handdator

Visa fullständig version : Ändrad storlek på fairings EAA


Black Star Abyss
2009-09-21, 17:30
Varför finns det endast som 500g nu? Vad var det för fel på 800g burkar?

Anders The Peak
2009-09-21, 20:25
Det verkar vara lite i burken för det priset... Bör inte vara mer 160-175:- om man räknar om det i genonsnittskostnad för EAA/BCAA på webbutiksnivå.

The Draf
2009-09-22, 09:59
Det vore bättre med 1 kg förpackningar, typ som vassle påsarna. Tröttsamt med alla burkar

Mourten
2009-09-22, 10:56
Tycker också de är kass av Fairing, har dom inte jävligt mkt bättre kvalité typ känns de sjukt dyrt.
Jag blev jävligt besviken när jag fick den lilla burken för samma pris.
Typ FX EAA kostar mindre för 900 gram.

frambogir
2009-09-22, 11:29
Knappast bättre kvalitet än andra märken.

WHITEFOLKS
2009-09-22, 11:40
Antagligen ser de inte marginaler nog att priskriga om och väljer att istället lägga sig på "kvalitetsmarknaden"/de som är märkeslojala och kanske litar på Fairings renhet osv.

Gillar man inte priset så köper man inte produkten. Så enkelt är det :)

Pirko
2009-09-22, 18:32
Menar ni Kolozzeum EAA? Står i webshoppen att det är 750gr. Borde ändras om folk nu köper det och får 500gr när dom betalat för 750gr..

EkarN
2009-09-22, 18:41
Jag kan köpa att det är dyrt. Står i tacksamhetsskuld till det här forumet, och forumet skulle ju inte finnas utan försäljningen.

Anton Fräs
2009-09-22, 18:52
jag kan köpa att det är dyrt. Står i tacksamhetsskuld till det här forumet, och forumet skulle ju inte finnas utan försäljningen.

+1

Pirko
2009-09-22, 20:23
Ja självklart. Men om det står 750gr på hemsidan och man får 500gr hem så är det inte OK.

Morty
2009-09-22, 20:41
Vad nu, är det Amino Rush som kommer in mindre burkar eller är det faktiskt Kolos som är i de små nu??

Nordenator
2009-09-22, 21:11
Vad nu, är det Amino Rush som kommer in mindre burkar eller är det faktiskt Kolos som är i de små nu??

Amino Rush = 500g
Kolo EAA = 750g

Framgår i produktbeskrivningarna.

Pirko
2009-09-23, 00:14
Ta bort mina inlägg. Jag är ju bara dum o har fel~

z_bumbi
2009-09-23, 07:39
Antagligen ser de inte marginaler nog att priskriga om och väljer att istället lägga sig på "kvalitetsmarknaden"/de som är märkeslojala och kanske litar på Fairings renhet osv.

Det finns mig veterligen bara ett företag som har marginaler att priskriga på den svenska marknaden och som samtidigt kan se långsiktigt på en sådan satsning (inget pris till de som gissar vilket företag). Jämför man däremot priser så hittar man av någon anledning nästan alltid någon som har lägre priser vilket kanske säger en del om hur tillskottsmarknaden fungerar.
Om jag t ex skulle starta ett tillskottsföretag så är det garanterat inte gymvärlden det jag skulle rikta in mig på, i alla fall inte vad gäller byggning/styrka/ungdomar.

Nu blir det självklart lite konstigt när Kolozzeum har en egen produkt och personligen litar jag lika mycket på båda märkena men om man jämför kostnaden per månad så skiljer det trots allt inte enormt mycket. Sen har man som redan sagt valet att handla någon annat/på ett annat ställe.

ThisIsTheOne
2009-09-23, 07:56
Jag tycker inte det känns helt okej att markant minska på innehållet burken men ta lika mycket betalt som tidigare.

Fairing
2009-09-23, 09:20
Jag tycker inte det känns helt okej att markant minska på innehållet burken men ta lika mycket betalt som tidigare.

Hmm... vi tar lika mycket betalt per gram pulver som tidigare. Att ändra till 500g samtidigt som vi ändrade smaken till det bättre har bara motagits gott från alla kunder. Dock har det säkerligen funnits kampanjer där Amino rush har varit billigare ärn rek.pris

Det verkar som att dom flesta hellre köper EAA på mindre förpackning och betalar lite mindre för försäljningen har ökat med flera 100%.

frambogir
2009-09-23, 10:24
Det är förvisso vanligt att butiker sätter ett rek.pris och sen sätter ett lägre pris än detta som ett slags kampanj, som verkar vara flera år :D Brukar iochförsig främst gälla butikernas egna märke...

944RS
2009-09-23, 12:47
Det är förvisso vanligt att butiker sätter ett rek.pris och sen sätter ett lägre pris än detta som ett slags kampanj, som verkar vara flera år :D Brukar iochförsig främst gälla butikernas egna märke...

Eftersom Fairings produkter säljs på massor av ställen i hela landet så är det väl naturligt att de har ett Rek. pris på sina produkter. Vad sedan återförsäljarna tar för slutpris till kund varierar ju kraftigt. Ganska ovanligt att man ligger över det rekomenderade, men visst händer det oxå...

ThisIsTheOne
2009-09-23, 13:02
Hmm... vi tar lika mycket betalt per gram pulver som tidigare. Att ändra till 500g samtidigt som vi ändrade smaken till det bättre har bara motagits gott från alla kunder. Dock har det säkerligen funnits kampanjer där Amino rush har varit billigare ärn rek.pris

Det verkar som att dom flesta hellre köper EAA på mindre förpackning och betalar lite mindre för försäljningen har ökat med flera 100%.

Ja, det kanske inte är ert fel, men det verkar i alla fall finnas mer än en återförsäljare som tar lika mycket betalat för de nya burkarna som för de gamla.

Fordon
2009-09-23, 13:11
Annars så passar det min träningsväskaträningsvärk perfekt med den nya 500g-burken :)

Mourten
2009-09-23, 14:18
Hmm... vi tar lika mycket betalt per gram pulver som tidigare. Att ändra till 500g samtidigt som vi ändrade smaken till det bättre har bara motagits gott från alla kunder. Dock har det säkerligen funnits kampanjer där Amino rush har varit billigare ärn rek.pris

Det verkar som att dom flesta hellre köper EAA på mindre förpackning och betalar lite mindre för försäljningen har ökat med flera 100%.

Kan ni inte skaffa större burkar oxå?
Folk som mig som tar 2-3 doser dagen/365 dagar om året skulle uppskatta typ 2 kg burk lr nåt ist.

Godfella
2009-09-23, 14:35
Kan ni inte skaffa större burkar oxå?
Folk som mig som tar 2-3 doser dagen/365 dagar om året skulle uppskatta typ 2 kg burk lr nåt ist.

Köp 2kg i en och samma veva istället? Spelar väl ingen roll om du får hem 2kg i en burk eller fyra även fast du tar det 24/7-365.

Fordon
2009-09-23, 16:28
Annars så passar det min träningsväskaträningsvärk perfekt med den nya 500g-burken :)

träningsväska*

note to self: Sluta skriv inlägg med mobiltelefon

snej
2009-09-23, 18:40
Köp 2kg i en och samma veva istället? Spelar väl ingen roll om du får hem 2kg i en burk eller fyra även fast du tar det 24/7-365.

Osmidigt, och självklart dyrare än om det skulle säljas i bulkförpackningar som med allt annat.

Fairing
2009-09-24, 07:32
Kan ni inte skaffa större burkar oxå?
Folk som mig som tar 2-3 doser dagen/365 dagar om året skulle uppskatta typ 2 kg burk lr nåt ist.

Fast min erfarenhet säger mig att kunder hellre byter smak än äter samma smak under lång tid och därför lär vi nog aldrig ta fram en bulk variant.

Priserna på EAA är sjukt pressade på den Svenska marknaden och vissa företag kan garanterat inte räkna rätt:D

Grahn
2009-09-24, 07:41
Vadå byta smak? Once you go lemon rush you dont go back! :thumbup:

snej
2009-09-24, 09:08
Byta smak? Ääh, det är aminosyror, det behöver inte smaka så fantastiskt öht. Hellre bulk helt klart!

944RS
2009-09-24, 11:01
Osmidigt, och självklart dyrare än om det skulle säljas i bulkförpackningar som med allt annat.

