu på sistone under löpträningen...Man kan ju köra cykelträning fast jag giullar inte att man inte använder baksida lår så mkt....Nån som har något tips? Kan de på Löplabbet vara till någon hjälp( val av skor,kolla löpstil osv?)

MVH/ A:confused:

Pez
2003-09-01, 11:25
Ja, val av skor och sulor är viktigt.. har du problem kan du tom ta steget längre och gå till ortoped för att få hjälp med inlägg.

/pez

Skåne
2003-09-01, 11:29
Om du kör spinning så pressar du ner (framsida lår jobabr då) och drar upp (baksida lår jobbar här).

FlexOnline
2003-09-01, 11:32
Originally posted by Skåne
Om du kör spinning så pressar du ner (framsida lår jobabr då) och drar upp (baksida lår jobbar här).


Mmm..problemet är att på vårt sopgym så finns det inga remmar på pedalerna på cyklarna...så man kan ej spänna fast fötterna:insane:

Pez
2003-09-01, 11:41
Kolla här:

http://www.fothalsan.se/fotskada/skadx.htm

Dom ska vara duktiga....

/pez

FlexOnline
2003-09-01, 11:46
Originally posted by Pez
Kolla här:

http://www.fothalsan.se/fotskada/skadx.htm

Dom ska vara duktiga....

/pez


THX!!:cheers:

Skåne
2003-09-01, 11:46
Jaha...
Ellipsmaskinen då? (om du inte tycker det är för fjolligt, finns de som tycker det nämligen )

Hoppas det blir bättre snart då :)

Lina
2003-09-01, 11:56
Originally posted by FlexOnline
Yooo...
Nån som har nåt smärtstillande tips vid brutal benhinnesmärta?? Har fått problem nu på sistone under löpträningen...Man kan ju köra cykelträning fast jag giullar inte att man inte använder baksida lår så mkt....Nån som har något tips? Kan de på Löplabbet vara till någon hjälp( val av skor,kolla löpstil osv?)

MVH/ A:confused:
Kom å kör spinning med mig vid backar så lovar jag att du tar i med baksidan oxå. Tänker man på det så gör man det!

FlexOnline
2003-09-01, 12:01
Originally posted by Lina

Kom å kör spinning med mig vid backar så lovar jag att du tar i med baksidan oxå. Tänker man på det så gör man det!

Ok Lina..när kör vi?:D

Lina
2003-09-01, 12:09
Originally posted by FlexOnline


Ok Lina..när kör vi?:D

Ledig på dagarna eller jobbar du? I så fall har jag lunch pass på onsdag bara på hänga på.

Tompi
2003-09-01, 14:19
Skaffa bra skor och gå till en ortoped för att få ordentlig sulor.
Sen kan du minska smärtan genom att stretcha framsidan på underbenet, sätt dig på knä och luta bakåt så att du känner att det sträcker. Fungerade för mig när jag hade problem.
:kickass:

Gammelyxan!
2003-09-02, 11:55
Fick ett tips idag av en löpare/cycklist...spola kallt vatten på benen 5 min sedan 5 min varmt sedan 5 kallt sedan 5 varmt + ett par ggr till...skall tydligen hjälpa för att få ut "slagget" som blir ..
Har inte testat själv ännu :):em: