handdator

Visa fullständig version : Skinn på magen döljer magrutor?


Slaszk
2009-09-21, 20:20
Tjena..

Har ett problem som jag irriterar mig på.
Kort berättat: Bantade ner 1 kg i veckan från 87 kg till 76-77 kg, cirka 2-3 månaders tid.
Börjar styrketräna, och idag, 15 månader senare väger jag cirka 82 kg med lika mkt fett som jag hade när jag vägde typ 76-77 kg, och har en bra massa på magen vilket syns med bra ljus och när man känner, och har inte så mycket fett alls på mig men.. på magen har jag en hel del skinn typ, och det är inte fett i det riktigt, känns som det är elastiskt och man kan i sittande ställning få typ 5-6 "bildäck" fast som är skit små, bara nån cm styck och känns inte som fett i dem.

Detta gör att jag inte får fram några vassa rutor i vanligt dagsljus och att jag uppfattas som tjock på magen av all irriterande hud trotts 4-5 träningspass i veckan och optimal kost, vilket gör mig ganska irriterad.
Känns som jag väntat ett tag nu och min viktnedgång har ju inte varit särskilt stor egentligen, men vid magen vid naveln kan man sittande bakåtlutad typ dra ut skinnet 10-12 cm rätt ut och knappt nått fet innanför det.
Vad ska jag ta mig till..? Känns inte som att jag kan få det där djupa 6 packet pga detta skinn eller vad det nu är. Kommer de nånsin försvinna eller vad ska man göra fortsätta vänta eller? Har hört om kirurgiingrepp men vafan.. svindyrt för o få fram 6 packet :P Tack

Onigiri
2009-09-21, 20:25
Gå ner några kilo till och/eller håll energibalans med ett ev eventuellt litet underskott under lång sikt.

TehSaxo
2009-09-21, 20:56
Gå ner några kilo till

där :D

Black Star Abyss
2009-09-21, 21:09
det är inte skinnet utan fettet

Slaszk
2009-09-21, 21:23
Tack för svar killar kan de va så att det är fett? Känns som skinn o de e lite elastiskt.
Att lägga på sig mer muskler på magen och en ännu lite större deff inför nästa sommar borde med andra ord råda bot på problemet antar jag?

Sniggel
2009-09-21, 21:45
När det är 2-3 mm kvar i varje "bildäck" är det mer eller mindre tömt på fett. Eller lättare. När huden på magen är lika tunn som den du har på handryggen, då har du i princip "inget" fett kvar där.

vicarious
2009-09-21, 21:48
Jag tror helt enkelt du måste gå ner mer. Du måste ju iaf prova. Återstår problemet då får man gå vidare därifrån. Släng upp en bild.

SeTi
2009-09-21, 23:13
Träna mage och se om dom ploppar fram lite mer kanske? Antagligen är det nog snabbast att bli av med det sista fettet dock men kan ju vara ett komplement om du vill vara optimal för just 6-packet?

Fredrik_S
2009-09-22, 01:58
Alltså.. dina önskemål är rätt extrema.

Det är väl i princip ingen som har gryma rutor i vanligt dagsljus eller papperstunn hud på magen mer än i några dagar kring en tävling eller liknande.
När jag var som mest deffad så var jag mycket mer deffad i huden på morgonen, men på kvällen så var det betydligt plufsigare vid magen.