Tror du det är så mycket billigare att trycka upp en förpackning som det troligtvis finns en väldigt liten marknad för?
Att sedan lagerhålla produkter med sämre åtgång kostar oxå pengar. I värsta fall för den som försöker sälja produkten så kanske man blir tvungen att sänka priset kraftigt för att hållbarheten är på väg att gå ut.

Själv tycker jag det är smidigare med små förp då de är lättare att förvara än en jättepåse. (Självklart är jag medveten om att det går att hälla över från den stora påsen i små burkar själv.)

snej
2009-09-24, 11:31
Tror du det är så mycket billigare att trycka upp en förpackning som det troligtvis finns en väldigt liten marknad för?
Att sedan lagerhålla produkter med sämre åtgång kostar oxå pengar. I värsta fall för den som försöker sälja produkten så kanske man blir tvungen att sänka priset kraftigt för att hållbarheten är på väg att gå ut.

Själv tycker jag det är smidigare med små förp då de är lättare att förvara än en jättepåse. (Självklart är jag medveten om att det går att hälla över från den stora påsen i små burkar själv.)


Finns det ingen marknad för det så är det självklart inte värt det för tillverkaren. Vad jag syftade till var att för konsumenten är det självklart bara fördelar med bulkförpackningar ur ekonomisk synpunkt. Och som miljöaspekt så är det också att föredra..

Fairing
2009-09-24, 11:42
Finns det ingen marknad för det så är det självklart inte värt det för tillverkaren. Vad jag syftade till var att för konsumenten är det självklart bara fördelar med bulkförpackningar ur ekonomisk synpunkt. Och som miljöaspekt så är det också att föredra..

Saken är den att priset är redan så otroligt pressat på EAA så en större förpackning skulle knappast ge ett mycket lägre pris.
Vissa företag säljer idag EAA med 10% avans och det skall täcka frakt , kartonger , personal osv. Rejäl förlustaffär om man inte ser till merförsäljningen av andra produkter

L-Sami
2009-09-24, 20:10
Dålig stil av att byta till mindre burkar för samma pris. Blir ingen mer Amino Rush för min del. Väljer hellre EsaPro Grape Tonic som inte smakar äckelsött.

944RS
2009-09-24, 21:25
Dålig stil av att byta till mindre burkar för samma pris. Blir ingen mer Amino Rush för min del. Väljer hellre EsaPro Grape Tonic som inte smakar äckelsött.

Ännu en som inte är läskunning!

Black Star Abyss
2009-09-24, 22:02
Men alltså, priset är ju sänkt? Jag invände inte mot priset... jag ville bara ha större burk! Jag har skapat ett monster...

Fairing
2009-09-25, 07:39
Men alltså, priset är ju sänkt? Jag invände inte mot priset... jag ville bara ha större burk! Jag har skapat ett monster...

Jag kan tejpa ihop 3 burkar åt dig så får du 1,5kg :D

Grotesk
2009-09-25, 08:04
Jag kan tejpa ihop 3 burkar åt dig så får du 1,5kg :D

Kan man få 4st ihoptejpade också? :naughty:

Fairing
2009-09-25, 08:10
Kan man få 4st ihoptejpade också? :naughty:

Ingen fara , jag kan hålla 800 burk i ett oljefat oxå och sätta på en Amino Rush etikett.bara ni kunder är nöjda:D

z_bumbi
2009-09-25, 08:19
Be aldrig Lasse att tejpa något. :D

Grahn
2009-09-25, 08:21
Kul nästa gång man går ner till Fairings för att köpa lite amino rush så kommer man inte in för hela entrén är fylld med olejfat :P

L-Sami
2009-09-25, 13:33
Priset var visst sänkt med burkens förminskning. Då hänger jag med :)

Fordon
2009-09-25, 14:37
Ingen fara , jag kan hålla 800 burk i ett oljefat oxå och sätta på en Amino Rush etikett.bara ni kunder är nöjda:D

Macho! *flex*

944RS
2009-09-26, 13:27
Priset var visst sänkt med burkens förminskning. Då hänger jag med :)

:thumbup:

Grotesk
2009-09-27, 00:10
Ingen fara , jag kan hålla 800 burk i ett oljefat oxå och sätta på en Amino Rush etikett.bara ni kunder är nöjda:D

Sold! :naughty: